De HK500 (hobbycity Trex500 cloon)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door u4eake, 7 jul 2009.

  1. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Bekend probleem bij de T500. alles lager dan pak m beet 2100 rpm geeft een wobble..;)
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    eeh.... het is juist bij een hoger toerental een probleem.... :) Nog hoger zal het welilcht weer weggaan. Geen idee wat die grens precies is...
     
  3. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Blijft een errrug leuk modelletje die Hughes 300!
    Hoe vliegt dat?
     
  4. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Ik vlieg nu coax en ben van plan morgen een sim te kopen en hier veel mee te oefenen. Is het dan mogelijk in de hk500 als beginners heli te gebruiken of kan ik dan beter de 450 nemen?
     
  5. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik zou voor de 500 gaan, kost wel iets meer maar je hebt ook wat.. :)
     
  6. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Ik ben wel een totale beginner he... idd een 500 is wel erg mooi, echter zeggen ze in het 450 topic dat ik beter leer vliegen met een 450 en de lage kosten beter zijn voor een beginner. De verschillende meningen maken het me niet makkelijker ;)
    Wel een goed teken dat ieder zijn eigen heli het beste vindt :D
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Om te beginnen, Het is enorm moeilijk, je moet er heel veel tijd in stoppen en een enorme plaat voor je kop hebben.
    Een 500 laat je buiten sneller leren helivliegen dan een 450, is gewoon ietsje stabieler namelijk.
    Kijk maar eens op je favoriete sites naar de onderdelen prijzen (google bijv.)
    Een 450 is veel goedkoper vliegen/crashen, en je lipo's zijn een stuk voordeliger.
    Als je geen algemene technische kennis hebt en het helemaal zelf gaat proberen.
    Dan wordt het een moeilijke, ingewikkelde, en wellicht onmogelijke opgave.
    Ga je bij een club vliegen, dan wordt het iets eenvoudiger omdat er altijd mensen zijn om je te helpen en tips te geven.
    De hoeveelheid benodigde inzet veranderd niet, je gaat er niet komen met 1x in de week vliegen.
    Op talentvolle uitzonderingen na, zal je in het eerste half jaar serieus dagelijks moeten oefenen om te leren rondvliegen.
    op de simulator en buiten.

    Heel veel plezier en succes.
    Eric
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2011
  8. djdacore

    djdacore

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Appingedam
    HK 500 Ball Links

    Ik heb inderdaad ook hetzelfde ondervonden met de HK500 GT. Als je de schroefjes door de ball link draait, dan zijn de schroefjes wel heel erg kort. Ik kwam er achter door een controle uit te voeren en had er gelijk één los in de hand. Langere schroeven gebruikt en nu is het goed. Verder een prima vliegende heli! ;)
     
  9. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    dit probleem had ik bij mn vader ook, zelfs nog bij 2250 toeren..
     

Deel Deze Pagina