de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Bij de assan modules met de korte antennes maakt het niet uit. Daar er maar 1 antenne aktief is. De andere is een dummy. Hier is ook mee getest. Let wel dit geld voor de oude witte mini ontvanger. En aangezien assan continu updates doet zonder hardware revisies te vermelden, zou dit nu inmiddels al weer veranderd kunnen zijn.

Wifi

@marcelb
haha, en in theorie gaan laptops niet zover omhoog ;-)
ik denk dat die antennes perfect staan voor gebruik op hetzelfde niveau (dezelfde verdieping)

groeten,
Ton

WiFi

(offtopic)
Het was deels ook als geintje bedoeld, maar zover als bij mij bekend zend ( en ontvangt) een 2.4 systeem als een soort donut om de antenne. Als je dan je WiFi AP optimaal wil gebruiken (ook t.b.v. een extra verdieping (erboven of eronder) dan zou je mogelijk een betere sdekking krijgen door 1 van de 2 antennes horizontaal te draaien...

(ontopic)
dummy antenne...???
dummy stermotor=OK, crash test dummy= OK etc. etc. maar dummy antenne... kan ik me niets bij voorstellen...
Mijn witte ontvanger heeft maar 1 antenne, verder heb ik de zwarte 6 kanaals in gebruik....

Zeker geen FHSS.Hopt niet ( allez, toch niet meer dan 1 keer). Oudste versie =10mW, daarna 100mw, daarna instelbaar 10 to 100mW, huidige versie (V2) is instelbaar 10-100mW en zend op 2 frequenties, ontvanger(V2+ ouder) luistert naar de ene, maar laatste versie schakelt naar de tweede over in geval van problemen(enkel V2dus!). Schakelt niet meer terug naar de 1e in geval van problemen met de 2e. Met 10mW zeker overal legaal. Daarboven is het mij niet heel duidelijk. Naar ik hoor kom je echter met 10mW ook al een heel eind, zelf nog niet geprobeerd....Schijnt in vergelijking met de rest erg weinig problemen te hebben...

als ik het goed begrepen heb is 10 mw toegestaan voor systemen die niet hoppen en 100 mw voor systemen die continu hoppen...

als ik het goed begrepen heb is 10 mw toegestaan voor systemen die niet hoppen en 100 mw voor systemen die continu hoppen...

Dat klopt maar er staat nog meer in de norm (ETSI 300328). Er staat namelijk dat systemen die (niet FHSS zijn maar toch) voldoen aan de eisen die gelden voor FHSS, dat die als FHSS gekeurd mogen worden, en dus is 100mW toegestaan.

Spektrum 'hopt' maar op twee kanalen, maar volgens hen wel op een zodanige manier dat die voldoet aan de FHSS eisen. En dus mogen ze met 100mW uitzenden.

http://support.horizonhobby.de/geta...la3RydW0gQ29uZm9ybWl0eSBFTiAzMDAgMzI4LnBkZg==

Misschien lees ik erover heen, maar ik kan nergens vinden of het bij de Assan ontvangers ook nodig is(of beter is) om de 2 draadjes onder een hoek te plaatsen.
Assan heeft eigenlijk maar 1 "aktieve" antenne. Assan raad aan om de "antennes" zover mogelijk uit elkaar te houden. 90° mag, maar moet niet...

Wie kan mij vertellen wat de werkspanning is van de Assan X8D, mijn zender werkt op 9.6volt, maar assan vermeldt niet welke spanning de X8D gebruikt
Gr. Imre

De module werkt in allerlei zenders met verschillende accuspanningen. Waarschijnlijk heeft de XD8 een interne spanningsstabilisator.

Klopt, even een E-mail aan Assan gestuurd kreeg binnen een uur dit bericht terug.
Toch wel goeie service

[FONT=宋体]Dear Mr.Jecsny,[/FONT]

thank you for your letter.

yes, it's can.

actually, X8-D's input volatge is wide and suit for different Tx battery pack.from standard 8cells NH battery pack to 3S li-poly Tx pack.

yours,

wang

kan je assan ook zonder probleem gebruiken in een benzine toestel (acro) van 50cc? Ik heb toestellen gaande van indoor, parkflyers tot 10/20cc toestellen en nu ook een 50cc...
veel verschil met spectrum?

ik heb zelf de witte 6 en 7 kanaals mini ontvangers en deze zou ik zonder problemen in een benzine kist durven zetten. Vlieg er nu al een paar maanden zonder problemen mee met toestellen to 20cc 4-takt. Range check is ook ruim voldoende.

Of je kiest voor Assan is een persoonlijke keuze. Hou er wel rekening mee dat volgens de fabrikant de witte ontvangers een beperkte reikwijdte hebben. ASSAN
Voor deze ontvangerserie heeft Assan betere alternatieven.

Sinds enkele weken vlieg ik met een ASSAN V2 2,4Ghz moduul in mijn MPX3030. Qua reikwijdte geen probleem >800meter gemeten adhv hectometerpaaltjes van provincialeweg langs de Ginkelse hei. Echter de ASSAN zwarte 6 en 7 kanalen mini ontvangers gaan niet goed samen met Schulze regelaars voor borstelmotoren.
Bij half gas gaat de motor aan en uit en wordt ook beïnvloed door bediening van andere functies. Bij volgas en uit is er niets aan de hand. Dat gaat prima met zweven. Dit verschijnsel is niet exemplarisch en is vast gesteld bij 7 ontvangers.
Tijdens het vliegen is het net als of een verbrandingsmotor een vuiltje in de sproeier heeft. Dit heeft zover ik heb kunnen beoordelen geen invloed op de reikwijdte.
Denkend aan een hoogfrequent signaal uit de BEC van de regelaar heb ik ontstoorkraaltjes, gevlochten snoertje, gescheiden ontvangervoeding (draadje van de BEC door geknipt) niets hielp. Is er een oplossing?

Houtjesplakker

Dit zal je moeten zoeken in de herhalingsfrequentie van de servo-impulsen of in de hoogte van de impuls. Als je over een oscilloscoop beschikt kan je het uitgangssignaal van de Assan ontvanger vergelijken met dat van een ander type ontvanger waar je ESC wel goed op werkt.

Effectief bereik met de kleine ontvangers is 700 meter volgens de specs.
Met een grote kist kun je dat makkelijk halen en heb je dus te weinig marge.

In de specificaties ASSAN lees ik 300-800 meter en dat is toch iets heel anders en daardoor zijn deze ontvangers ongeschikt voor grote modellen.

Voor de grote ontvangerserie ASSAN specificeert Assan 1000-3000 (6000) meter.

Back