De bouw van een Mini Zone

Die zwiep moet ik bij de Mini nog even oefenen (en durven).

Hey Leon, van de week vloog ik sávonds mijn Mini Zone weer eens. Ik gooi helaas nog steeds niet lekker hoog. (van Lyckele kreeg ik een mail dat hij incidenteel al 60 mtr gooide met zijn Edge, gemiddeld gooit hij 47 meter! Ik vindt het knap. Na drie jaar DLG ben ik blij gemiddeld op 40mtr te zitten) Ik haalde er deze keer vluchtjes van 1 minuut 25 sec mee.

Heb jij er al eens op een rustig avondje mee gevlogen? Wat voor tijden haal je dan?

Gemiddeld 40meter hoog gooien met een mini is behoorlijk knap! Maar ik neem aan dat het om een full-size gaat?
Wel leuk die Mini zone, is er ook al een mini edge?

Ha Jorn, het gaat idd om een fullsize...

Er is geen Mini Edge. Gaat er ook niet komen. Wel komt er een Zone V2, full size.

O ja, ik ben nu gestart met de bouw van nog een Mini Zone. Ik had zoveel rest kernen liggen dat het voldoende is voor een compleet zwevertje.

Laatst bewerkt:
Hey Leon, van de week vloog ik s'avonds mijn Mini Zone weer eens. Ik gooi helaas nog steeds niet lekker hoog. (van Lyckele kreeg ik een mail dat hij incidenteel al 60 mtr gooide met zijn Edge, gemiddeld gooit hij 47 meter! Ik vindt het knap. Na drie jaar DLG ben ik blij gemiddeld op 40mtr te zitten) Ik haalde er deze keer vluchtjes van 1 minuut 25 sec mee.
Hoe nauwkeurig is Lyckele zijn hoogtemeter eigenlijk? 60 meter is wel ontzettend hoog hoor! Dat is een record!
Oftewel: Ik geloof hem niet ;)
Heb jij er al eens op een rustig avondje mee gevlogen? Wat voor tijden haal je dan?
Ik heb er nog niet in Dead-air mee gevlogen maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Ik zal dan even timen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe nauwkeurig is Lyckele zijn hoogtemeter eigenlijk? 60 meter is wel ontzettend hoog hoor! Dat is een record!
Oftewel: Ik geloof hem niet ;).

want?? op internet zijn filmpjes te vinden waar een twister 79 meter word gegooid. Vorig jaar een paar keer met een hoogtemeter gegooid (Zlog) en daarnaa gooide ik mn tantalus gemiddeld 53 meter. Dus waarom zou 60 meter incidentieel niet haalbaar zijn dan?

OK, Misschien heb ik Lyckele (of de Edge) onderschat. We zullen het zien (11-15 mei op de WaKu ;))
Die Tantalus was volgens mij flink geballast en werd tegen windkracht 7 in geslingerd. Geen echte 'vlieg' omstandigheden...

Ik heb deze zijstap zelf veroorzaakt maar zullen we het weer over de Mini Zone hebben?

Kan me herinneren dat Jurgen zijn Mini al eens op 50 meter gegooid heeft.
Frans gooide zijn mini tijdens de trainingsdagen in Nardt hoger dan menig F3K'er.

Ik heb met een wat hardere wind mijn vol gebalasteerde Spinning Birdy op 46 meter gegooid. Ben benieuwd hoe hoog ik kom met de Neon. Met rustig weer gooi ik die gemiddeld op 36 meter.
Maar goed inderdaad weer terug naar de Mini-Zone..

OK, Misschien heb ik Lyckele (of de Edge) onderschat.

Ik denk het wel! Zaterdag vloog ik met samen met Lyckele. Mijn kinderen waren mee om te vissen. Komt mijn dochter (8 jaar) thuis, zegt ze tegen mijn vrouw:"Mama, die meneer die met papa mee was gooit veel hoger dan pappa!"

Heb ik dat..... :rolleyes:

(nu vond ik het zelf wel meevallen, zal de logfile van zaterdag eens bekijken)

Laatst bewerkt:
"Mama, die meneer die met papa mee was gooit veel hoger dan pappa!"
En, wat zei je? "Ach, da's alleen maar spierkracht. Papa kan wel veel mooier bouwen dan die meneer" ;)

Ik zie weer een "wie gooit hem het hoogste" wedstrijd aankomen, Fotor kan ook een potje gooien dus ik ben benieuwd.

Voor zo'n wedstrijdje moet er wel 1 en dezelfde hoogtemeter/vluchtlogger gebruikt worden anders is het niet geloofwaardig.

Ik ben wel in voor een middagje lekker smijten. Mijn smijtkunsten waren wat weggezakt na lang weinig vliegen, maar de laatste tijd begint het weer lekker te komen. Nu nog weer constant zien te krijgen.
Mijn knipperende ledje in de Mimi gaf aan dat ik daarmee vorig jaar redelijk constant 35-38 meter gooide. Eigenlijk moet ik die eens in de Fireworks zetten. Geen idee hoe hoog die komt, ik vermoed een weinig boven de 40 meter.

Wat is je Pulsar overkomen dat je het al repareren moet? Ugh.. mijn Razor landde tijdens een test vlucht precies op een kei die tussen het hoge gras lag. Rompje iets ingescheurd, maar snel met CA hersteld.

Oftewel: Ik geloof hem niet ;)

Leon, dat hoeft ook niet.....
gemiddeld gooi ik rond de 40 a 45 meter maar heb er ook wel eens uitschieters tussen zitten.

Verder heb ik er een Ram3 in zitten en die is toch wel vrij nauwkeurig naar mijn idee. Maar aan mijn werp techniek zal nog heel wat geschaafd moeten worden en jullie mogen me van commentaar voorzien over 2 weken. (maar het blijft een hobby zonder competitie voor mij)

DSC03131.jpg

DSC03133.jpg

Paaaaaaaaaaaaaaaaaaa Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet, Kooooooooooom me helpen om het visje van de haak af te halen....

DSC03124.jpg

DSC03125.jpg

Was een leuk dagje vlieg/vissen in Schoonhoven

Grt Lyckele

Back