Z
zeemeeuw
Guest
Ik heb geen idee of je een compressorwieltje electrisch op 100.000 toeren kan krijgen. Meer vermogen op een wat grotere compressorwiel, zal bij een lager toerental een vergelijkbare druk moeten kunnen opbouwen. Ook hier gaat de capaciteit van de accu, motor en regelaar een grote rol spelen, om maar te zwijgen over het gewicht.
Ik zat bij de volgorde van uitvoering te denken aan: we nemen een aan een kant gesloten pijp met druk sensor en zetten een fan of welke electrisch aangedreven luchtversneller dan ook, waarna de lucht dmv een diffussor in druk omgezet moet worden. Deze difussor moet zo weinig mogelijk weerstand hebben. (lees verlies)We plaatsen deze in de open voorkant van de pijp. Dan kunnen we eenvoudig meten wat bv. 3 lipo's met een EDF of compressorwieltje van ongeveer 70mm doorsnede bij 1/2 tot vol electrisch vermogen aan druk in het huisje kan opbouwen.
Als we nu ook nog een beetje spelen met de spoed van de fan / type compressor ed. komen we uit op een bepaalde druk die we in praktijk meten en dus aan de verbrandingskamer zouden kunnen leveren. Volgens mij zegt dit echter nog niks over de volumestroom die hiermee mogelijk is. Dat komt pas later. Lang leve de praktijk.
Als we daarna een verbrandingskamertje voor deze beschikbare druk ontwerpen. Gaten patroon en verhoudingen ed. Het zou wel eens een heel klein verbrandingskamertje kunnen worden omdat de beschikbare druk laag is. Maar het lijkt me toch mogelijk deze hybride motor aan de praat te krijgen. Ik ben dan vooral benieuwd naar de resulterende specs. Ze zullen ongetwijfeld niet overeenkomen met die van een turbine. Maar de kwaliteit van een turbine kan je ook niet vergelijken met die van een zuigermotor. Elke motor zijn eigen plekkie. Misschien is het plekkie van deze hybride de prullenbak. Maar wie niet waagt wie niet wint.
Ik zat bij de volgorde van uitvoering te denken aan: we nemen een aan een kant gesloten pijp met druk sensor en zetten een fan of welke electrisch aangedreven luchtversneller dan ook, waarna de lucht dmv een diffussor in druk omgezet moet worden. Deze difussor moet zo weinig mogelijk weerstand hebben. (lees verlies)We plaatsen deze in de open voorkant van de pijp. Dan kunnen we eenvoudig meten wat bv. 3 lipo's met een EDF of compressorwieltje van ongeveer 70mm doorsnede bij 1/2 tot vol electrisch vermogen aan druk in het huisje kan opbouwen.
Als we nu ook nog een beetje spelen met de spoed van de fan / type compressor ed. komen we uit op een bepaalde druk die we in praktijk meten en dus aan de verbrandingskamer zouden kunnen leveren. Volgens mij zegt dit echter nog niks over de volumestroom die hiermee mogelijk is. Dat komt pas later. Lang leve de praktijk.
Als we daarna een verbrandingskamertje voor deze beschikbare druk ontwerpen. Gaten patroon en verhoudingen ed. Het zou wel eens een heel klein verbrandingskamertje kunnen worden omdat de beschikbare druk laag is. Maar het lijkt me toch mogelijk deze hybride motor aan de praat te krijgen. Ik ben dan vooral benieuwd naar de resulterende specs. Ze zullen ongetwijfeld niet overeenkomen met die van een turbine. Maar de kwaliteit van een turbine kan je ook niet vergelijken met die van een zuigermotor. Elke motor zijn eigen plekkie. Misschien is het plekkie van deze hybride de prullenbak. Maar wie niet waagt wie niet wint.
Laatst bewerkt door een moderator: