De bouw van een quadcopter

Levertijd HK is 2,5 á 3 weken,
als je er lipo's bij besteld sturen ze het via Zwitserland naar NL
dan komt het dus binnen via Europa en heb je de minste kans dat je invoerrechten moet betalen.
Als je er geen lipo's bij besteld , sturen ze het rechtstreeks naar Schiphol en is invoerrechten plus BTW wat je nog aan de postbode moet bij betalen.
Ik doe bij mijn bestellingen dus altijd één of meer lipo's mee bestellen.

Over je keuze van je bestellijst kan ik je niet bijstaan omdat ik geen ervaring heb met het vlieg gebeuren!

Volgens mijn bescheiden mening is het zelfs onmogelijk de ESC's te programmeren met je zender als ze in een "quad-copter" gebouwd zitten ... of je sluit ze één voor één aan op een (losse) ontvanger op het "gas-kanaal" (afhankelijk van het merk zender) of je koopt een bij de ESC horende "prog-kaart" en stelt ze zo "los" stuk voor stuk in ... of je wat in moet stellen hangt van de "default" instellingen af waarmee de ESC's geleverd worden ...

programmeren met een programmeer kaartje ja.
esc moet op nimh gezet worden om cutoff tegen te gaan. je wilt niet dat je esc alle power naar de motoren afkapt midden in de lucht als je lipo leeg raakt.

calibreren is weer een ander verhaal. dat is dus dat je esc's weten wat volgas en geas dicht is.
dit is afhankelijk van je flightcontroller, en dient meestal via de controller gedaan te worden.

Mijn onderdelen komen over een paar dagen

nu had ik nog een vraagje,

je kunt een quadcopter en een x copter maken, ik denk niet dat dit zo makkelijk is als alleen het controlbordje anders monteren of wel?

Wat is het verschil tussen X en + kwa vliegen ?

Ik heb een hobbyking controlboard v3.0 maar geen flashtool.
Op een afbeelding van mijn frame staat hij in + .
Is dit de standaard firmware die erop zit?

Flash tool kun je gewoon van internet downloaden.
ik zeg Lees deze site eens even door.

Of deze hier op het forum

Het flashen stelt niet zoveel voor je hebt alleen wel een AVR programmer nodig.
Deze kun je al voor 5$ bestellen bij HK.

Het is aansluiten stappen beschreven op de site doorlopen en binnen 5min heb je een x-copter.

het voordeel van x ten opzichte van + is dat als je er een camera onderhangt dat je geen arm van je quad in je beeld heb.

Verder geen voor en na zover ik weet.

Thijs

Laatst bewerkt:
maar het maakt toch niet uit het is een mini quad, dus een camera gaat hem toch niet worden.Tenzij ze ergens een mini camera hebben die de beelden draadloos overdraagt, maar dat zal wel hartstikke duur zijn.

Dus + of X maakt niet uit er zal wel standaard + op zitten dan zet ik hem zo wel in elkaar

er zijn hele kleine lichte camera's met micro sd. key cams noemen ze die ook wel eens.
ff zoeken en je vind ze voor erg weing.

dingen wegen een paar gram als je accu eruit haalt en het huis eraf laat.
voeding haal je dan van je esc +5V (dus je servo draden) en je kan leuke onboard filmpjes maken..

is niet draadloos, maar dat hoeft ook niet. gewoon thuis na het vliegen de filmpjes terug kijken is ook erg leuk!

Ik heb vandaag mijn onderdelen binnen gekregen jeej!

ik heb de kit in elkaar gezet.
en ik heb de motoren vast gesoldeerd hier heb ik nog een vraagje over

Maakt het bij de motor uit welke draad aan welke draad van de ESC zit?
als de middelste maar aan de middelste zit?

Back