De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn geen levende getuigen als ik mijn schoenen uit doe, maar dat is ongeveer wel wat er gebeurt.

Er zijn geen levende getuigen als ik mijn schoenen uit doe, maar dat is ongeveer wel wat er gebeurt.

Oh? Ik leef nog steeds na afgelopen weekend. Dus... Maar dat zijn liggen aan het feit dat mijn inentingen tegen gele koorts, rabiës, typhus, knokkelkoorts en andere lichamelijke ellende nog steeds geldig zijn, maar dan nog. Hoewel ik moet toegeven dat, toen jij je schoeisel van je voeten pelde, de Ger enigszins bol kwam te staan.

Puffin zei:
Nee, Roel wel blijkbaar....
Correct en tevens juist.
Overigens in vrij aangenaam gezelschap van een aantal vrouwelijke cadetten van de KMA, maar dat terzijde.

Zweetvoeten kun je wassen en er zijn diverse middeltjes om het wat minder erg te maken, bijvoorbeeld:
Pedicare.jpg

Als je Brabo bent kun je doen en laten wat je wil, maar het blijft altijd even erg.

Maar dat is toch niet zo heel erg? Een beetje wellicht, hij heeft immers een geografisch excuus.

Maar dat is toch niet zo heel erg? Een beetje wellicht, hij heeft immers een geografisch excuus.
Al weer zo'n twijfelaar.
En dat ook nog in een vraagstelling.

Natuurlijk is het niet erg om het twijfelwoord te gebruiken om het onder de aandacht te brengen bij de twijfelaars.

Het taalonderwijs is er blijkbaar ook niet je-van-dat. Alsof het woordje 'maar' altijd twijfel uitdrukt.

Bijvoorbeeld de zin: hij is Brabander, maar daar kan 't ie niks aan doen. Alsof hier het woord 'maar' enige twijfel uitdrukt en dat is natuurlijk niet zo. Het is hier gewoon een nevenschikkend voegwoord, dat beide zinnen aan elkaar verbindt. Als iemand een Brabo is, is dat altijd te zien (aan de blik in de ogen), het is te horen (als ze hun brabbeltaaltje ten gehore brengen) en het is te lezen (als ze wat schrijven). Van enige twijfel is er dan ook geen sprake. Het zijn reserve-Belgen en dat zullen ze hun hele leven blijven.

Ik zal even een voorbeeld geven:

spreuken-gedichten-tegeltjeswijsheid-tegeltjeshumor-KxGs9tLiA2.jpg

Duidelijk een Brabo. Geen flauw idee wanneer je een hoofdletter moet gebruiken en punten en komma's neer moet zetten om nog maar niet te spreken van de veelheid aan spelfouten. De lummel kan zelfs z'n eigen naam niet correct te schrijven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back