De rompdelen zijn verlijmd. Gelukkig heeft Dennis mij een handje geholpen. Anders was het wel een erg lastige bouwstap geweest. Ik was erg blij met zijn hulp. Foto's zijn in deze bouwfase lastig te maken.
De in vorige post besproken kevlar/glasstrook is niet te zuinig ingeharst. De strook hebben we een poosje laten harden. Daarna verdikte epoxy op het andere rompdeel. Vervolgens de delen op elkaar plaatsen met de strook aan de binnenkant. Dat was een lastige stap en een behoorlijk gewriemel. Maar het is gelukt. De strook zit overal prima aan! De truuk met de depron wiggen werkte erg goed. Daar waar openingen in de romp zitten was de strook dan ook makkelijk aan de drukken.
Een 2150mm lange 'regenpijp', veel triplex stripjes en tape:
Eenmaal uitgehard was ik natuurlijk erg nieuwsgierig naar de stevigheid. Het enige dat ik er over kwijt wil is dat déze romp niet zal buigen bij 2x de minimum vliegsnelheid.....
Het motorschot van Reisenauer zat ook snel op zijn plek geharst, en dan snel eens passen met de klapprop:
Dat kan met andere motor/prop combi's wel strakker passen, maar ja, het is al weer twee jaar geleden dat dit setje gekocht is.
Daarna ben ik de romp gaan schuren (korrel 60 droog, 150nat, 400nat). Het gewicht zat na het schuren op 877 gram, met de nodige tussentijdse plamuur/schuurstappen.
Erg veel tijd is gaan zitten in het meten en puzzelen rondom de staartsectie. Inmiddels is het kielvlak geplaatst. Om het goed uit te richten heb ik de woonkamertafel moeten gebruiken en een kast opgeschoven om voldoende ruimte te maken..
Nu rest nog de afwerking van het stukje romp onder het rudder. Dit rudder scharniert op een klein kogellagertje, zodanig dat de trekspanning van de kabels opgevangen wordt.
Als het laatste stukje is afgewerkt kan de primer gespoten worden.
Bij
CROP heb ik grijze 2K spuitplamuur gekocht. Als eindkleur een 2K epoxy hoogglans RAL9010.
Ben heel benieuwd hoe dat werkt.