De DLG van Pip

pip zei:
Justus zei:
ik ga even zeuren...wil je mijn of m'n gebruiken want me is wel heel erg kleuterschool in de middeleeuwen taalgebruik
sorry, ik weet niet wat je bedoelt.

@Pip, niks van aantrekken iedereen verstaat je hier, misschien is hij leraar nederlands ofzo :lol:
hij bedoel gewoon dat je AN zou typen me is niet bezittelijk mijn of m'n is wel bezittelijk (wat jij dus bedoelt)
Niet erg :wink:

@Justus, ja is idd correct maar als je iedereen zijn fouten/typ fouten zou verbeteren dan ben je heel je leven bezig
trouwens jij zet ook geen leesteken en een hoofdletter :lol: :lol:

RESPECT
(niet dat ik alles correct typ hoor, zeker niet zelf! ik typ ook geen hoofdletters ed :wink: )

hopelijk kom ik neit boos over :lol:

ik ben absoluut niet boos....begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook absoluut niet heiliger dan de paus wat taal betreft en bied bij deze excuses aan.
Ik was een beetje opstandig na een heftige dag op "school". Mods...mijn comentaar mag weg en pip...Je draadje volg ik met plezier want het is een super tuigje wat je aan het bouwen bent.

Back on topic

Justus

Precies! Je hebt nog 2 dagen
(en 3 nachten) :wink:

We kunnen je nog helpen ook: Plaats hier even de belangrijkste maten van je kist, dan kan Bart (of evt. ik) precies voor je uitrekenen waar je zwaartepunt moet komen.

Succes en tot zondag, Leon

Triplex kan je zelfs weglaten bij een klein model, met een speld wat gaatjes rondom de stift in het balsa maken en dunne CA erin geeft ook al genoeg sterkte !

Johnny

Is dat ook op de lange duur stevig genoeg?
Bij mij en Jurgen is de stift (na harde landing) wel eens los komen zitten.
Peter heeft volgens mij alleen een laagje glas boven en onder ter hoogte van de stift.
Heb ik nog niet stuk zien gaan
En hij smijt toch wel erg hard.

De neus van je model vind ik wel erg scherp.
Vliegt vast prima,maar ergens (nog geen offieciële F3K of mini regelgeloof ik_) staat dat de neus van een model een minimumradius van 5mm moet hebben.
Jammer dat ik er in Vlaardingen niet bij kan zijn. Ben wel benieuwd naar nieuwe modellen.

Philip,

Ik zie nu pas dat de vleugelbevestiging bestaat uit een moertje wat op de boom is gelijmd. Dat is absoluut niet sterk genoeg. Ik ben bang dat dat moertje al snel losschiet. Ik zou over dat moertje weer een dus multiplex latje lijmen die dus aan de moer en de zijkanten van de romp vastzit.
Een andere manier is om aan de bovenkant van de romp russen de zijkanten een iets dikker latje te lijmen en daar draad in te tappen. Op die manier hoef je de breekbout niet exact op de juite lengte te kamen meer draai je hem gewoon vast. Nu moet hij precies op lengte zijn. Want iets te lang en de vleugel zit niet vast en iets te kort en de bout zit niet vast.
Wow nu weer 4bft zondag. Wel droog 8)

@crins, geen zorgen die neus word nog geschuurd hoor :)

@theo, ik heb geen multiplex... waar kan je dat kopen?
of mischien kan ik wat van sietse lenen :wink:

ik wacht nog steeds op m'n servo's die ik maandag ochtend heb besteld...(rctechnics)
maastal het ik binnen een week binnen, en ook nog geen e-mail ontvangen ofzo... :?

ik weet het... :wink:
maar hij zei dat hij 2 weken op vakantie ging en die zijn nu bijna om :wink: :D

heb nu een stukje multiplex gekregen van een houtwinkeltje :D

en m'n servo's zijn binnen.. dus als het goed is kan ik hem helemaal vliegklaar maken :D :D

Wubbe zei:
We kunnen je nog helpen ook: Plaats hier even de belangrijkste maten van je kist, dan kan Bart (of evt. ik) precies voor je uitrekenen waar je zwaartepunt moet komen.

oke :wink:

spanw. : 970 mm
lengte : 870 mm
is dat genoeg?

moet nu nog even de roeren afstellen :P

s6301035qr7.jpg

s6301036dn5.jpg

geschuurde neus:
s6301037uv4.jpg

s6301039rg5.jpg

s6301040im9.jpg

:wink: in een stukje multiplex
s6301045lc1.jpg

spanw. : 970 mm
lengte : 870 mm
is dat genoeg?

Nee, da's niet genoeg. Wat we willen weten is de koorde van je vleugel. Aan de wortel en aan de tip, en ertussenin. Dit on het totale vleugeloppervlak te kunnen bepalen. Verder datzelfde van het stabilo en de afstand tussen vleugel en stabilo. Op deze manier kan je het zwaartepunt bepalen (grofweg).

Ik zie dat de houtnerf van het blokje waar het stabilo op gemonteerd is in de lengterichting loopt. Da's volgens mij niet goed :nooo:
De nerf moet verticaal lopen.

Ben benieuwd of we je morgen in Vlaardingen zien.

Leon

ik denk niet dat je me daar in vlaardingen ziet, ik heb nog geen werpstift :wink:
ja, mischien heeeeel mischien, als ik morgen niets te doen heb kom ik morgen mischien even kijken met me pa. :roll:

wat bedoel je met koorde en wortel? :oops: het is gewoon volgens de tekeningen van frans... :wink:
is smeer dat blokje van het stabilo wel in met sec. lijm ofzo :P dat lijk mij al een stuk steviger.

Back