De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, nee eigenlijk, probeer dat eigenlijk helemaal niet te doen, wordt er moe van.

Dat tussenin begreep ik ook niet, tussen wat? Gewoon continu, heel eenvoudig.

Bagger gezien vandaag, was thee aan het drinken op een stoombokje, gebeurde dus niet veel, heel weinig eigenlijk, een beetje met z'n fluitjes aan het spelen......

Zekers, heb een ruime veiligheids afstand genomen, het was niet prettig maar ja door de drukte was snel wegwezen ook geen optie. En die hebben het ook allemaal gezien, maandag druk bij de GGZ, praatgroepjes en slachtofferhulp. Gelukkig was er moeite om de ketel op druk te houden, anders deed ie het twee keer per uur.....

Ik heb het gezien, wou hem uierzalf aanreiken maar gaf hem per ongeluk tijgerbalsem.

ach, komt vast goed met hem. bakkie hete thee

Op Niek na, lijkt er niet veel animo te zijn voor het behouden van de struise vogels.

Van mijn zijde zeker niet.
Onze zes kip-dames van het formaat "kriel" produceren al meer "ei-in-wit", dan wij op ons broodje of in advocaat kunnen verwerken. Dus voor ons is schaalvergroting geen optie.

Hoe leuk het ook lijkt te zijn om vogels te houden die niet gelijk weg zullen vliegen en welke je ook nog eens kan zien zonder "Hans Anders"-correctie, het is toch eigenlijk (op termijn) een kansloze soort.
Een beetje zonde van de tijd en moeite.

De kakkerlak lijkt echter veel betere kaarten te hebben.
Als we dan toch iets goeds voor een mede soort willen doen, laten we ons dan concentreren op de kakkerlak.
Weinig zorg en onderhoud, wat wel zo gemakkelijk is.
Daar komt nog eens bij: dat Bergbewoners weinig overeenkomsten hebben die aan struisvogels worden toegedicht, sommige hebben juist veel overeenkomsten met de kakkerlak.

We hebben al genoeg ongedierte dus maak het nu niet erger, struisjes zijn prima.

Tja, als iemand zo graag kakkerlakkenkweker (3 x woordwaarde) wil worden zou ik zo zeggen: wat let je. Wel s.v.p. in een goed afgesloten kakkerlakkenbehuizing houden en als ze bedoeld zijn voor consumptie: eet smakelijk en laat je tandartsverzekering aanpassen.

Onze zes kip-dames van het formaat "kriel" produceren al meer "ei-in-wit", dan wij op ons broodje of in advocaat kunnen verwerken. Dus voor ons is schaalvergroting geen optie.

Totdat er weer een buizerd langskomt. Daarna heb je alleen nog maar kippenveren, ei-loos brood en advo zonder caat.

Als je in plaats daarvan één of twee struisvogels zou nemen heb je daar geen last meer van. Bovendien heb je dan een paar huisdieren met een hoog knuffelgehalte, waarbij ik wel wil adviseren ze niet op schoot te nemen.

Laatst bewerkt:
De aaibaarheidsfactor (2x wooordwaarde) van een kakkerlak is inderdaad niet groot, een struis is redelijk slim, of dat goed gaat met ringstaartmaki's geen idee.

Heeft iemand Niek gezien, sinds het onweer lopen de struisjes als gekken rond, de beveiliging is een weekje weg, niet dat het verschil maakt, en iemand vond hekjes geen goed idee. Maakt me niet uit hoor, maak me zorgen om de aanvoer voor de BBQ.

Ahh Niek gevonden....
image.jpeg

Jan, plan B graag....

Niek is goed bezig! Hij is ze aan het leren hoe ze zich horen te verstoppen. Tot nu toe deden ze dat op deze manier:

ostrich_head-butt.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back