Het filt of zak oid houdt de bellen natuurlijk wel deels tegen maar een bel wil naar boven en zal de pomp aansluiting bereiken. Kijk maar eens als er een bel in komt en je gaat primen (effe turbine loskoppelen en in een bakje hangen) dan zal je zien dat de bel je pomp systeem in komt. Bij mij wel tenminste.
Maak jij je nu maar niet druk , deze type,s hoppertanks kunnen tot 75% lucht BUBBEL vrij functioneren.. ;-)
de aansluiting lijkt optisch boven te zitten.
als je je huiswerk eens goed doet zal je zien dat de aansluiting op 40mm vanaf de dop onder zit.
daaraan zit een membraam die ALLEEN vloeistof doorlaat..
zodra er een droog plekje onstaat , sluit het membraam zich op deze plek..
tevens is het de beste fijnfilter die je kan krijgen , je hebt in principe geen filter meer nodig na de UAT.
zoals hij hier op de foto zit zit hij goed , ook al blijft er een luchtbel zitten maakt geen hol uit..
als je bij ons op de website kijkt zie je de verschillende onderdelen , en heb je een idee hoe een goede hoppertank werkt..
tot nu toe vliegen de Drones van EADS in duitsland en frankrijk met onze hoppers.
en hebeen ze geen flame outs meer gehad op leveling op 3500 meter (-12G).
The U.A.T. has been rigorously tested by SWB Turbines in a test cell with all of their turbojets. This device has also been tested by Bob Violett himself and he has had resounding success. Bob Violett has been quoted as saying, "This is one of those very significant developments that come along only occasionally in model airplane technology."
The mystery material, a duck bill shaped sack inside the bottle will deliver a solid stream of fuel (no bubbles) to the fuel pump even if the 4 oz bottle should get 3/4th's full of air, which is highly unlikely.
This is a high quality product for those turbine pilots who want to eliminate the possibility of an air bubble causing a flame out. The U.A.T. is placed in a series between the last fuel tank and the pump. The system is filled through the third line in the U.A.T.
The rectangular shaped bottle (or tank) has the ability to be mounted vertically or horizontally and produce the same results, making it convenient to fit into just about any model and will work with any model size turbine engine.
The U.A.T. is also a great filter eliminating the need for another filter and its two connections in the fuel system. The fuel nipples are custom CNC machined at Digitech Turbines from brass for a very rigid fit to the 6mm Festo PUN fuel line. The fuel "out" connection is a Festo fitting.
Another great advantage of adding a U.A.T. to your fuel system is that all of the fuel in your other tanks is now completely usable, (assuming the clunks can get to it).
before, if you had a 16 oz header tank installed, you couldn't count on using the last 8 oz - now you can use all of it.
(Note* some of this text is only for information only and the original text can be found here:
http://www.swbturbines.com/ultimate air trap.htm)