Zo, net voor het eerst hardgesoldeert.

Het begint steeds concreter te worden allemaal...het brandstofsysteem begint steeds meer vorm te krijgen: de versproeier-ring is klaar. Nu ben ik aan't kutten met een brandstofpompje enzo...maar bij de modelbouwwinkel zag ik laatst dus een heel mooi dingetje: een rookvloeistofpompje...en zo aansluitbaar op je ontvanger. Kosten: 150 eurie! Maarja, ik heb het gevoel dat ik nu bespaar op iets waar ik toch aan moet geloven...namelijk dat ik dat pompje moet hebben. Want volgens mij is dat de beste oplossing, en al het andere is aankloten....
Zo'n smokesysteem heeft trouwens veel overeenkomsten met dit afterburnerding....ik hou dus ook alle smoke-draadjes in de gaten.
Dan de ontsteking: gewoon een glowplug? Is het niet efficienter om een tungsten gloeidraad uit een lampje te halen en die te laten gloeien? Dan is je gloei-oppervlak namelijk veul groter....ik zou die gloeidraad dwars door die buis willen hebben namelijk. Volgens mij is het ook gunstiger om de brandstof vanuit de kern van de ontbrandingskamer aan te steken i.p.v. helemaal aan de zijkant, met een klein plugje. Die gloeidraden moeten er wel meerdere zijn, mocht er eentje breken of smelten...
Ik ga trouwens eerst experimenteren op een zijweg....namelijk door die motor van Coanda te bestuderen. En een testbed te bouwen met een dergelijke opstelling. Daarvoor kan dat (brakke test)brandstofsysteem wat ik nu heb liggen wel goed van pas komen. En verder heb ik zowat alle onderdelen die ik nodig heb...inclusief conus-gevormde plaatstalen lamenkap-achtige device (die Coanda ook gebruikte op zijn prototype.) van de juiste diameter. Dat was bést een moeilijk onderdeel om aan te komen!
Maargoed, het ligt klaar, ik doe rustig aan, maar vanavond gaat er zowiezo getest worden met VUUR!
Coanda: