Vandaag was de grote dag dat de Storch na lang in de bouwdoos te hebben gelegen en na vele uren knutselen het luchtruim kon gaan kiezen!

Vanochtend toch vrij vroeg opgestaan om alles nog een keer te controleren of alles in orde was.
De kist in de auto geladen en op naar het veld om hem vervolgens daar in elkaar te zetten!
Na een rustig kwartiertje monteren zie je deze kist in volle glorie op het veld staan(ben daarna gelijk weer even in auto gaan zitten om de handen weer wat op te warmen).
Ik heb uiteraard eerst even een paar foto'tjes gemaakt.
Na even weer opgewarmt te zijn hop de auto weer uit en getankt.
Motortje gestart en liep naar volle tevredenheid zodat de eerste hopjes gemaakt konden gaan worden om het kistje eerst eens wat aan te voelen alvorens zijn echte luchtdoop te geven.
Alvorens dat te kunnen doen heb ik eerst een heleboel molshoppen moeten platstampen om een redelijk veldje te kunnen hebben voor de luchtdoop.
Dat gedaan te hebben weer het motortje gestart en het eerste hopje was en feit geworden.
Alles was naar tevredenheid wat de reactie betreft van de kist op z'n roeren was dus moest het er maar van komen.
Ook het eigen fabrikaat demper doet het perfect alleen de sileconen verbindingsslang was al na een paar minuten gescheurt dus een nieuwe erop(dat heb ik zo'n 3x gedaan en toen heb ik de moed maar opgegeven).
Er moet dus een metalen tussenslang op komen (heb ik inmiddels al gehaald)zodat de verbinding tussen de motor en het uitlaatpotje in stand blijft.
Dit is ook belangrijk omdat dan de tank onder druk blijft staan en er een goede motorloop gegarandeerd is wat dat betreft.
In de tussentijd was een vliegmaatje gearriveerd en wilde de maiden wel meemaken.
Ik zei nog tegen hem dat ik eerst nog een paar hopjes wilde maken.
Motortje weer gestart en wat rijker afgesteld zodat het motortje zonder druktank ook bleef lopen.
Het gas erop en wat het tweede hopje moest gaan worden werd een heeeeeeeeeeeel groot hopje.
De Storch ging zo mooi de lucht in dat ik maar gelijk ben doorgevlogen om hem vervolgens na zo'n 7 minuten weer aan de grond te zetten.
De maiden is dus een succes geworden

Alleen bij de landing toevallig(en dat zal ik altijdt meemaken) precies op een overgebleven molshoop geland dus gelijk over de kop

nweer:
Balen dus maar gelukkig geen schade.
Nu kan ik hem helemaal afmaken om lekker veel vluchten met dit kistje te kunnen gaan maken.
Mvgr hans