de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Weet eigenlijk ook niet wat je allemaal kunt doen en voor welke ontvangers het geldt.

Failsafe inprogrammeren voor vast ipv opgestartte stand bij inschakelen ontvanger.

Hier de stick

USB PC Cable / Connector V2 for HiModel AS Series ESC and ASSAN 2.4G Receiver | ASSAN

Manual
http://www.himodel.com/en/info/manual/USB_V2_Ins_V1.7_EN.pdf

4812.gif

Volgens mij is dit de software
http://www.assan.cn/download/ASSAN ESC CONFIG SETUP.rar

Regel Google search.
The ESC CONFIG software for ASSAN Brushless ESC and Windows OS now gives you another option for ... FM Receiver. 2.4GHz Radio System.

Of toch niet....Denk het niet :D Dan kan ik het niet vinden.

CD tje is bijgeleverd dus denk niet dat het online staat op hun eigen site

http://www.assan.cn/images/USB11.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de software en mijn vermoeden klopt, ik kan ook dat ding voor m'n lader gebruiken.. zal vanavond eens kijken.

De instelmogelijkheden stellen niet zoveel voor (niets, eigenlijk :P)

53814a82ed0ec47f4.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wel software van Assan maar heeft weinig met de ontvangers te maken.

"Brushless ESC config V1,021"

De software voor de ontvangers kan ik ook niet als download op het net vinden maar wordt met de USB stick meegeleverd.

Ik krijg deze echter niet onder Vista aan de praat, binnenkort eens onder XP proberen.

Er staat ook een Vista driver bij, voor een Profilic PL2303 USB/Serial adapter. Die kun je ook bij de beter gesorteerde electronicazaak kopen.

Dit betekend overigens ook dat als jouw PC al een seriele poort heeft, je niet eens zo'n adaptor hoeft te kopen en met een simpel zelfgemaakt 3 aderig kabeltje al toe kunt.

Ok.. even uitgezocht hoe het zit met Vista. De USB driver werkt gewoon onder vista, mits je de vista driver pakt. Die kun je downloaden van de link hierboven, of even googlen op 'Profilic PL2303 vista'.

Je moet de installatie van het pakket als administrator uitvoeren, dan werkt het gelijk.

Heb je de installatie al uitgevoerd, en niet als echte administrator (dus als user met admin rechten is NIET goed genoeg) dan kun je het herstellen door in het startmenu op zoek te gaan naar de opdrachtprompt, daar met de rechtermuisknop op te klikken, dan 'uitvoeren als administrator' kiezen.

Als je dan de opdrachtprompt krijgt, type je:
Code:
regsvr32 c:\Windows\System32\NiceForm.ocx

daarna werkt alles zoals het hoort.

Het bewijs, screenshots van een vista laptop:

53814a8425aca6a52.jpg

53814a8425acf2a4c.jpg

53814a8425ad3007e.jpg

53814a8425ba4a28a.jpg

Het enige waar het dus handig voor is, is voor de failsafe. Ik zou niet weten waarom je het zendvermogen zou willen terugschroeven..

Laatst bewerkt door een moderator:
je usb stick koppel je via een servokabel aan je ontvanger (v2). En als je dan je zender opstart. communiceert je pc via de ontvanger met je zend module en kun je van alles instellen zoals zendsterkte zendmoduul, failsave, servotype.

Bijna goed. Je programmeert de ontvanger en daarna kan je hetgeen nodig is voor de zender door de "bind" procedure te doen overbrengen van ontvanger naar zender...

Laatst bewerkt:
Dit is wel software van Assan maar heeft weinig met de ontvangers te maken.

"Brushless ESC config V1,021"
Ja, daarmee kan je Assan en Hextronic ESC's configureren. De Hextronic stick die HC verkoopt voor die regelaars werkt ook , is eigenlijk dezelfde

Het enige waar het dus handig voor is, is voor de failsafe. Ik zou niet weten waarom je het zendvermogen zou willen terugschroeven..
Je kan ook nog het servotype instellen dacht ik. Vermogen terugzetten om bvb in een land waar slechts 10mW toegelaten is legaal te zijn.

Ik zou niet weten waarom je het zendvermogen zou willen terugschroeven..

Jeti is bidirectioneel en stuurt informatie terug hoe goed het signaal bij de ontvanger aan komt. Als Jeti een dergelijke optie heeft zouden ze de software dusdanig kunnen aanpassen dat het zendvermogen van de zender wordt gereduceerd indien de ontvanger een sterk signaal ontvangt. Voordeeltje is dat je nog langer doet met een accu lading van de zender.

Bas

Je zenderaccu houdt het al lang genoeg vol. Als ze een dergelijk systeem zouden maken, zou ik het zeker niet willen hebben.

Nou stel.. het systeem vind dat hij een goede ontvangst heeft en schakelt de zendsterkte terug. Daarmee win je op een volle zenderaccu-lading misschien een keer 10 minuten, terwijl ik sowieso al niemand ken die z'n zenderaccu tot het bot gaat uitmelken.

Goed, op dat moment loopt er even iemand voor je zender langs, waarmee het signaal een klap minder wordt. De ontvanger verliest het signaal en springt in de failsafe.. bye bye toestel.

Een dergelijk systeem zou geen of een nihiel voordeel hebben, maar wel nadelen. Dus zou ik het nooit willen hebben.

Nou stel.. het systeem vind dat hij een goede ontvangst heeft en schakelt de zendsterkte terug. Daarmee win je op een volle zenderaccu-lading misschien een keer 10 minuten, terwijl ik sowieso al niemand ken die z'n zenderaccu tot het bot gaat uitmelken.

Goed, op dat moment loopt er even iemand voor je zender langs, waarmee het signaal een klap minder wordt. De ontvanger verliest het signaal en springt in de failsafe.. bye bye toestel.

Een dergelijk systeem zou geen of een nihiel voordeel hebben, maar wel nadelen. Dus zou ik het nooit willen hebben.

Ik ben het volledig met je eens dat het voordeel niet echt interesant is maar het princiepe is mijn inziens wel bruikbaar.
Wat je voorbeeld betreft gaat dit niet op als de vertraging van het springen naar de failsafe een fraktie langer duurt dan het vermogen van de zender opschroeven.

Punt is dat, hoe je het ook wend of keert, je even de controle over je model kwijt zou zijn, en dat voor een marginaal gewin. Nee dank je.

Back