Vleugeltje
Een gewone Depdart vliegt prima met een 10 grammertje met een 6030 of 5043 propje. Daar hoef je hem niet kleiner voor te maken. Mijn volgende wordt ook zo (Depdart 5).
Ik heb al mijn vleugels (4 depdarts) gewoon afgerond, en over de hele voorlijst cellotape geplakt (vast strijken met strijkbout op temperatuur "nylon") om schade te verminderen. Achterlijst heb ik altijd wel vierkant gelaten, omdat anders de smalle elevons erg slap werden, en met carbon verstevigd moesten worden.
Als de Depdart klaar is, en het zwaartepunt goed ligt (hij goed vliegt) fixeer ik alle onderdelen (ESC, ACCU, Ontvanger) door ze "in te bouwen".
Ik plak ze tegen de romp aan op de plek waar ze goed liggen, en plaats dan links en rechts van de romp afvalstukjes 6mm depron waarin in ook de bedrading verstop. Uiteindelijk is de romp dan 3x6mm dik, en heeft vrijwel geen uitstekende delen. Langs onder en bovenkant romp weer cellotape. Het geheel wordt hierdoor nauwelijks zwaarder, maar wordt heel robuust.
Ik plaats de accu in een gat in de romp, rond het zwaartepunt. Dus niet "tegen de romp aan".
DepDart 1: aka "The resurected" (zo vaak gerepareerd, niet te tellen).
DepDart 2 aka "DepDartVader" met verlichting.
DepDart 3 aka "the lost one" (vloog in een wolk en nooit meer terug gevonden).
DepDart 4 aka "the traveler" (heeft half Europa gevlogen, van de hoogste passen in Oostenrijk, stranden van Kroatie, tot de meren in Zweden)
DepDart 4 boven het meer van Lugano (strand van Porlezza) 2011
Succes met de bouw ...
Volhout
P.S. een Swift vliegt echt rustiger, zeker als je hem niet "over-motorizeerd".