De DLG van Pip

De koorde is zeg maar de breedte van de vleugel.
De wortel is bij de romp en de tip is bij de ... eh.. tip ? :oops:

Als je de tekening van Frans zijn 'baksel' aangehouden hebt, dan weet Frans ook wel waar het zwaartepunt ligt. Hoeven we het niet te berekenen.

Enne... het ontbreken van een werpstift is geen excuus. Ook 'uit de hand' kun je een OFA prima werpen. Ik heb in Odoorn zo met de OFA 1 gegooid. Daar zat een rechtsshandige werpstift in, en ik ben links :?

Tot morgen! En neem je OFA mee!!!!!!!

Leon

deze heb ik vanavond gemaakt :D
een micro vv dlg :o

spanw. 42 cm
lengte 39 cm

s6301225cd4.jpg

s6301228ba1.jpg

mooi he? :lol:

vandaar lekker bij bart gebouwd :)
en gevlogen!!:D
en hij doet het echt heel mooi!!

bart heeft ook foto's gemaakt :D

Hoi Phillp, (en Bart)

Mooi dat je mini het goed doet.
Helaas had ik geen tijd om erbij te zijn.
Jammer, ik had het graag gezien.

Tot Zoetermeer

Frans

O ja kom maar op met die Foto's.

En weer een DLG-er erbij. :thumbsup:

Ik denk dat je van Bart wel veel geleerd zal hebben. Lijkt me best een slimme jongen, die Bart.

Gefeliciteerd.

Loet

dinsdag ff gesmeten met Phillip. was alleen beetje laat thuis, dus het werd al donker EN het was baggerharde turbulente wind. Toch ff gevlogen. Ziet er goed en veelbelovend uit hoor :). ben erg benieuwd naar zondag.

Wel gek was dat de neutraalstand leek te zijn veranderd. Ik heb allebei de servohoorntjes precies één tandjes verplaatst en nu staat hij weer precies goed. We weten allebei nog steeds niet hoe dat kan. Echt supervaag....

En weer een DLG-er erbij.

Loet,

Ja zeker, en wat voor een....Philip heeft zijn DLG gemaakt met een stanley mes, een schuurklos, een dremel, strijkboutje
en wat lijm. Ik vind het erg knap dat je met in feite zulke 'beperkte middelen' zo'n mooie DLG kan maken.
We hebben bij mij thuis de puntjes op de i gezet, maar de basis was er al, en Philip heeft zelf ook bij mij thuis bijna
alles zelf gedaan....voor wat betreft het vliegen ..dat ging eigenlijk ook heel goed voor een eerste keer,
ik schat dat Philip al naar een meter of 20 gooide en gemiddeld vluchten van 30 a 40 seconden maakte die zondag..
nu is het een kwestie van lekker veel vliegen.

Cheers

Bart

Back