De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

Sjonge je zou bijna een reünie organiseren, hebben we niks nieuws te melden. Oude koeien uit de sloot halen, laat ze daar toch gewoon.

Heeft er ooit iemand een willekeurig advies hier opgevolgd? Althans bewust? Precies.....

Jawel, het advies om vanaf het begin alle niet nuttige adviezen door te nemen op dit epos.

Niet dat het nuttig is maar dan zijn we ze weer een tijdje kwijt of ze haken af, in die zin nuttig.

Je maakt zelf nog eens niet de opleidingen tot BBQer af.
Als ik deze zin vertaal naar begrijpelijk Nederlands staat er, dat ik nog niet eens de opleidingen tot BBQer afmaak.

Wie beweert dat?

IKKE NIE(T).

Nu is het allereerst natuurlijk niet zo, dat ik meerdere opleidingen aan het volgen ben. Het is er maar eentje en aangezien het vervolg van de opleiding is opgeschort tot het weer BBQ-weer wordt heb ik mijn onderschrift maar aangepast. Dit mede om vervelende aantijgingen over gebrek aan motivatie/ inzet/of wat voor vervelends dan ook te voorkomen. Kijk maar eens terug wat één van de bewoners van Hoeve Lokhorst daarover schreef. Zoiets raakt mij. Uiteraard is de aantijging, dat ik e.e.a. niet afmaak helemaal een slag onder de gordel. Eeen mokerslag wel te verstaan.

Nu verwacht ik excuses en daarop heb ik uiteraard ook recht. Veel woorden hoeven de heren er niet aan vuil te maken, een "sorry, Jan" volstaat. Laat maar horen dus.

En diegene, die er over begint te mekkeren, dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald: wie begint er continu overnieuw over thee te jeremiëren? Dat gaat nu al vele, vele, vele bladzijden lang zo door. Nu komt thee niet van de koe, maar thee is volgens dezelfde mekkeraar wel synoniem aan slootwater. Dus: doe es ff normaal, man (trefwoorden± pot, ketel, verwijten).

Sorry Jan?

Ben je nu helemaal v.d.p.g?

Laat Kees en Kees een paar fatsoenlijke schotels samenstellen en bezorgen (want dat past niet in het mandje).
Pomp die vogelvijver leeg en fl*kk*er die vol met kooltjes.
Aansteker er bij, rooster er op en Burp aan het werk zetten.
Wij doen de rest.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Over een slaapplek hoef je je ook niet ongerust te maken.
Daar in zijn we niet kritisch. We slapen wel in het schuurtje en we maken zelf wel wat ruimte.

Laatst bewerkt:
Het is wel te merken, dat jullie te veel met Burpmans omgaan. Jullie hadden kunnen volstaan met de eerste twee woorden. Dat was voldoende geweest. Dan hadden we kunnen zeggen: zand erover en laat die kamelen - van wie ze ook zijn - lekker verder hoppen. Maar nee hoor, er moet weer een overvloed aan overtollige woorden worden gespuid. Die van Von Puffelstein zijn natuurlijk belachelijk, dus daar verspil ik geen woord aan. Op die van Lokhorst heb ik het volgende te melden:

Kees, Kees en Femke doen niet aan bezorgen. Jullie lezen het goed: Femke, de dochter van Kees en Riet werkt nu ook in de zaak. Zelfde postuur als Kees, zelfde karakter. Valt niet mee te spotten. En nee, geen potentiëleaanstaandeschoondochterkandidaat (6 x woordwaarde). Was wel een klasgenootje van de zoon op de basisschool, maar is al getrouwd en heeft 3 kinderen, waarvan de oudste inmiddels al weer 11.
Een vogelvijver hebben wij niet. Wel een waterpartij, die ik 'wenspunt' heb gedoopt en die gebaseerd is op een wijnvat (vroeger een whiskyvat). Het geval heb ik eigenhandig gefabriceerd (wel gekopiëerd, zo eerlijk ben ik wel) en zonder onbescheiden te zijn mag ik het wel een Van Mouwerik topprestatie noemen. Het is de vogel badkamer van de buurt: eerst om de beurten pa en ma merel uit onze tuin, waarna alles z**knat is (nee, niet het kleurtje van dit forum, gewoon nat van het water, dus een waterkleur), vervolgens de pimpel- en koolmeesjes. Die komen in groepjes van 3 of 4, in ieder geval de pimpelmezen. De tortelduiven komen er alleen drinken, die badderen er niet.
Slapen in het schuurtje zal niet gaan omdat dit één van de manco's is van ons huis. Elk huis heeft wel een schuurtje of een garage, maar wij hebben geen van beide. Toen we het huis kochten was er wel een garage, maar die heb ik eigenhandig omgebouwd tot elektronica lab, dus dubbelwandig gemaakt, kippengaas tussen beide wanden geplaatst, twee labtafels met elk een variac en een berg stopkontakten naar binnen gezeuld, alsmede twee ladenkasten met documentatie. Vele meters plank gemonteerd voor inkomende reparatiegoederen, enz. enz. In mijn elektronica lab wordt NIET GESLAPEN, OOK NIET ALS IK AAN HET WERK BEN, wat tegenwoordig beperkt blijft tot de ochtenduren van de maandag t/m de donderdag.

O ja, en v.d.p.g. ben ik niet. Nog niet, tenminste.

Nee je hebt gelijk Jan, een geit hoef je niet te nemen, je kan het zelf veel beter. En Erwin moet ook niet zeuren, zijn BBQ was gehuurd en op gas. Wel fijn dat je whiskyvat nu wel goed schrijft. Heb je dan wel een alternatieve slaapplek? Een BBQ kunnen we best regelen.
We zijn niet te beroerd om je te helpen met de praktijklessen.

Ik ben er redelijk zeker van, dat ons vorige vat eerst een whiskeyvat is geweest en later een whiskyvat, waarna het in Engeland werd omgevormd tot een 'waterornament', zoals het nog heette toen we het bestelden.

Tja, en alternatieve slaapplaatsen stelt hier alleen de politie ter beschikking. Dat is vermoedelijk in Naaldwijk omdat we hier al jaren geen politiepost meer hebben. Bij de laatste, die hier zo'n 150 meter vandaan was gevestigd, hing een bordje op de deur: geopend van 12.00 - 14.00 uur (onder voorbehoud). Je zag er nooit een hond, ook geen politiehond, ook geen politieagenten.
Of je moet genoegen nemen met de camping van hoeve Bouwlust, die hier een paar kilometer verder aan de Gaag is gevestigd. Quirien, de eigenaar, heeft nog zo'n 35 jaar geleden van mij les gekregen, dus dat is een welopgevoede boer.

http://hoeve-bouwlust.nl/

Sorry Jan? Sorry Jan? (Ik moet mijn overtollig woordgebruik wel blijven eren)

Het is mij overduidelijk dat je nog niet eens in het beginstadium bent van het edele BBQ'en. Ik citeer:

Nu is het allereerst natuurlijk niet zo, dat ik meerdere opleidingen aan het volgen ben. Het is er maar eentje en aangezien het vervolg van de opleiding is opgeschort tot het weer BBQ-weer wordt heb ik mijn onderschrift maar aangepast

Je snapt er werkelijk niets van. Het is namelijk altijd BBQ weer! Dus dat zielige "Sorry Jan" kun je wel op je buik schrijven. Potlood hangt er onder.

Ik heb nooit beweerd, dat ik enig talent heb en dat ik er al veel van begrijp. De motivatie, inzet en de interesse is er echter wel degelijk en ik ben dan ook ernstig gekrenkt, dat ik daarop werd aangevallen.

Dat ik er nog weinig van begrijp komt doordat het mij niet is uitgelegd. Bij de eerste les was er iemand aanwezig, die beweerde deskundig te zijn. Die had het in een sologesprek over van alles en nog wat, waarbij het slechts zijdelings over BBQ-en ging. Voor de rest ging het over onderwerpen, die ik weinig boeiend vond en dan verlies je je aandacht al snel. Het viel me daarbij overigens mee, dat ikzelf of één van de anderen niet in slaap viel, maar dat terzijde.

Bij de tweede les zei de gastheer, die blijkbaar zelf ook nog in opleiding is, dat we maar moesten zien of het wat kon worden. Nou dat werd het zeer zeker, maar wederom was er weinig tot geen uitleg. Dit m.i. vanwege het gebrek aan kennis van de andere deelnemers. Waarom het dan alleen mij euvel wordt geduid, dat ik er nog steeds weinig tot niets van afweet begrijp ik dan ook niet helemaal of liever gezegd helemaal niet.

Overigens is het hier momenteel + 4⁰ Celcius en is de verwachting, dat het nog gaat oplopen tot + 10⁰. Nou, misschien is dat voor jou nog steeds BBQ weer, maar deze jongen gaat vandaag echt niet in z'n ski-pak buiten zitten om de ware BBQ-er-in-opleiding uit te hangen. Dat laat ik graag over aan lieden, die daarmee blijkbaar graag bewijzen, dat ze nog jeugdig zijn.

Nu verwacht ik excuses
Sorry, dat gaat toch echt niet gebeuren Jan.

Wat mijn voorgangers ook schreven, het is altijd BBQ weer.
Afgelopen zaterdagavond, nog zo'n heerlijk feestmaal gehad.
Buiten was het waterkoud waar je je natuurlijk prima op kunt kleden.

En we heten niet allemaal Burpmans of gekke Henkie.
Als het echt heel koud is, zoals afgelopen zaterdag, dan staat de BBQ buiten met de BBQer er bij die het allemaal zo goed kan.

En de rest van het gezelschap zit heerlijk binnen bij de kachel te smikkelen.

Zoooow, hé! En dan wordt er van mij beweerd, dat ik er niets van heb begrepen?

Zoiets noemen wij hier 'restaurantbezoek' hobbyist. Waar de kok de warme, hapklare brokjes bereidt maakt ons dan geen hout uit, al doet-ie dat dan buiten op een Weber met aanmaakblokjes, kooltjes en een boel gewapper en gewaai, daar malen wij niet om. Het gaat dan uitsluitend om wat en wanneer je wat te kanen krijgt. Zo hadden Kees, Kees en Femke recent pulled pork op het menu staan. Geen idee hoe dat was bereid. Misschien dat Kees (of Femke) dat ergens buiten op de bbq van Riet hadden gegaard/gegrild of hoe ze dat ook noemen*, maar dat was ons een beroerde rotzorg. Misschien, dat je dan zou kunnen beweren (als het echt zo is gegaan), dat Kees (of Femke) dan aan het BBQ-en is geweest, maar wij waren dat beslist niet. Wij zaten binnen ongeduldig te wachten tot de handel een keer behapbaar was. En dat was het! Beslist! Absoluut overheerlijk!

*bij gebrek aan een goede, bezielende docent weet ik nog steeds niet wat de juiste benaming is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back