De Coyote is back.

Ik had 1 van de wielasjes gebroken en geen reserve in huis.
Via Wish 4 besteld en na een dikke maand binnen gekregen.
Nu heb ik tenminste reserve.
Gelijk tandwielen van verschillende formaten besteld,ook bij Wish.
Van de week de boel verbouwen en dan eens kijken of de temp.laag blijft.
En dan weer volgas!
 
Denk je niet dat 3s gewoon niet echt ideaal is met een vrij standaard 1/10 esc/motor combo?
Zowel voor de electronica en de auto.
Nu is af en toe wat kapot rijden misschien juist ook wel weer leuk houd de spanning er wat in.
Maar als je in hartje winter je combo al warm weet te rijden dan sta je zomers na een minuut al te roken, ook al pas je de vertanding een beetje aan zal het altijd een puntje blijven.
Denk niet echt dat deze set van het soort is waar je een flinke accu in moet gooien als je voor een beetje duurzaamheid gaat..
Moest ik met mijn rustler vroeger ook al mee opletten ook op 2s al zeker als je het gras in ging.
Is toch wel een beetje zo bij bijna alle standaard 1/10 combo's tenzij je een zeer licht autotje hebt en 2wd dat je temperatuur in de gaten moet houden en 3s echt opletten is.
Met zon temperatuur beveiliging als die al moet ingrijpen denk ik dat de duurzaamheid vaak al minder zal worden en de volgende keer dat je gaat rijden zal hij sneller warmer worden en dat gaat dan van kwaad tot erger in veel gevallen.


Mijn idee was bij mn vorige auto wel altijd om een erg zware combo omdat ik graag ook een auto had die erg hard ging er in te leggen.
Dus een 1/8 buggy met een combo die een flinke monstertruck of misschien zelfs een auto van een schaal groter ook nog wel kan handelen.
Dan kon je zorgeloos keihard zonder dat de boel ooit warm werd.
Maar dan moet je wel een speciaal uitezochte esc/motor combo hebben EN/OF de boel zo afstellen dat niet alle power er gelijkt in hakt en je aandrijflijn het begeeft, of voorzichtig gas geven maarja dat laatste gaat vanzelf mis natuurlijk.
Het beste natuurlijk als je dan gewoon een auto hebt met een buitengewoon sterke aandrijflijn en een motor/esc die het allemaal op zijn sloffen laat weg knallen dat was bij mij het geval, en heb nooit wat op stuk gereden wel eens preventief wat vervangen.
Grts
 
Laatst bewerkt:
Ja,3S is ietsjes te ambitieus.
Vorige week het hele chassis door de midden gereden.
Ik knalde op een verborgen kei in het gras.
Dus eerst de boel weer repareren en dan wil ik proberen de 3S om te bouwen naar 2S.
Nu weet ik niet of dat mogelijk is maar proberen kan ik het altijd,toch?
Of is dit een mission impossible?
 
Hallo, dat is wel heel extreem ja, dan moet je wel ontzettend ongelukkig er op komen of zat er al een zwakte in het chassis, of is het gewoon geen goed chassis een van die drie, in ieder geval erg ongelukkig maarja alles kan kapot.
Denk dat je het haast geen ombouwen kan noemen, 2S accu er in in plaats van een 3S accu.
Misschien de vertanding aanpassen, en thats it.
Mijn comment was vrij algemeen, het is mijn ervaring dat standaard 1/10 setjes in offroad autos bijna altijd snel warm worden op 3S.
Zon temperatuur beveiliging is vaak ook niet het geen waar je van af wil hangen, als die ingrijpt is de boel warmer geweest dan dat je het eigenlijk wil hebben denk ik.
En als je motor te vaak te warm is geworden dan is er goede kans dat hij in de toekomst steeds sneller warm gaat worden. En daarbij is er ook kans dat de motor gaat demagnetiseren en dat gaat dan ook van kwaad tot erger.

Zou wel even kijken wat zo'n chassis kost.
Soms kun je op een tweedehands site een roller van een auto krijgen voor de prijs die je anders los betaald voor een nieuw chassis bij een RC winkel afhankelijk van de auto.
Misschien als je voor een prikkie toch bijv een rustler zonder electronica op de kop kunt tikken kan je dat dan eventueel overwegen om die auto maar weer te noemen.
Groeten
 
Ik bedoelde eigenlijk een 3S batterij ombouwen naar 2S.
1 cel eraf halen en t stekkertje aanpassen.

Ja,chassis zal wel matige kwaliteit zijn vermoed ik.
 
Het kan, mits voorzorgen en zware voorzichtigheid. En wat uitleg zoeken hoe dat aan te pakken.
Maar is het niet beter een 2s erbij te kopen deze te laten? Lijkt me wat spijtig om dat te doen als het niet nodig is.
Ik heb nog een cel verwijderd omdat ze kapot was: bol, weinig gezamenlijke kracht enz.
Niet zomaar beginnen tenzij je een knal met mini steekvlam kun appreciëren.
 
"I love to create havoc!"
Maar ff zonder gekheid; de voorzorgsmaatregelen zijn t probleem niet,geldgebrek wel.
Ik kan niet zomaar ff nieuwe batterijen bestellen.
Ik heb gegokt op de 3S maar dat pakte verkeerd uit.
Ik heb nu de keuze om het spul op zolder stof te laten verzamelen of dat omkloon experiment aan te gaan.
 
Wel, wees voorzichtig, check alles goed en zorg dat je een zware soldeerbout hebt.
Let goed op de banceerkabeltjes. Je kunt van de connector 1 gaatje afsnijden zodat het past in 2s connector. Maar eigenlijk hoeft dat niet.
 
Eindelijk alle nieuwe onderdelen binnen voor de auto.
Alu chassis,alu instelbare schroefschokbrekers,alu draagarmen,reserve asjes,reserve aandrijfassen,kwaliteit kogellagers,alu servosaver,dikkere schokdemperolie,traxxas bandenlijm en een 2tal bakjes met allerhande c-clips,bodyclips,schroefjes,moertjes en o-ringen en 2 2S accu's. (de ombouw van mijn 3S accu's naar 2S durfde ik uiteindelijk toch niet aan.)
Fase 2 kan gaan beginnen. :yes:
 
Zo,de Absima 2.0 is klaar en rijdt nu precies zoals ik wil.
Het alu chassis ,stuurarmen en servosaver van alu,wielhubs alu,nieuwe kogellagers en shimmen zorgen i.c.m.de dikkere schokbrekerolie voor de juiste rij-eigenschappen.
En op 2S is hij veeeeel beschaafder.
Nu heb ik er,na ruim een jaar,eindelijk plezier van.
:banana:
 
IMG_1988.JPG


Mijn oude chassis.

IMG_1993.JPG


En de nieuwe.

IMG_2001.JPG


Carbon folie over de binnenkant.

IMG_2010.JPG


IMG_2013.JPG


IMG_2004.JPG


IMG_2005.JPG


en mijn zelf bedacht en gebouwde chassis brug.
 
Als er nog een riem door moet, is het dan niet beter om een vierkant profiel te nemen en daar onderaan een gleuf inmaken groot genoeg voor de riem erin te krijgen.
En is volgens mij even stevig dan een rond buisje, om maar niet te zeggen misschien zelfs steviger...!
 
Denk op de eerste foto's te zien dat het om een cardan-aangedreven auto gaat...
Als je een upperdeck al gesloopt krijgt, moet een serieuze klap geweest zijn!
 
Minder kans op slepen ook in de hoekjes ( van de ronde buis, nog mee?).
Hoe dan ook, tof gedaan. Ben benieuwd naar eindresultaat.

Daar heb je ook gelijk in.
Maar is zeker netjes gedaan.
Maar zo te lezen moet er blijkbaar geen riem door...

Denk op de eerste foto's te zien dat het om een cardan-aangedreven auto gaat...
Als je een upperdeck al gesloopt krijgt, moet een serieuze klap geweest zijn!

Heb die pech ook een keer gehad met men Typhon.
Op volle snelheid op 4S zat er in het gras een betonnen blok die wat uitstak.
De neus van het chassis was wat verbogen.
Viel al bij al mee, maar krijg je toch niet meer goed.

@Coyote
Denk je niet dat die folie snel zal loskomen met het vuil en dergelijke? Of plakt dit echt zo goed?
Carbon oogt altijd zo mooi vind ik.
 
Carbonfolie van de Action.
Goe spul jonguh.:thumbsup:

Mijn autootje heeft idd geen riem maar cardan aandrijving.:goal
Die alu buis van mijn chassisbrug is redelijk massief maar toch hol van binnen.
de auto is nu super stijf.
Ik zal gauw wat foto's van de auto plaatsen nu hij klaar is.
 
Aja. De buis diende gewoon om de chassisplaat stijf te maken? Dat doe ik met stangen ter hoogte van de radioplaat enz. . Maar alright. En die zit daar voor niets in de weg? De cardan zit erboven of ernaast ofzo?
Carbon sticker mijn ding niet. Maar elk doet naar zijn eigen zin :)
 
Back
Top