De bouw van de HydroMite

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nou jongens, ook ik heb gisteren niet stil gezeten en ben weer lekker op geschoten met de Hydromite
Hier alvast weer wat fototjes:
hydromite4.jpg

hier de laatse verstevigingen voor de turnfin.
hydromite5.jpg

Eindelijk de bodum plaat kon er in gelijmt worden. Ik heb hem aan de voorzijde iets langer gehouden zodat als straks het boven dek er op gelijmt kan worden deze mooi overloopt in de bodumplaat.
hydromite6.jpg

De lengte van van het bovendek heb ik bepaalt dus de bodumplaat is op lengte gemaakt. verder zijn de zijkanten en de achterkant van de drijvers gelamineerd en heb ik in de zijkanten de waterkoeling toevoer aangebracht en de lucht kamers gevult met PU schuim. Heerlijk spul zeg.
hydromite7.jpg

Van de week ga ik de accu planken maken waar de accu pakketten op komen te liggen, en verder hoop ik de drijvers dicht te lamineren.
hydromite8.jpg

Detail foto van de waterkoeling inlaat, de luchtkamers gevult met PU en de versteviging van de turnfin.
Totaal gewicht tot nu toe: 648 gram.

Ik hou jullie op de hoogte als er verdere vorderingen zijn.

Ik ben er ook 1 aan het bouwen hij ligt nu bij de autospuiter om gespoten te worden. En hij is spek glad. Helemaal voorbewerkt als een echte auto :lol:

@bartol

FOTO's ! !FOTO's ! !FOTO's ! !FOTO's ! !

Hoe groot?
Electro / benzine ?
Waar vaar je ?

Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Hier weer een laatste update van mijn kant. Ik heb 1 kant van de romp nu helemaal gelamineert, en ben druk bezig met de andere kant.
hydromite9.jpg

Het rechter boven dek is uit 1 stuk gelamineerd tot op de sponson.
hydromite10.jpg

ook heb ik de motor steun verder naar voren verplaatst om zo meer gewicht op het voorste gedeelte te creëren.
hydromite11.jpg

De as zit er al in gelamineerd en verstevigd met een kleinstukje 80 grams glasmat.
Tot zo ver de laatste update over mijn bouw project. :D

Ik heb juist het gewicht meer naar achteren gebracht omdat de boot niet wilde planeren.
Ging het een beetje makkelijk om die spnson uit 1 stuk rond te maken ?
Heb je de sponsons wel gevuld met schuim ?
Voor de rest.....het ziet er goed uit !

CU, Rob

Hallo
Hier een paar foto's van de bouw van de boot, hij ligt nu bij de spuiter samen met de airboat. Om gespoten te worden. Moet alleen de kleur nog opgeven.

afb1181.jpg

afb1182.jpg

Airboat:

afb1184.jpg

afb1185.jpg

Ha luitjes, na wat emailtjes te hebben gekregen hoe het er tot nu toe voor stond met mijn Hydromite hier dan nog eventjes een laatste update.
De binnen boel is zowat klaar, alleen moet de laatste elektronica er nog in gezet worden. Servo steuntje is al bijna klaar, al ben ik er nog niet over uit waar ik nou precies mijn roer moet plaatsen. Ik had rekening gehouden aan de rechterkant, maar hoor van verschillende kanten dat ik hem beter aan de linkerkant kan zetten. Schiet mij dus maar lek. ik weet het niet meer. Verder ben ik druk bezig met hem van een leuk jasje te voorzien, maar dat schiet niet echt op aangezien ik verf gebruik die 36 uur moet uit harden. In ieder geval ben ik zelf al aardig te vreden met het resultaat wat ik tot nu toe al bereikt heb, en hoop hem binnen 2 weken vaar klaar te hebben voor de eerste test vaart. Zo wie zo moet ie op Neunen gaan knallen maar wil niet daar voor verassingen komen te staan. Hier de laatste paar fototjes van hoe het er nu bij staat:
hydromite15.jpg

Niet gek al vind ik zelf.
hydromite16.jpg

Tot zo ver..........project Hydromite.
Hou jullie op de hoogte.

Ik dacht dat het aan mij lag......vond hem al zo smal.

CU, Rob

ik weet niet of het hier was of op het Xtreme forum
maar volgens mij had Mario de zijkant expres "vergeten " zodat de boot
er wat anders uit zou zien.
of niet Mario?

en ik vind het zonder zijkant wel zo mooi

Groeten Gerjan

Ha bartol1988 en Rob. de zijkanten heb ik inderdaad expres niet geschilderd. Ik vond dit ook al wat hebben, en op het water zie je er toch niks van als hij snel langs komt. :D
Verder komt er tijdelijk alleen een afdichtings plaat te liggen, maar wil er straks wel een kap op maken, maar weet alleen nog niet hoe. Ik zat er aan te denken om eerst een kap van balsa te maken en daarvan straks een mal te maken. Verder komen er nog wat leuke stickers op te zitten zodat het geheel een leuk strak plaatje wordt. En als alles niet werkt en de boot niet vooruit komt, tja kan ik hem altijd nog als fraaie planten bak aan de muur hangen.
Keep you update all................... :wink:

Inmiddels zijn mijn boten terug van de spuiter (airboat en microhydro) Alleen de foto;s zij beetje mislukt door het verkleinen de randen van de boten lijken niet recht maar dat zijn ze wel 8)

afb2103.jpg

afb2086.jpg

OIK.....wat is ie rooooooood ;o)
Ziet er wel gelikt uit.....ik moet ook maar naar de spuiter.

CU, Rob

Gelukkig hoefde ik het zelf niet te betalen :wink: . Heb de rekening niet gezien maar ja. Zitten wel 4 lagen van de spuiter op :lol: . Gelukkig kenen wij de spuiterij heel goed

Ik heb men airboat nu dus ook af en morgen ga ik testen.

foto's:

afb3072.jpg

afb3071.jpg

Ziet er goed uit Bartol, maar zie ik daar een mechanisch regelaar?
(ben ik niet zo stuk van. Je kunt naar mijn idee beter een elektronische gebruiken. scheelt gewicht en is veel precieser met regelen).

weet ik. Maar uit financieele redenen ff nog neit gekocht. Maar ik heb vandaag de eerste test vaart gedaan en dat beviel zeer goed ging echt lekker. Maar ik ga er waarschijnlijk binnekort een electr. regelaar bijkopen en kleinere cellen aa met 2300 mah. Scheelt veel gewicht dacht iok zo
:lol:

Speedregelaar zelf bouwen ?????

Als je hem op maat hebt gemaakt (die boot), blijkt het gewicht inderdaad een probleempje te zijn.
Ik krijg hem niet lekker *op* het water.
Heb net een andere motor besteld om wat accu's te kunnen lozen.
De 480 draait op 8 cellen van 3 Amp, de nieuwe op 6 van 2 Amp.....toch weer een paar onsjes eruit.

CU, Rob

Back