De bouw van een Boomerang Elan

Daarna heb ik de servo's geprepareerd, incl. de montage van deze op de servoplaten:

full

De messing busjes van je servo-rubbertjes zitten er wel ondersteboven in...

Groeten, Bart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, nooit geweten dat die andersom moeten... :)
Kan het kwaad? Ik heb er erg weinig zin om ze er weer allemaal uit te halen!

~Jolmer

Als de houdertjes waar je de schroefjes ingedraaid heb redelijk hard zijn dan is het goed.
Het gaat erom dat de flens kant van het busje normaal gesproken niet in het hout gedrukt wordt (vandaar andersom). Maar als de "scherpe kant" van het busje niet in het hout drukt, blijft het tuletje ook voldoende ruimte houden.
De servo tule moet de trilling kunnen opvangen en dat doe je niet indien de busjes in het hout gedrukt zijn.
Ook al trilt voor je gevoel de motor niet, toch is het belangrijk alles zo trillingsvrij vast te zetten.
Lekker laten zitten als de servoos nog een fractie kunnen bewegen. (wat de bedoeling van de tuletjes is.)
Ziet er allemaal prachtig uit.

groet,
Jacques

jolmer wat voor tank zet je erin en hoeveel inhoudt. en hoe lang denk je daar dan mee te kunnen vliegen???.

gr rene

jolmer wat voor tank zet je erin en hoeveel inhoudt. en hoe lang denk je daar dan mee te kunnen vliegen???. gr rene
Hey René!

Er zit een tank bij van 2,5 liter en bij 15 kg stuwdruk zou 'ie daar 5 minuten mee toe kunnen (465 ml per minuut bij vollast). Maar ik heb me laten overhalen de turbine maar eerst terug te regelen naar 12 kg, omdat de Elan officieel maar tot 10 kg geadviseerd wordt. Dan er 50% meer vermogen op los te laten, is misschien ook de goden verzoeken... :D

~Jolmer

update

@He Jolmer.

Waar blijft de update, je kunt nu toch niet buiten 1:1 vliegen met dat barre weer dus effe door bouwen ehh monteren.

Ger.

Hey Ger,

Ik ben zó druk bezig, dat ik mezelf niet toesta om dit draadje bij te werken... Ik beloof dat ik komend weekend de vorderingen tot nu toe hier met jullie ga delen, OK?! Dat zijn er nl. nogal wat, ik zit al redelijk in de afrondende fase... :D

~Jolmer

Hey Ger,

Ik ben zó druk bezig, dat ik mezelf niet toesta om dit draadje bij te werken... Ik beloof dat ik komend weekend de vorderingen tot nu toe hier met jullie ga delen, OK?! Dat zijn er nl. nogal wat, ik zit al redelijk in de afrondende fase... :D

~Jolmer
Ik ken het gevoel. Zo druk met bouwen dat je eigenlijk geen zin hebt om die draadje bij te werken :mrgreen:.

Succes nog!!;)

@jolmer.

Jolmer ik heb het youtube filmpje even aanschouwd en ben zeer verbaast dat je meld dat alles binnen de parameters draait.
Als mijn turbine's zo heet staan, ik schat werkelijk 700+ op deze G-booster, dan gaat het niet helemaal goed, of de nieuwere generatie's turbines mogen zo heet lopen?
Ook met accelereren komt je vlam er te ver uit waardoor je NGV wel heel erg op z'n lazer krijgt.
Ik denk dat de wat meer ervaren turbine goeroe's ook nog wel iets te melden hebben hierover.
Je max Rpm's? staat die op 120K? als je 15,1 duwt bij die 120K dan zou ik hem om te beginnen op max 12 kilo houden, misschien 115K, de acceleratie iets trager, zodat de vlam binnen blijft.

Groet Ger.

Kwam een filmpje tegen op You Tube, [URL="
- Graupner G-Booster 160[/URL] 8-O. Heeft een gloeilamp als nozzle.
Groeten, Peter

nieuwste gloeilamp

Ik wist niet dat ze al zo ver waren met model turbine's met afterburner :wink:
Ik wil de eerste G-booster wel eens zien die onder deze gebruiks omstandigheden de 50 uur volmaakt.
Gelukkig zijn de Albisser turbine wielen en NGV's verschrikkelijk goed maar je zou toch denken "hmm, als dat maar heel blijft?"

Ger

Kwam een filmpje tegen op You Tube, [URL="
- Graupner G-Booster 160[/URL] 8-O. Heeft een gloeilamp als nozzle.
Groeten, Peter

Kijk even hoe rood deze turbine word

dit is denk ik de beste model turbine ter wereld

AMT Titan a bijna 11.000 euro:mrgreen:
40 kg trust
werd toch ook eind 600 graden
ik geloof dat Bennie dit wel aardig ontwikkeld heeft
word profesioneel gebruikt in het leger voor drones

of bij iemand die helemaal weg is van de hobby

http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/AMT Titan.wmv

gr maikel