De grote doos - Skymaster Viperjet

Vanavond de nieuwe vleugel nog binnengekregen! Kunnen van 't weekend dus lekker meters maken! (als 't niet te goed weer is en ik ga vliegen dan...)

Deze is weer wat steviger rond 't gear gebouwd (meer carbon), en de roeren lopen hier ook netjes bij. Skymaster leert blijkbaar ook ;)

Van 't weekend volgen de fotos wel!

Hans

Ja, dat viel me op 't filmpje ook op. Ik had ook eerst die restrictie-functie van de Jettronic ventielen gebruikt, maar dan gingen ze wat traag up. Was te lui om 't afzonderlijk te programmeren, maar ik ga 't toch weer es proberen.

Dat vind ik 't mooie van die jettronic ventielen, geen restrictor nodig. ('t bromt wel..)

Maar ga dr denk ik wel wat aan doen ja. Beetje demping down mag wel..

Hans

Hehe, mooi hoor, maar ze gaan lekker positief uit ;-)

Is de tijd tussen "deuren open/wielen in cq. uit" ook niet wat te verkorten?

Jawel hoor, maar ik was al blij dat ik de sequencer snapte ;)

Ga de tijd wat te lang houden voor de eerste vlucht, geen idee hoe snel 't gaat als er lucht langs gaat ;)

Maar 't mag allemaal wel wat sneller ja.

Hans

die festo snelheidsregelfentielen die je van mij hebt smoren aan 1 kan.. dus dat moet niet te veel werk zijn denk ik zo.. ;)

of kan je dit ook al programmeren :confused:

Ja, dat viel me op 't filmpje ook op. Ik had ook eerst die restrictie-functie van de Jettronic ventielen gebruikt, maar dan gingen ze wat traag up. Was te lui om 't afzonderlijk te programmeren, maar ik ga 't toch weer es proberen.

Dat vind ik 't mooie van die jettronic ventielen, geen restrictor nodig. ('t bromt wel..)

Maar ga dr denk ik wel wat aan doen ja. Beetje demping down mag wel..

Hans

Yep, is ook programmeerbaar ;)

Maar eerst op mn nieuwe wing-buis wachten. Zijn er een aantal te dun geleverd, en natuurlijk die van mij ook ;)

Hans

Hans,
Ligt het aan mijn ogen of blijft er nog een klep open als de wielen ingeklapt zijn?
Ik bedoel hiermee de klep die, volgens mij, aan het landingsgestel vast zou moeten zitten.
--
Joost

Nee hoor ligt niet aan je ogen.

Denk dat Hans die nopg niet afgesteld en gekoppeld heeft.

De deurtjes bedoel je? Die zitten inderdaad nog niet aan de poten vast. Landingsgestel moet dr nog een keer uit, en had nog geen zin om die deurtjes elke keer los te maken. En waarschijnlijk moet ik ze nog 'n beetje afstellen.

Goed gezien dus! :D

Hans

De deurtjes bedoel je? Die zitten inderdaad nog niet aan de poten vast. Landingsgestel moet dr nog een keer uit, en had nog geen zin om die deurtjes elke keer los te maken. En waarschijnlijk moet ik ze nog 'n beetje afstellen.

Goed gezien dus! :D

Hans

Die dingen ja :)
Heb zelf alleen nog in een sim met intrekbaar landingsgestel gevlogen.
Landen gaat (meestal) goed.
Moet er dan alleen wel aan denken het landingsgestel weer uit te klappen, anders ziet het er zo raar uit :mrgreen:

Vind het trouwens een mooie kist.

Vind het trouwens een mooie kist.

Ik vind er niks aan:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

;)grapje;)

Hans, aangezien we allemaal een verkeerde vleugelbuis hebben, zullen ze wel allemaal rond
dezelfde tijd ingevlogen worden denk ik.

Gr. Ron

@Ron,

ja, ben dr bang voor. Benieuwd hoe lang dat weer duurt. Achja, ik heb nog wel 'n paar kleine dingen te doen, maar 't werk begint echt op te raken.

Tijd voor de volgende ;)

Hans

Wat:?: Alweer een nieuwe.:D
Kijken of ik wat meeneem uit Florida;)
Dus niet, koffer is te klein.

Gr. Ron

Mooi werk Hans, ik zou mezelf niet vertrouwen met het zelf maken van tanks, maar die van jou ziet er goed uit:)

Weer een beetje aan de vleugel geknutseld. Wat ik nog moest doen:
- winglets met 'n schroefie vastzetten
- poten dr definitief inschroeven en remleiding bevestigen
- lampjes inbouwen

Dat laatste heb ik net even gedaan, hobbyboppen met wat balsa, alu-tape en wat LED's levert 't volgende op:

lights.JPG

Hoe ik 't qua flitsen/landen aan-uit ga programmeren weet ik nog niet, maar in elk geval de twee tips (erg gedimd, full-power vindt mn camera niet leuk ;) )

l_green.JPG

l_red.JPG

Alleen de glaasjes nog (nieuw) maken. (natuurlijk 1 gebarsten met uitknippen, maar een plat stukje plastic buigen past vast ook wel ..

Hans

Back