De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef toe; ik vertrouw steeds meer op het gemak van de rode streepjes en lees steeds minder terug.

Als je HJ nog niet onder de 15˚ is, drinkt het beter weg dan heeneuken of grolsch.
En een flesje in de vriezer is zo afgekoeld, je kan je dan beperken tot het nuttigen van 1 jup
Wat een wartaal.

Ik geef toe; ik vertrouw steeds meer op het gemak van de rode streepjes en lees steeds minder terug.
Dat doe ik al jaren, nu heb ik om Bagger bezig te houden het taalpakket Brabantsespraaktaal er in zitten.
Het ABB, Algemeen Beschaaft Brabants.

De S*kk*l heeft nog niet door dat het voor zo'n 99,92.% opzet is in het spel.

Ik ben er alleen nog niet achter welk taalpakket op mijn Apple-phone zit.
Ongeacht wat ik ook typ, alles krijgt een rood streepje onder de tekst.
Kijk je toch net even wat kritischer naar wat je zojuist getypt heb.
Wel fijn eigenlijk.

De S*kk*l heeft nog niet door dat het voor zo'n 99,92.% opzet is in het spel.

Tja, dat is ook een manier om je er uit te l*llen.

Absoluut, als je de handjes dan ook echt in de zakken houd en of onder het dienblad, is er meer bier voor de werkende en de toeschouwers.

Voor de werkenden: ja, die hebben het dan ook verdiend.
Voor de toeschouwers: nee, die blijven achter de hekjes.

Buiten de hekjes wordt niet geserveerd. Flierefluiters, waar men hier op de Berg een hekel aan heeft als ik het goed heb gelezen - en dat heb ik - zorgen maar voor zichzelf. Alleen de ZZ's (*) worden door mij met zorgen omringd.

(*)Zwoegende Zweters.

Binnengekomen bericht:

Het schijnt dat Jan zijn boekje dicht kan doen.
(Dat wil niet zegen dat de dames nu veilig zijn, maar dat terzijde)

... Maar ehm ligt eens toe, heeft de zo'n des huizes het nestje verlaten? Of is Jan nu opa geworden?

De zo'n des huizes??? Ik ben natuurlijk geen taalpurist (ik houd me meer bezig met het AOS*) maar dit verdient niet eens een rood kringelstreepje. Dit verdient gewoon strafwerk. Als je er prijs op stelt, kan ik dat wel even toelichten.
De "Zon des huizes" is in Huize Mouwerik natuurlijk Jan z'n Duifje. Ik neem niet aan dat zij het nestje verlaten heeft.

Als je de "zoon des huizes" bedoelt:
Ik wacht op bericht uit betrouwbare bron. Welke bron dat is, laat ik aan de verbeelding van de lezer over.

(*AOS = Algemeen Onbeschaafd Sallands)

Laatst bewerkt:
Eeeeuh mijnheer Van Essen, sinds wanneer wordt er hier informatie wereldkundig gemaakt, die afkomstig is uit een persoonlijk bericht, ook wel conversatie genoemd in het buitenBergse? Ik dacht ook, dat mijnheer daar zelf ernstige bezwaren tegen heeft?

De inlichtingendienst van His Puffness heeft het bij het rechte eind. De zoon is aan de haak geslagen. Weliswaar door een jongedame uit Den Haag, maar dat is natuurlijk altijd nog beter dan uit Brabant. Het befaamde notitieboekje was ook zo ongeveer vol, dus het werd hoog tijd.

Eeeeuh mijnheer Van Essen, sinds wanneer wordt er hier informatie wereldkundig gemaakt, die afkomstig is uit een persoonlijk bericht, ook wel conversatie genoemd in het buitenBergse?

Sinds vandaag dus... Dat zie je toch?

Corrien zei:
Ik dacht ook, dat mijnheer daar zelf ernstige bezwaren tegen heeft?

Ja. Maar ik kan, als je daar prijs op stelt, de betreffende info wel even verwijderen hoor. Kleine moeite, groot plezier...

Corrien zei:
De inlichtingendienst van His Puffness heeft het bij het rechte eind. De zoon is aan de haak geslagen. Weliswaar door een jongedame uit Den Haag, maar dat is natuurlijk altijd nog beter dan uit Brabant. Het befaamde notitieboekje was ook zo ongeveer vol, dus het werd hoog tijd.

Een jongedame uit 's Gravenhage...
Van het veen of van het zand? Dat scheelt namelijk nogal.
Van het veen is het: "Duh Haaggggg"
Van het zand is het: "Den Haegh"

Als ik passief kom kijken heb ik zo wie zo een vol krat Hertog Jan in de voiteur staan.
Tenminste dat lijkt me ter compensatie wel redelijk.

Vanaf morgen zijn kratjes HertogJan bij de Makro in de aanbieding voor € 7,95 excl. btw. Uiteraard krijg je de btw weer terug van de overheid als je deze afschrijft als bedrijfsonkosten. Gewoon opvoeren als representatiekosten voor het 3e kwartaal 2016.

Het maximale aantal is 10 kratjes per klant, dus als je er nu 5 voor je zelf houdt en er 5 meeneemt wil ik zaterdag voor één keer wel een oogje dichtknijpen en zo af en toe een flesje over het hekje heen aanreiken. Wel vroeg komen, want ze moeten uiteraard eerst nog in de koeling. Als je er dus uiterlijk rond 10.00 uur bent gaat dat wel lukken, de heren gaan natuurlijk eerst uitgebreid aan de koffie. Wél je laarzen meenemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back