de Fiessler Storch van Svenson.

Het is al weer een aantal weken dat de Storch het luchtruim heeft gekozen en er zijn nog wat vervelende complicaties weg te werken!
Alle functie's(op de verlichting en remmen na)zijn uitgetest en het kistje vliegt nu zoals het hoort!:D
Alleen afgelopen weekend(zondag) viel de motor opeens uit en moest er een noodlanding worden gemaakt en kon het veld nog net worden bereikt(gelukkig geen schade maar je staat wel even raar te kijken als dat gebeurt).:confused::schrik:
Het landen (zoals ik dat graag wil)geeft mij nog steeds wat problemen omdat de kist erg snel z'n snelheid verliest en dan uiteraard snel zakt(als een baksteen).
Een tandje gas erbij en hij klimt vrolijk weer omhoog.Dus dat is even flink op de landingen oefenen om dat perfect onder controle te krijgen(leer je kist kennen).:teacher:
Ook een flapservo heb ik vervangen omdat ie stond te jutteren in wat voor stand dan ook(ik heb daar denk ik ook het knikpulse van gehad afgelopen zondag).:onweer:
Dat is weer een hoop afstel gepiel om deze servo's weer synchroon te laten lopen!!:onweer:
Ook is de ontvanger vervangen door een mpx ipd synthesizer ontvanger en is de failsave ingesteld!
Het voordeel van deze ontvanger is dat de ipd uitgeschakelt kan worden voor een ranche check.
Als alles goed is dan weer de ipd inschakelen en dan moet het goed gaan!!:D
Ik hoop dat het a.s zondag goed weer is om weer te gaan vliegen en uit te testen en af te trimmen want als alles dan goed blijkt te zijn kunnen de stoeltjes en poppen erin gezet gaan worden!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
@Rob,
ik heb gelukkig al wat vluchten kunnen maken en heb al vele foutje's kunnen achterhalen zoals de potmeters van m'n zender die versleten waren e.d en
er zijn nog 3 redenen waarom ik dit doe!!!
Ten eerste: het kistje reageerd supersnel op de roercommando's al zijn de bewegingen van de kist traag.Dus voor strakke en goede vluchten kan ik geen storingen gebruiken want dat zie je meteen!!
Ten tweede: met deze kist ga ik de F4c wedstrijden (al is het semischaal)vliegen dus ook daarom geen storingen om een strak vliegpatroon te hebben!!
Ten derde: omdat ik met dit kistje ook op de meetingen ga vliegen (o.a bij jullie in Oss)wil ik geen trammelant hebben met dit soort storingen(dit heeft ook met de veiligheid te maken).
Het testen heeft er ook mee te maken omdat er elektronica aan boord zit(landingslicht en elektro magnetische remmen).
Deze elektronica kan ook van invloed zijn om storingen te veroorzaken!
Vandaar dus al die testvluchten om dus de narigheid eruit te halen en om de kist goed onder controle te krijgen zoals die behoord gevlogen te worden!!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
mooie kist kist, ik zou bijna jaloers worden :mrgreen:

zondag wordt het prachtig en zonnig weer, windkracht 2, dus dat wordt vliegen geblazen.

Ik ga voor m'n motorbrevet (na 15 jaar tussenpauze leek het me verstandig om maar overnieuw te beginnen) dus goed weer kan ook ik wel gebruiken.

die storing waar je het over had, daar had ik afgelopen zondag ook last van, is bij mij helaas alleen uitgelopen in een crash (AT6 Harvard):(. de kist reageerde ineens vertraagd op alle functies ( was vooral bij het gas te merken), waarna ik opeens alle controle verloor en de kist uit zichzelf rechtsom ondersteboven draaide en vol up trok om met een flinke klap in een weiland terecht te komen. schade valt redelijk mee maar de kist moet helemaal uit de bespanning om alles te kunnen repareren...

hopen dat bij jou alle ellende voorbij is nu!:o

@hannesie Uw foto's zijn jammer genoeg niet meer zichtbaar.

Was dit de kist? Zeer kenmerkende aluminium motorkap

Bijlagen

• IMG-20210928-WA0121.jpeg
    IMG-20210928-WA0121.jpeg
    292 KB · Weergaven: 139
  • IMG-20210928-WA0116.jpeg
    IMG-20210928-WA0116.jpeg
    195,2 KB · Weergaven: 133
  • IMG-20210928-WA0139.jpeg
    IMG-20210928-WA0139.jpeg
    528,3 KB · Weergaven: 129
  • IMG-20210928-WA0144.jpeg