T
Theo Coenen
Guest
Zoals velen van jullie wel weten heb ik na de Interex de tekeningen en alle info van de Kestrel gekregen. Nadat ik alles bestudeerd had ben ik gaan zoeken naar alle gebruikte materialen. De meeste materialen heb ik nu sinds kort binnen en dus kan ik van start met de bouw van het model.
Als eerste maar eens begonnen met het uit handen geven van het draai en freeswerk van de Aluminium onderdelen. Deze zijn door een clublid gemaakt. Dank je Lei.
Hier de aluminium draaidelen voor de tandwiel as en de hoofd scharnieren van de vleugel.
Daarna maar zelf begonnen met het uitzagen van de epoxy onderdelen. Dit bleek een lastiger karwei dan ik in eerste instantie gedacht had. Als eerste begonnen met de electrische figuurzaag, maar dit ging vrijwel niet. Daarna maar overgeschakeld naar de oude vertrouwde handfiguurzaag en 24 figuurzaagblaadjes later was het onderstaande het resultaat. Dit moet nu nog netjes geschuurd worden.
De kleine onderdelen uitgezaagd uit een epoxyplaat.
De romp uitgezaagd uit een epoxyplaat.
Als eerste maar eens begonnen met het uit handen geven van het draai en freeswerk van de Aluminium onderdelen. Deze zijn door een clublid gemaakt. Dank je Lei.

Hier de aluminium draaidelen voor de tandwiel as en de hoofd scharnieren van de vleugel.
Daarna maar zelf begonnen met het uitzagen van de epoxy onderdelen. Dit bleek een lastiger karwei dan ik in eerste instantie gedacht had. Als eerste begonnen met de electrische figuurzaag, maar dit ging vrijwel niet. Daarna maar overgeschakeld naar de oude vertrouwde handfiguurzaag en 24 figuurzaagblaadjes later was het onderstaande het resultaat. Dit moet nu nog netjes geschuurd worden.

De kleine onderdelen uitgezaagd uit een epoxyplaat.

De romp uitgezaagd uit een epoxyplaat.