Hallo, dat is wel heel extreem ja, dan moet je wel ontzettend ongelukkig er op komen of zat er al een zwakte in het chassis, of is het gewoon geen goed chassis een van die drie, in ieder geval erg ongelukkig maarja alles kan kapot.
Denk dat je het haast geen ombouwen kan noemen, 2S accu er in in plaats van een 3S accu.
Misschien de vertanding aanpassen, en thats it.
Mijn comment was vrij algemeen, het is mijn ervaring dat standaard 1/10 setjes in offroad autos bijna altijd snel warm worden op 3S.
Zon temperatuur beveiliging is vaak ook niet het geen waar je van af wil hangen, als die ingrijpt is de boel warmer geweest dan dat je het eigenlijk wil hebben denk ik.
En als je motor te vaak te warm is geworden dan is er goede kans dat hij in de toekomst steeds sneller warm gaat worden. En daarbij is er ook kans dat de motor gaat demagnetiseren en dat gaat dan ook van kwaad tot erger.
Zou wel even kijken wat zo'n chassis kost.
Soms kun je op een tweedehands site een roller van een auto krijgen voor de prijs die je anders los betaald voor een nieuw chassis bij een RC winkel afhankelijk van de auto.
Misschien als je voor een prikkie toch bijv een rustler zonder electronica op de kop kunt tikken kan je dat dan eventueel overwegen om die auto maar weer te noemen.
Groeten