de Fiessler Storch van Svenson.

Hoi Teus,
Ik heb het zitten bekijken( m'n tong raakte m'n tenen en het kwijl stroomde uit m'n mond).
Wat een perfectie wordt daar geleverd zeg.
Ik heb ook het fimpje zitten bekijken Davy en dat was een mooie eerste vlucht.
Je vader was wel constant volgas aan het vliegen dacht ik aan het geluid te horen .

Mvgr hans

Hey Hans,

veel te veel piloten kunnen alleen maar vol gas vliegen. Maar bij de eerste vlucht waren bij mijn pa de zenuwen zo groot dat hij idd alleen maar vol gas heeft gevlogen. Vanaf de vluchten daarna is hij gaan experimenteren met snelheid en stallsnelheid en zo...

Goed opgemerkt dus...

Groetjes,

Davy

• Like
Reactions: Cnn
Hee Hans,

Heb 2 mooie nostalgische lineaire Robbe Luna S1 servo` s op de werkbank liggen :D

Is 26 april vroeg genoeg?? ander hoorik het wel.

Grt,
Berto.

Hoi Berto,
Neem ze 26 april maar alvast mee hoor.
We worden het zeker eens wat het soort ruiling betreft.;)

Mvgr hans

Hoi Hans,

Ben je lid van Flying Scale Models?

Daar staat deze maand (april) ook een mooi bouwverslag in van een Fiessler Storch, wel zelfbouw maar zo'n beetje de grote van de jouwe volgens mij.

Gr. Teus

Nee, ben geen lid daarvan
Ik ga gauw eens kijken.Bedankt voor de tip.
Hoop snel de Nieuwpoort'jes af te hebben om weer met de Storch verder te kunnen gaan.

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de tartan 22cc laten draaien die ik in de Storch wil gaan zetten.
Ik heb er een kleine week over gedaan om dat ding aan de praat te krijgen.
De oorzaak van het slecht of niet willen lopen van de motor was de zuiger die verkeerd om was gemonteerd.
Nu is het nog een kwestie van goed afstellen maar daar zal ook wel weer een tijdje overheen gaan omdat ie best wel gevoelig op de instelling van de brandstofnaalden reageerd.
Ook is mij opgevallen dat ie snel verzopen is ondanks de al krappe afstelling.
Dat het een brandstofsluirper is wist ik en daar ben ik ook voor gewaarschuwt maar dat ie zoveel zuipt had ik niet verwacht(het lijkt wel of er een kolk in de tank zit).
Het valt wel op dat deze motor een superlaag stationair toerental wil lopen.
Ik ben bang dat het toch het overwegen waard is om een 20cc viertant in de Storch te zetten.

Mvgr hans

Hans,

Zo even snel vanaf werk een reactie, thuis is de PC kaduk start niet meer op:mad:.

Waar ben je nou mee bezig, lees ik daar nou dan je nog meer van de olie dingen ga kopen.

Je weet toch dat dat nooit de oplossing kan zijn:p.

Zeker niet voor schaal met zo'n stuk aluminium dat er dan onderuit steekt.

Heb je nog wat zitten te plakken aan de Storch en zijn er al weer wat plaatjes.

Ton

Alweer niet willen opstarten?Dat had je ook al toen de watervliegmeeting aan de gang was.
En ja ik ga ook lekker met brandstof vliegen.
Deze had ik een tijdje geleden al aangeschaft en ook de quadra!
Had nu alles bij elkaar om ook deze is te laten lopen.
Ik heb verder aan de Storch niets meer gedaan omdat ik met de Nieuwport'jes bezig ben.
Daar moet ik binnenkort weer eens wat aan gaan doen want lag ook even stil(had even geen zin om te bouwen vanwegen het mooie weer).

Mvgr hans

Hans,

Ja geloof dat tie nu echt overleden is.

Ach brandstof of electro maakt eigenlijk ook niet:rolleyes: uit als je maar kunt vliegen toch:zon:.

Gelijk heb je om lekker van de zon te genieten.

Ton

Trouwens ,waarom heb ik geen uitnodiging gehad van je om te gaan watervliegen:rolleyes:.
Ik heb lekker met de burda op de Bult in barendrecht gevlogen!:zon:
JAaaa en lekker zonnig!

Mvgr hans

Hans,

Trouwens ,waarom heb ik geen uitnodiging gehad van je om te gaan watervliegen.
Zit er even niet in kreeg tijdens de meeting de opdracht de drijvers van de AVIA te verven:p dus dat ga ik maar doen;).
Maar we kunnen nu alvast afspreken voor 24 Mei.

Ik heb lekker met de burda op de Bult in barendrecht gevlogen!
Wist helemaal niet dat ze daar een bult hebben.

Kom je 18 mei met de Burda nog naar de schaalwedstrijd, neem aan van wel natuurlijk;).

Ton

Ik vindt dat een goed plan voor 24 mei a.s.
Ik was het wel van plan maar moest even het gesprek met de orthopeet afwachten omdat ik nog niet wist of ie weer in mij wilde gaan snijden.
Ik neem niet de Burda mee maar dan wel de semischaal pup(vliegt toch lekkerder en zekerder).
Waar is het ook alweer?
Zullen we dan achter elkaar aanrijden?

Mvgr hans

Ik heb de Storch weer uit de ijskast gehaald en ben weer verder aan het bouwen.
De voorkant van de romp is aan de beurt en dat is toch wat reken en meetwerk om er een 20cc 4 takt in te krijgen maar ik denk dat dat wel gaat lukken met de nodige aanpassingen.
De motor moet een stuk naar achter geplaatst worden om deze in de motorkap te laten verdwijnen.
De as waar de prop op komt moet dan verlengt gaan worden met ongeveer 130mm.
Dat vereist dus zowiezo een lager aan de voorkant om de as niet te laten zwabberen.
Het heeft ook z'n voordelen omdat ik daar dan de uitlaatpot kan inbouwen.
Al met al een flinke aanpassing maar ik heb er een goed gevoel bij dat het gaat lukken.
In de loop van de week plaats ik wat foto'tjes van de Bouw wat het houtwerk betreft.

Mvgr hans

Hee Hans,

heb je PB gezien en zal daar komende dagen even op reageren.
Al kun je voor de maten ook kijken op Engine Dimensions - Metric

Je wilt een OS monteren las ik, als je al weinig ruimt heb kun je beter voor een Saito gaan.
Deze zijn een stukje korter en iets van 200 gram lichter, dus misschien ook een overweging waard.
Voor Saito kijk hier eens: Specifications

Hoi Berto,
ik kijk wel even op die side's!
Ik had je gevraagt voor de afmetingen van de OS omdat die best wel overeen komen met de afmetingen van ASP.
Zoals je leest wil ik er een ASP 20cc 4 takt ingooien(prijskaartje van nog geen 200,- eurie nieuw).
De 5cc 4 takt die ik heb loopt als een zonnetje(heb deze gekocht voor de VICOMTE) en was tevens aangeschaft om dit merk uit te proberen.
Vandaar dat ik dus voor een 20cc ASP 4 takt kies.

Mvgr hans

Back