De bouw van de Kestrel

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Theo Coenen, 4 jan 2004.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zo afgelopen zondag in Winssen lekker kunnen vliegen met de Kestrel. De eerste vlucht ging perfect. Alleen de landing in de hand had als nadeel dat een van de koolstof staafjes in de vleugel brak. Bij de 2de vlucht merkte ik dat ik hierdoor niet meer linksaf kon en alleen maar via rechterbochten redelijk kort in de buurt kon komen van het veld, gelukkig net niet in het water van de sloot.
    Vandaag dat staafje vervangen en alle bouten en schroefjes weer nalopen en vastzetten. en dan alles definitief met secondenlijm zekeren.

    Nu op naar de opvolger van deze Kestrel zodat ik op de Inter-ex volgend jaar in Nederweert een geheel eigen ontwerp kan presenteren. De Inter-ex over 14 dagen in Parijs kan ik helaas niet naartoe ivm familie feestje.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tijdens het nalopen van de bouten blek een van de boutjes waar de vleugel over scharniert gebroken te zijn. Die 2 schroeven zijn gewone standaard M3 boutjes. Deze heb ik vervangen en vanavond tijdens de 2de vlucht braken ze weer, maar nu alle twee. Deze boutjes worden nu zo snel mogelijk vervangen door geharde stalen m3 boutjes. Helaas waren die hier vandaag bij Fabory te Sittard niet te verkrijgen.

    Dus mijn vraag wie heeft er nog enkele gehard stalen m3 boutjes met een minimale lengte van 35 mm.
     
  3. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    @theo

    hij vloog mooi op de club.
    alleen jammer van die boutjes.

    Yannic
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Na lang zoeken heb ik de boutjes gevonden op de site van www.4RC.NL dus nu snel die boutjes bestellen en dan voor het komende weekend nog maar eens de oude pb-staal boutjes erin draaien en deze na elke vlucht nakijken.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Na vele mooie vluchten de laatste weken is gisteren Flappy 2 overleden.

    Tijdens het vliegen is op grote hoogte weer eens een boutje afgebroken en sloeg een van de vleugels omhoog. Dit resulteerde in een crashlanding van meer dan 50 meter hoogte. De schade valt op zich nog wel mee. Alleen de kop is van het glasvezel lichaam afgebroken, en de staart is op het ingebouwde breekpunt afgebroken. Nu dus toch maar versneld gaan werken aan de definitieve versie. Eerst van de week maar eens versneld enkele lopende projecten afmaken en dan hard aan de slag om een nieuwe ornithopther te maken met vele wijzigingen zodat hij makkelijker na te maken is.

    En tevens weer op zoek naar iemand die voor mij een nieuwe as met losse kruktappen en nieuwe scharnierblokken kan maken volgens mijn specs (draai en freeswerk).
     

Deel Deze Pagina