De Havilland DH9

Edwin van der Maat zei:
Ziet er goed uit de DH9. :D . Veel succes met je project.

Die 1:4 Avro 504k, is die van tekening gebouwd en van wie?

Edwin

hoi Edwin

de 504 is van een tekening van Yke Rusticus gebouwd

gr. jacques
 
hallo,

hier nog een kleine update van de dh9
ik heb nu twee "wind molentjes"op de romp gemonteerd
ik weet niet wat `t precies is, een generator en/of brandstof pomp maar het zijn twee opvallende details op de dh9
dus deze moeten er op
179.JPG


nog even en dan gaan we eens met de verf aan de slag
schiet al lekker op

gr .jacques
 
hallo mensen,

de wielen voor de dh9 wilde ik zelf maken ,maar heb ze nu niet zelf gemaakt maar zelf gekocht :lol:
184.JPG


deze gevonden bij iemand in duitsland prijs viel mee in vergelijken met andere
vorige week besteld(door kennis in duitsland) vandaag geleverd
zien er goed uit
worden ook op bestelling gemaakt

zie www.herbiewheels.de/index2.htm

gr. jacques
 
Henri Kaper zei:
Zijn Herbie's banden uit 1 stuk of is het een aan en elkaar geplakte slang?

hoi henri,

de banden zijn gemaakt van hetzelfde materiaal als clark gebruikt (mose gummi ?geen slang maar vol materiaal) en worden aan elkaar geplakt.

ziet er wel goed uit...

gr. jacques
 
Hoi Jacques,

Zou je deze dh9 mee willen nemen de 17e ?

Dan kunnen we deze in deze staat aanschouwen / bewonderen ?

Groet,

Martin

Ps: heb je nog je gedachten over mijn PB laten gaan. :?:
 
1:5 is al aardig groot voor een DH9, het moet niet gekker worden met deze in 1/3!
Komt van GTM

Sivert-5.jpg


Sivert-1.jpg




Mooie bak hoor!

Ralf
 
Net even de rest van de foto's bekeken op de GTM site :worship:

Sommige mensen gaan letterlijk tot het z.g.n. "naadje". Schitterend hoor maar mij (nog) net iets te ver, daar kan ik het geduld (nog) niet voor opbrengen.

Teus
 
strutter zei:
1:5 is al aardig groot voor een DH9, het moet niet gekker worden met deze in 1/3!
Komt van GTM
Mooie bak hoor!

Ralf

hoi,

deze is niet van gtm

ik denk dat het niet 1/3 is maar 1/4 de dh9a had ongeveer 15 m spanwijdte
de dh9b/c heeft 13 meter
schaal 1/3 heeft dan 5 m span en zo aan de foto te zien is deze kleiner

gr. jacques
 
hallo,

hier nog wat over de dh9
190.JPG


vandaag eens wat aan het stoeien geweest met de laser 180
ik heb een ocilerende perry pomp gemonteerd en hier de motor eens mee laten lopen
ben hier niet tevreden mee liep niet goed, nu maar eens proberen met een bypass leiding
daarna eens overgegaan op druktank ( de uitlaat ook voor de eerste maal gemonteerd, mooi geluid)
hier liep hij zeer goed op zowel stationair en volgas ,en met een 20/6 prop draaide hij 7.700 rpm
ik denk dat ik hem maar monteer met een druktank.


gr. jacques
 
hoi ,

nog een update van de dh9.

ik ben nog wat met de details bezig hier heb ik de wind schermpjes en tankdop (dummy) gemonteerd
185.JPG

186.JPG


moet nu nog het scherm voor de achterste cockpit maken en dan heb ik wel zowat voor elkaar
de romp spuiten en afwerken.


gr. jacques
 
Ziet er allemaal heel mooi uit Jaques. Wordt super schaal.

Waar heb jij overigens die prop vandaan?

Groet Huib
 
Huib zei:
Ziet er allemaal heel mooi uit Jaques. Wordt super schaal.

Waar heb jij overigens die prop vandaan?

Groet Huib

hoi huib,

deze prop. komt van jack schepers uit helmond , hij maakt props vanaf 18 inch tot 34? in veel uitvoeringen
of naar voorbeeld (foto origineel.)
en dat voor een redelijke prijs.


gr. jacques
 
Henri Kaper zei:
jacques.1 zei:
Het stabilo wordt verstelbaar.
Jacques, hoe heb je dat gedaan?

hoi henri

hoe heb ik dit gedaan ,

ik heb een 3m/m schroefdraad spindel gebruikt hier op komen boven en onder de spandraad bevestiging deze bewegen door een geleiding
in het midden natuurlijk het stabilo hierop zit een draaibaar blokje met schroefdraad
de draadstang wordt aan de onderkant met een schroef vast gezet
als je nu het stabilo wil verstellen los je de schroef aan de onderkant en draait aan de spindel zodat de spandr. bev. en stabilo
tegelijk naar boven/onder bewegen

ik hoop dat je er iets van begrijpt

het spul bekijken is eenvoudiger dan dit hier zo uit te leggen

gr. jacques
 
Ja, ik begrijp het. Bedankt! (Ik heb de foto even vergroot in Photoshop.)

Ik moet het tzt ook maken voor mijn F.K.41. Het stabilo werd versteld aan de neuslijst en de struts zaten aan de achterlijst vast ... wellicht wat makkelijker te doen. Ik zit te denken om het met een servo te doen. Dat is makkelijker verstellen natuurlijk, maar het zou ook wat gewicht in de staart kunnen besparen misschien.
 
Back
Top