De Bouw van Engel Modellbau P-51D Spanwijdte 163cm

Ha Jan terug van Vakantie :D

Maar, bedoel je dat je in de garage de romp gespoten hebt met (spuit-)bussen lak?

Zit dan niet alles onder de nevel?

Nee, ik heb eerst de halve garage met afdekfolie afgeschermd zodat de "spray" niet de hele garage zou bedekken.

Een ander voordeel van die afdekfolie is dat die zo GIGANTISCH statisch is dat de nevel er als het ware naar toe getrokken wordt.

De nevel die op de vloer terecht komt kun je later zo bij elkaar vegen (is al droog voordat het bij de vloer is) en met een stofzuiger op zuigen!

Grts,

Appie

Zo, vanmiddag ook maar even de servo's gemonteerd.

Voor de verandering eens genoeg plaats in de romp om alle spulletjes fatsoenlijk te kunnen monteren :lol:

afb13320.jpg

één "mishap", ik moest de HD 606's aanpassen wegens teveel speling in het mechanisme :( na het intrekken van de "main gear" hingen de poten nog een 5mm onder de vleugel uit............dit euvel is inmiddels verholpen, ik hoop dat het een blijvende oplossing is :roll:

Grts,

Appie

Hoi Appie,

Dat ziet er netjes uit.
Welke servo's gebruik je in deze prachtige kist?

Daar is blijkbaar plaats genoeg in.
Wanneer is de maiden gepland?

Tot hoors
Tom

Tom,

Hitech's HS-545BB

Rudder (1x)
Elevator (1x)
Flaps (2x)
Ailerons (2x)

HS-85MG
tailwheel (1x)
Retracts (1x)
Throttle (1X)

lopen erg mooi die 545's (de MG 85's trouwens ook) 8)

9 servo's in het totaal dus 8)

De maiden staat voor eind Maart, Begin April gepland. Moet dus makkelijk te halen zijn (als tenminste de HD 606's mee werken)

Grts,

Appie

Nou zie ik een gas-aansteker vulbus achtig patroon in de romp liggen, waar is dat precies voor :?
Ik vermoed brandstof ofzo ?
En wat is dat rode waar het opaangesloten zit, een elektronische brandstof kraan ofzo ?

afb13320.jpg

BYM zei:
Nou zie ik een gas-aansteker vulbus achtig patroon in de romp liggen, waar is dat precies voor :?
En wat is dat rode waar het opaangesloten zit, een elektronische brandstof kraan ofzo ?

Cool 8)

Magpie zei:
BYM zei:

Cool 8)

Verklaar je nader ?
Ibjiign ....

Ziet er echt strak uit Albert! 8)
Wordt je cockpit trouwens ook schaal?

@Igwe,

In eerste instantie niet, er is niet echt ruimte voor een scale cockpit, ik moet dan de romp dusdanig modificeren dat dat eigenlijk wat te ver gaat, en dus ook weer erg veel bouwtijd met zich meebrengt :(

Daar ik graag eind Februari 't ding vliegklaar wil hebben (dan kan ik de maand Maart gebruiken om te proefdraaien en nog het een en ander af te stellen) zodat ik hopelijk het vliegseizoen 2005 maximaal kan benutten met de P-51. Dus laat ik het eerst maar zo, maar zeg nooit nooit :lol:

Grts,

Appie

PS. hoe staat het met de Global Hawk ??

Schaalcockpit kan inderdaad altijd nog.
De Global Hawk ligt tijdelijk even stil....zie ook mijn bericht in het draadje. :)

Zo, grootste gedeelte van de Romp-Decals zitten er op 8)

afb13447.jpg

Volgens mij lijkt tie aardig op het origineel 8)

afb13448.jpg

Nu het lastigste gedeelte, de belettering op de voorzijde van de romp, mmh maar even wat tijd insteken.............................

Grt,

Appie

Zit er goed uit! Ga je nog 'weathering' aanbrengen op de romp? Hij oogt nu net iets té gelikt eigenlijk...

Zit er goed uit! Ga je nog 'weathering' aanbrengen op de romp? Hij oogt nu net iets té gelikt eigenlijk...

@Jorrit,

Was ik eigenlijk niet van plan, die Reno Race guy's zijn volgens mij het grootste gedeelte van de dag bezig om hun toestellen op hoogglans te poetsen, die toestellen zien er daarom ook allemaal gelikt uit. Ik wou het eigelijk ook maar zo laten 8)

Grts,

Appie

Even een kleine update,

De “neus decals” zitten er op & de canopy is gemonteerd, ik heb er geen schaal cockpit (althans nog niet) in gemonteerd, eerst moet tie maar eens laten zien wat tie kan in de lucht…………… 8)

afb13830.jpg

afb13831.jpg

Wel even een “nep” dashboard er in geknutseld, dan lijkt het toch nog wat :nosmile:

afb13832.jpg

De spinner is besteld (samen met nog wat klein-onderdelen), dus nu alleen nog de airscoop klaar maken en monteren, de spinner er op en proefdraaien met die hap :fadein:

Grts,

Appie

Back