De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo het idee dat Roel er wel een beetje over uit is en dat we gewoon zijn rug op kunnen.
De vraag is wie zou dat willen?

Niets mis mee natuurlijk, alleen niet mijn "ding".
"T is wel een brede rug, naar het schijnt.

Waren we het niet eens dat achter iemand gaan staan niet wenselijk is? Waarom dan nu zelfs een stapje verder gaan..... not my cup of T maar dat is standaard.

Heb even gekeken, maar de grijze jongens zitten ook niet op de aanleunBerg, waar dan wel?

Als aanleunen niet meer lukt, worden de kansen wel rap minder.

Waren er onlangs, langs het kantje van de Maas, niet van die acties van boze blanke mannen, die aan het het zwarte-pieten waren?
Volgens de berichten waren er daar nogal zo wat van die "uit de gemeenschappelijke-ruif etende" actiegroep-leden die liever het handje ophouden, dan uit de mouwen steken.

De beveiliging zal daar vast nog heel druk mee zijn om II padre montero veilig achter de schermen te houden.

Laatst bewerkt:
Als aanleunen niet meer lukt, worden de kansen wel rap minder.

Waren er onlangs, langs het kantje van de Maas, niet van die acties van boze blanke mannen, die aan het het zwarte-pieten waren?
Volgens de berichten waren er daar nogal zo wat van die "uit de gemeenschappelijke-ruif etende" actiegroep-leden die liever het handje ophouden, dan uit de mouwen steken.

De beveiliging zal daar vast nog heel druk mee zijn om II padre montero veilig achter de schermen te houden.

Ken alleen een oude zeurpiet in die regio, of ie zwart is weet ik niet. De beveiliging zal wel ergens anders druk mee zijn.....

Kweenie hoor. Nadat we het al ik-weet-niet-hoe-lang hebben gehad over het niet drinken van th** en het niet doorgaan van MBFBBBQ's gaan we het nu hebben over het niet doorgaan van een MBFBwinterwok???

Nu ben ik de beroerdste niet, dus ik ben eens wat gaan rondkijken. Ons 'eigen' wokrestaurant in de Maasdijk is er mee gestopt en is nu een á la carte Chinees restaurant en dat is uiteraard niet het zelfde. Andere wokrestaurants kennen we nog niet omdat we tegenwoordig altijd bij Kees en Kees uit eten gaan. Da's errug lekker en we hoeven daarvoor het pittoreske Maasland niet uit en dat is ook wel wat waard.

Wat ik heb gevonden is: http://goldenvillage.nl/restaurant-menu/

golden02-1920x639.jpg

Dit is in Wateringen in de gemeente Westland en vlakbij Den Haag. Ziet er gezellig uit, maar er is één probleem: we kennen het nog niet, dus of het daar smaakt?

Uiteraard moet er daar dan iemand gaan proefwokken, waarbij ik me wel als vrijwilliger wil opgeven. Uiteraard is één mening weinig zeggend, dus dan gaan mijn duifje, m'n zoon en onze potentiële aanstaande schoondochter mee. Aangezien zoiets dan exclusief de drankjes iets meer dan € 80 gaat kosten en het uitsluitend in het belang van de MBFB-community wordt gedaan lijkt het mij redelijk, dat dit bedrag wordt opgehoest door de MBFB-bewoners. Per slot van rekening steken wij er al onze tijd in. Reiskosten brengen we niet in rekening en de drankjes betalen we wel zelf.

Als we even inventariseren wie er allemaal belangstelling heeft kunnen we het verschuldigde bedrag per deelnemer vaststellen. Daarna hoeven we alleen nog maar het bedrag van een ieder te ontvangen, te gaan proeven of het MBFB-acceptabel is en een datum te prikken voor de MBFBwinterwok. Het kan natuurlijk ook tegenvallen en dan moeten we ook nog elders gaan proefwokken. Hier in de omgeving zitten genoeg van die restaurants, bijvoorbeeld in Vlaardingen en Delft. Wat het daar allemaal kost weet ik nog niet, maar dat kunnen we natuurlijk opvragen.

Dan komen wij midden-Nederlanders toch voorlopig als beste uit de bus.

Puff regelt twee BBQ's. Eén tegen minimale bijdrage en een tweede tegen wat luttele hand- en spandiensten.
Dat ie een tweede BBQ heeft georganiseerd, is op zich al een Nobel(e) nominatie waard.

Hier in Hell nodigen we ook wel eens wat gasten uit, maar dan zijn ze te gast en hoeven geen bijdrage te leveren.
Tenzij ze in de poel willen varen, dan moeten ze die zelf even van wildgroei ontdoen.
Jezelf proberen te laten uitnodigen kan ook, maar dan dient eerst de wildgroei in de moestuin te worden verwijderd.

In het Brabantse werkt het kennelijk weer anders.
Daar zijn ze bereid het te organiseren, maar dan wel bij iemand anders.
En dat terwijl Brabanders het meest gastvrij denken te zijn.

In de wat meer achterlijk gelegen hoek van Nederland wordt er nog steeds een poging gedaan om er over na te denken.
Het streven is goed, maar de naam Achterhoek is wellicht niet willekeurig.

En dan is er nog het schrille contrast met het contrei waar men denkt de gasten niet enkel te laten betalen maar er zelf ook nog voordeeltje uit probeert te halen.

Best lastig zoiets als: gastvrij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back