De bouw van een Mini Zone

Wordt vervolgd ;)
Maar nu even niet. Ik heb ook nog een iPhone applicatie die een update nodig heeft.
Dat gaat nu even eerst en daarna ga ik met de Mini Zone verder. Niet teveel tegelijk willen doen.

Andere Mini zone bouwers (Berrie?) post dus lekker je vorderingen in dit draadje, ik haak over een paar weken weer aan.

Dat dat vleugeltje potentie had om voor een Mini DLG gebruikt te worden is opgemerkt door Berrie en Dennis.

Eigenlijk wat het Alex die mij in die richting stuurde: [94784] 1-meter-dlg-mini-pro

In dat draadje begonnen we dapper aan het vlieggewicht van 100gram. Uiteindelijk blijkt dus 123-125 gram reeler en practischer is. Heel knap van de mensen die zo'n ding op 115gram weten te bouwen.

Ik heb trouwens geen bouwfoto's meer. Mijn definitive versie vliegt nu ook. Vorige week samen met Dennis staan vliegen. Zowat 10 maanden na de start van de bouw...... Het was overigens een gaaf gezicht twee van deze "machientjes" samen op te zien vliegen.

Ik zou nog een net systeem voor de ballast kunnen maken, en een veertje in het klapluikje zetten. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik daar geen zin in heb. Er liggen nu twee fullsize DLG's in aanbouw op mijn werkbank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer gevlogen......

Hey Leon, begin van de middag in leuke actieve lucht gevlogen. Samen met Dennis tot zichtgrens gevlogen, en dan wat in de rondte gaan darren. Echt lache dit ding! (ik vraag me ernstig af of je wel duidelijk genoeg beseft waar je je prioriteiten legt.. ;) )

We waren er beide van overtuigt dat het zwaartepunt waar we nu op vliegen voor actieve lucht te ver naar achteren ligt. Mijn Mini Zone heeft het zwaartepunt op 58mm. Heel prima voor de rustige avonden, maar vandaag leverde dat een te nerveuze zwever op. Er gaat een half grammetje bij in de neus. Eens kijken wat dit oplevert.

Zo, de iPhone applicatie is opgeleverd, en ik heb ook nog even tussendoor een ASW-22 gekocht. Die heeft ook nog een beetje werk nodig.

Ondertussen wel weer even aan de Mini Zone geklust. Dat uitlijnen op z'n kop zag ik niet zo zitten. Eerst maar even een steun gemaakt zodat de Mini precies uitgelijnd is voordat ik de belangrijke gaten ga boren en ga lijmen.

full

Tsja, ik heb geen bouwhok, maar het aanrecht is ook vlak ;)

Binnenkort dus het grote moment dat de staartboom (hopelijk recht) aan de romp wordt gelijmd...

Laatst bewerkt door een moderator:
De onderdelen van de Mini Zone worden gebouwd door Berrie en hij kan beter zelf melden wat de prijzen zijn.

Hallo Berrie.
Verkoop jij onderdelen? Ik zou geinteresseerd zijn in een rompvoorstukje, liefst in glas of kevlar, en sterker dan normaal.
Dit voor een 1.5 m helling kistje.
Wil ook wel zelf soppen als ik je mal mag lenen.
Rick Ruijsink

Nou eh.. goed :-(

Ik heb intussen mijn Fling weer vliegbaar gemaakt en de ASW-22 opgeknapt en van een sleephaak voorzien.
De Mini Zone is tamelijk fragiel en licht dat ik er somt toch een beetje tegenop zie.

Maar binnenkort gaat er weer verder gebouwd worden aan dit prachtige kistje!

Stay tuned!

De Mini Zone is tamelijk fragiel en licht dat ik er somt toch een beetje tegenop zie.

Zeg maar waar ik je mee kan helpen. Als dat betekend dat ik hem verder voor je af moeten maken is dat ook goed.

Dit ding vliegt veeeels te leuk om te laten liggen! Van het voorjaar moet je kunnen vliegen.

Nou, dat aanbod klinkt wel heel aantrekkelijk.
Ik ga je mailen :)

Ga je hem niet zelf afmaken? (bij Berrie is hij in goede handen) of is het te uitdagend? ;)

Ik heb +- 2 weken geleden bij Berrie de "Edge" opgehaald en ben hem nu aan het assembleren. Dus naast de MimiZone nu ook een Fullsize DLG

Props voor Berrie alom!

Grt Lyckele

Mijn Edge vleugels zijn klaar, voor zover.

Onderaanzicht:

Bovenaanzicht:

Voorlopig leg ik ze even aan de kant. Ik weet nog niet of, en hoe, ik RDS moet maken voor een DLG. Ik wil wel graag RDS, dus moet ik uit pluizen hoe ik dat kan maken met de spullen die ik in huis heb.

Ook weet ik niet welke romp onder deze vleugel geschroefd gaat worden. Dat hangt er nog even vanaf. En als ik weet welke romp het word, ben ik er nog niet uit hoe ik de vleugel op de romp vast zet.

Genoeg om over na te denken. De komende weken zal ik de Mini Zone van Wubbe maar onder handen nemen. Dan volgen er vast wel antwoorden op bovenstaande vragen.

Laatst bewerkt:
Maar... je hebt toch ervaring met de RDS voor de Supra? Wat is hier anders aan?:banana:

+ nog een 3.3mtr prestatiezwever...

In principe niks. Het is alleen een erg dunne flap. De pocket wordt van carbon. De plaatjes kunnen maar 0.5mm dik zijn. Daarnaast heb ik geen pijp voor de yoke. Ik zit te prakiseren hoe dat te maken met de spullen die ik in huis heb. Al met al is dit gewoon weer zo'n akkefietje waar ik zonder al te veel bij na te denken aan zou moeten beginnen. Dan komt het altijd goed. Nu schuif ik dat dus voor mij uit. :(

Inderdaad. niet altijd.
En zo'n mooi, fragiel, licht bouwsel laat ik nu bouwen door iemand waarbij het wel altijd goed gaat.
We wachten af.

Back