de bouw van een koppelverband 1:50

• Topicstarter Topicstarter lars92
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het zonder mooier. En dan met name als de stuurhut op z’n laagste stand staat dan vind ik zo’n dubbele brug er raar uit zien.

dat is inderdaad wel zoo en als die omhoogstaat lijkt het weer een vliegende schootel maar zou ik de stuurhut dan niet een slag groter maken want hij is ou vrij klein vergeleken met de rest van het schip:P

Je kan natuurlijk ook nog ipv. een complete brug voor de hut ook nog de hut verbreden met alleen 2 vleugels aan beide zijden naast de stuurhut.

Dan lijkt de hut toch groter zonder volledig dubbele brug.

dat zou inderdaad ook wel kunnen
alleen dan zeg ik bij me zelf dan maar een helebrug hahah want ik zelf vind het niet echt mooi ,, maar dat is mijn mening heaa !

Een modern binnenvaartschip die een dubbele brug heeft, toont meestal wat stoerder, doordat de opbouw wat volumineuzer lijkt. Vooral bij langere schepen of koppelverbanden komt een dubbele brug goed uit de 'verf', omdat bij deze schepen de achterenden in verhouding vaak te klein lijken. Een dubbele brug met een 'vleugel' op de beide bruggen, maakt een sierlijke indruk door de strake, maar speelse knik. Je kan er ook voor kiezen om de brug strak te houden, maar dan moet je de bruggen niet te veel kantelen, maar voor een redelijk steile hoek kiezen. Meestal worden strakke bruggen gekozen om de kruiphoogte gering te houden. Een stuurhut zonder brug vind ik zelf minder mooi; het toont kaal en het is minder sierlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
bordesjes aan de zijen of een dubbele brug.
niks is een gemis voor je schip zeker voor een verband of een 135
als er bij ons alleen een kale hut op had gestaan had er toch wat gemist

ik denk dat zoals jij het nu heb lars, helemaal neit verkeerd is.
ik bedoel de matroos kan dan ten alle tijden de ramen zemen of ruitenwisserbladen vervangen. lol.
persoonlijk vind ik het ook mooier zo als halve vleugels en wee ik ut allemaal.

groeten maussie

tjaa het weekend komt er weer aan jammer genoeg ben ik niet thuis ik ga weer ff een weekendje varen!:D en volgend weekend staat goes al weer voor de deur:eek: en daarnaa zal ik wel is even kijken ,, ik vind het zo wel mooi alleen zou die voor het mooie iets breder moeten toch? ik hoor het graag !

tja als ik zo een beetje dat soort type koppelverbanden zie(heb er van de week een beetje opgelet) dan heb je inprincipe genoeg ruimte voor je emmertje en jezelf.
volgens mij was het gewoon goed zoals je het toen had....

maar vaarse van ut weekend en ik zie je anders wel op Goes kerel!!

zoo jongens naa 1 weekend varen 1 weekendje goes en een week stage hier nog wat foto's van mijn koppelverband op goes ! let niet op mijn verkunste want dat is niet echt van goeie kwalitiet allemaal haha :D

zo dat was het dan weer netzoals mijn smit lloyd gaa ik mijn KVB vanmiddag ook ophalen bij armando ! en dan misschien ook weer lekker bouwen !

groeten lars :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Back