de bugsier 3

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door mikebugsier, 22 sep 2014.

  1. mikebugsier

    mikebugsier

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    18
    Zo we zijn weer wat verder gegaan met de afwerking touwen zijn allemaal gemaakt nu nog even een paar andere mooie vlaggetjes er in maken ook de reddings boot hangt verder nog wat andere dingen afgewerkt de boot begint aardig op z'n einde te lopen.ik ben begonnen met ee verlichting aan te sluiten vanavond nog een paar dingetjes vast solderen en dan kan ik de verlichting in 2 groepen schakelen.het was nog een heel gepriegel om uit te vinden welke touwen er allemaal gemaakt moesten worden maar met foto's op Google en een bouwtekening kom je een heel eind. Volgende week even m'n laatste bestelde patrijs poorten op halen bij quartel mischien hebben jullie eventueel nog tips of suggesties wat ik nog kan doen foto's zeggen meer. IMG_5978.JPG IMG_5979.JPG IMG_5980.JPG image.jpg
     
    Bert V vindt dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mikle, Ziet er leuk uit zo. De opbouw zit die klemmend, of kun je die borgen? Een paar jaar geleden was ik met de mijne een trekproef aan het doen en ging de opbouw eraf. Kon aan de sleepdraad binnen worden gehaald en alles aan de binnenkant staat ook in de blanke lak. Nog geen electra in de opbouw, dus geen waterschade. Later een geluidsset in de opbouw gebouwd en nu is de boel vast te zetten aan de rand op het dek. Achter 2 haken onder het dek en voor twee schroeven die in de opstaande rand op het dek gaan. Dus als je wilt gaan slepen zorg dan dat je de opbouw vast kunt zetten. Het is wel een ranke boot, dus oppassen wanneer de sleepdraad dwarsuit komt te staan. Zelf vind ik het een mooie vaarboot. De verlichting is in 3 stappen te schakelen. Losse boot en slepend met meerder boten aan één object. Ook is de schijnwerper aan en uit te zetten. Alle verlichting met leds. Succes verder met het varen! Gr. Klaas.
     
  3. mikebugsier

    mikebugsier

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    18
    Nu de bugsier bijna af is was ik al naar wat anders aan het kijken. kwam ik op marktplaats een nieuwe Smit Nederland bouwdoos tegen, voor een mooie prijs en heb ik deze aangeschaft. ik denk dat ik er pas in het na jaar aan ga beginnen. nu het dalijk weer voorjaar word en de schapen weer gaan lammen en het werk ook weer Savonds kan. tegen die tijd horen jullie er meer over. eerst deze winter de bugsier maar eens afmaken en van de zomer een paar keer lekker varen. dit wou ik toch even melden groeten Mike IMG_6014.JPG IMG_6013.JPG
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    Niks mis mee hoor Mike! Evenals de Bugsier een leuke boot om aan te bouwen en mee te varen. Heb er wel erg in om tussen de motoren en de schroefassen een dubbele cardankoppeling, of iets anders (rubber slang) te zetten. De romp is vrij week en vervormt in het water dusdanig dat de zaak bij een te starre verbinding gaat wringen. Probeer de ondersteuning van de schroefaskokers zo dicht mogelijk bij de straalbuizen te zetten. Helemaal als de schroeven weinig speling in de straalbuizen hebben. Anders loopt het snel aan. Maar over dit schip is er op het Forum een hoop aan info te vinden. Lees je lekker in en maak aantekeningen van die punten welke voor jou belangrijk zijn. Heb het schip zonder beslagset, als een low budget project, gebouwd. Is aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Geen bouwverslag van gemaakt, maar links en rechts wel wat commentaar en foto's geplaatst. En laat t.z.t. maar zien hoe de bouw verloopt. Gr. Klaas.
     
  5. mikebugsier

    mikebugsier

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    18
    Even een paar vakantie foto’s.Mn bugsier vaart hier op de Rhein bij koblenz tegen de stroming in over de golven en stukken drijfhout slepen gaat prima. Ze ligt stabiel in het water, even een paar mooieplaatjes geschoten met de vracht schepen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooi dat de boot mee op vakantie mag Mike! Voor mijn oudste scheepje heb ik een transportkist gemaakt. Af en toe gaat die ook mee. Op stromend water is altijd spannend. En met echte schepen erbij helemaal. Maar het is een "zeewaardige" sleper en die van mij doet het met een beetje golven ook goed. Nog nooit water in gehad. Smit Finland (Nederland) is wat dat betreft een rampenplan. Althans met de originele deklayout. Maar eens kijken of ik daar een soort siliconen-pakking in kan maken. Misschien iets voor je om rekening mee te houden. Gr. Klaas.
     
  7. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    En hoe is het met je smit? Andere discussie?
     

Deel Deze Pagina