Maak je geen zorgen, die hypothetische mogelijkheid is reeds vanaf dat je hem uitte werkelijkheid geworden....
Wat grappig... Dan is 'ie dus niet hypothetisch.
Burp zei:
Waarom moet dat 100% er eigenlijk bij? Je geeft iemand gelijk of niet.
Ik zal het je uitleggen, want zoals gewoonlijk leef je weer eens in je eigen wereld.
Da's niet erg, want ze kennen je daar! Wij vinden het alleen maar "heel bijzonder" .
Kijk, er zijn lieden die in een discussie de volgende zinsnede uiten:
"Ja, je hebt wel gelijk, maar...." en dan volgt er een Burpiaanse spraakwaterval van onzin (en ja, dat is een pleonasme) waar qua argumentatie prima een speld, wat zeg ik: een stoomketel! tussen te krijgen is maar waarbij je geen gelegenheid krijgt om betrokkene te onderbreken.
Burp zei:
Net als mensen die zich voor 120% inzetten. Snap ik ook weinig van.
Ik begrijp dat je dat niet snapt. In jouw branche komt dat waarschijnlijk nauwelijks voor.
Het begrip " een stapje meer zetten dan van je gevraagd wordt" is je wellicht ook totaal onbekend.
Evenals het zelfstandig naamwoord " overwerk".
Of de kreet "Doorgaan waar anderen stoppen".
Een voorbeeldje.
Stel: Brutus ligt na een zware shift in zijn vetput in zijn kooi/brits/bed/hangmat (doorhalen wat niet van toepassing is) te maffen.
De 2e Vetputslurf heeft wacht.
Die verprutst het een en ander (draait de bilgepomp naar de vaantjes of verwart de dieselverstuivers met de kraan voor het waswater) en de boel draait in de soep. Met z'n haren in de fik klopt hij bij Brutus z'n hut aan en meldt dat hij de zaak verinneweerd heeft.
Dan kan Brutus reageren met: " He junior, jij heb de zaak in de soep laten lopen... Jij lost het op!" en zich vervolgens grommend omdraaien en verder tukken.
Hij kan ook reageren met: "Ongelofelijke prutser dat je daar bent..." en met de van hem o zo bekende twee-lettergreperige krachttermen z'n kooi/brits... enz uitspringen en de zaak fiksen.
In de tijd waarin hij had kunnen pitten.
DAT is 120% inzet.
Snap je het principe nu een beetje? Zo niet, dan typ ik het nog een keertje, maar dan langzamer.
Brutus' actie is niet geheel en al zonder eigenbelang natuurlijk; zonder bilgepomp komt het water toch langzaam maar zeker hoger in het schip te staan en gaat ene Archimedes zich ermee bemoeien.
Maar dat terzijde.