janhein
PH-SAM
Hoi klopper
Klopt wat je zegt, een HPR raket mag geen metalen constructie delen bevatten. Met uitzondering van de motor. Nu is dit project volgens de HPR regels ook geen HPR raket omdat ik er een niet door Tripoli usa goed gekeurde motor in stop en de Sugar shot dus ook niet. Dan heb je dus gelijk een experimentele raket. Met alle daar bij behorende strengere veiligheids eisen.
En 14 kilo kunststof in de vorm van een raket op je autodak geeft ook een lelijke deuk of er nu metaal in zit of niet.
Omdat ik met deze raket in de toekomst ook op officiele Tripoli dagen wil vliegen (officiele HPR dagen ) binnen Europa. Moet ik het gebruik van metalen zo veel mogelijk beperken. Waar het dus op neer komt dat ik wel de motor met retainer van metaal mag maken. De anker punten voor de parachute mogen ook van staal zijn. maar verder moet ik het hele project van kuntstof bouwen.
Verder gelden er Idd andere regels op militair terrein. Simpelweg om dat die maar een soort raket kennen. Ze maken geen onderscheid tussen HPR en experimenteel. En mag je daar dus binnen een paar hele ruime grenzen alles lanceren.
Door de motor van de Sugar Shot als twee trapper uit te voeren kun je veel langere brandtijden realiseren. Mijn motoren branden maximaal 3 sec en dan zijn ze leeg. Maar bij de Sugar Schot. Gaat als de onderste segmenten bijna op zijn de volgende lading branden met als resultaat, een motor die bijna een minuut stuwkracht leverd. Waardoor je na de eerste versnelling van de raket , het hele zwikkie alleen nog maar op snelheid hoeft te houden (je wilt immmers in deze fase de ruimte nog niet in).

Klopt wat je zegt, een HPR raket mag geen metalen constructie delen bevatten. Met uitzondering van de motor. Nu is dit project volgens de HPR regels ook geen HPR raket omdat ik er een niet door Tripoli usa goed gekeurde motor in stop en de Sugar shot dus ook niet. Dan heb je dus gelijk een experimentele raket. Met alle daar bij behorende strengere veiligheids eisen.
En 14 kilo kunststof in de vorm van een raket op je autodak geeft ook een lelijke deuk of er nu metaal in zit of niet.
Omdat ik met deze raket in de toekomst ook op officiele Tripoli dagen wil vliegen (officiele HPR dagen ) binnen Europa. Moet ik het gebruik van metalen zo veel mogelijk beperken. Waar het dus op neer komt dat ik wel de motor met retainer van metaal mag maken. De anker punten voor de parachute mogen ook van staal zijn. maar verder moet ik het hele project van kuntstof bouwen.
Verder gelden er Idd andere regels op militair terrein. Simpelweg om dat die maar een soort raket kennen. Ze maken geen onderscheid tussen HPR en experimenteel. En mag je daar dus binnen een paar hele ruime grenzen alles lanceren.
Door de motor van de Sugar Shot als twee trapper uit te voeren kun je veel langere brandtijden realiseren. Mijn motoren branden maximaal 3 sec en dan zijn ze leeg. Maar bij de Sugar Schot. Gaat als de onderste segmenten bijna op zijn de volgende lading branden met als resultaat, een motor die bijna een minuut stuwkracht leverd. Waardoor je na de eerste versnelling van de raket , het hele zwikkie alleen nog maar op snelheid hoeft te houden (je wilt immmers in deze fase de ruimte nog niet in).
