De KDS-450 serie

Hmm, ja we willen graag eerst met een 'stock' helicopter gaan vliegen. Dus voorlopig is er van upgrades nog geen sprake. Zijn er nog andere dingen nodig behalve zender, ontvangers en accu's?

Ik ben ook de MX-16 IFS + XR-16F-IFS nog tegengekomen, is dit ook nog een goede zender. Ik wil niet persee heel goedkoop gaan, maar het geld groeit me helaas ook niet op de rug.. Deze is 250,- en volgens mij zit er ook nog een ontvanger bij, maar dat weet ik niet zeker.

Update:

We hebben momenteel deze helicopter in gedachte;
T-REX 450 PRO 3GX Super Combo

Nu willen we hier natuurlijk ook een zender bij, we zaten in eerste instantie te kijken naar de volgende zender;
Spektrum DX7S Combo Wiith AR8000 Rx SPM7800EU.

Maar dit is voor ons net iets buiten het budget, vandaar dat we daarna zaten te kijken naar de volgende zender;
DX7 7-kanaals Heli zender + AR7000 Mode 2

Maar onze vraag is, is dit een degelijke zender, en voldoet deze aan alle eisen om de helicopter goed de lucht in te krijgen en juist af te stellen?

Ik kunt nog niet vliegen, toch. Weet wel dat je het met een FBL (3GX) niet zonder hulp kan leren. Is dat zo neem er een met paddles

Groeten
Martin

Dat maakt niet uit Martin.. CP vliegen is sowieso moeilijker, flybarless is iets makkelijker maar het is sowiezo bijna ondoenbaar om vanuit 0 te leren vliegen met een CP.

Zou ipv voor de spektrum dx7 voor een Futaba 7C gaan.. stuk minder bekende problemen daarmee.;)

Ja, Anko. Ofwel www.heliexpert.nl Ik geef zowel vliegles als hulp bij bouwen(kan ook je heli bouwen zodat ie rtf is voor je, incl invliegen en uitleg hoe of wat, kijk anders eens op de site en schroom niet om te mailen)

De 6EX is in mijn ogen niet geschikt voor helis omdat Subtrim niet aanwezig is.. en dat is een MUST om een CP heli goed af te stellen.;)

Ik vlieg wel met een 6EX:) no problems mee hoor niet dat ik al lang vlieg maar op mijn 450 en 600 heb ik er geen problemen mee..
dus waarom een subtrim een must is? zou ik graag nog even horen:)

maar ik heb ook liever een t8fg ofzo maar nu alleen even niet genoeg cash daarvoor:(

Het werkt, dat klopt, maar kijk bijv eens naar je servohoorns bij mid stick;) die zal je nooit level krijgen wat eigenlijk wel netter is, dus zal je t op moeten lossen met de links, en wat je dan krijg is dat je swash niet netjes omhoog/laag naar beneden gaat en je interactie krijgt met de cyclic bij positief en negatief pitch.
;)
Met sub trim is die gewoon netter af te stellen

ja ok dus eigenlijk voor het hele milimeter werk
ik heb inderdaad bij de 450 dmv een swashplat leveler en dan de links op maat draaien..

Het gaat bij de staartservo in dit geval niet om 3d, maar gewoon om de staart normaal vliegend te krijgen
Een leerling van me had de standaard set, met de 420 erin, vloog goed
Na een tijdje kwamen er gekke tikken in de staart, staart begon te hunten zonder dat gain er noemenswaardig invloed op had
Kortom, vloog niet lekker

Hij had, met mij er bij, al een paar keer alles mechanisch gecheckt, en zijn staart was speling en stroefheidtechnisch vergelijkbaar of beter dan mijn 450
Hij heeft de knoop doorgehakt, en na een paar maanden etteren een andere servo erin gezet
Poef, problemen weg.
Strak als een huis
En mn leerling zit nog in de hooverfase, dus de upgrade is echt niet alleen voor gevorderden.

Ik zou als ik de ts was 2 dingen in het oog houden:
- probeer in ieder geval een gangbaar 2.4 ghz systeem te pakken. 35 mhz raakt wat moeilijker in de handel, men is tegenwoordig nogal 2.4 gericht. Is ook een stuk handiger ivm storingen etc

- als je een zender meteen voor de toekomst neemt, zou ik persoonlijk een heel klein beetje bedenkingen bij spectrum houden.. Die hebben bij de 8 en de 6 wat grove problemen gehad met de software
Futaba is dan wel duur, maar ik heb ze daar nog nooit op betrapt
Maar ja, bij futaba fasst zijn die originele ontvangers zou koleertig duur.....

ja ok dus eigenlijk voor het hele milimeter werk
ik heb inderdaad bij de 450 dmv een swashplat leveler en dan de links op maat draaien..

Dat draaien kan maar op zekere hoogte, aangezien je een link geen halve slagen kunt geven.
Er zit een voor en achterkant aan zo'n ding, bij een 450 blijft het nog redelijk heel als je hem van achter insteekt
Bij een 600 scheurt het, en grote kans dat het in de lucht verder uitscheurt (zal wel in de maat zitten :mrgreen:)

O ja, als je de 3gx neemt, moet je eigenlijk wel ff hulp zoeken
Bouwen etc zal wel lukken, maar de 3g moet echt goed ingestelt worden, iets waar een beginner toch echt last mee gaat krijgen

Flybar is aan te raden...

voor een 600 kun je weer turnbuckles gebuiken met links en rechts schroefdraad. kun je per tiende fijn afstellen terwijl de linkjes vastzitten

Zou ipv voor de spektrum dx7 voor een Futaba 7C gaan.. stuk minder bekende problemen daarmee.;)

Vertel. Wat voor een problemen.
Ik heb nu al 2 jaar een DX 7 en geen probleem mee gehad. Werkt perfect.

Volgens mij noem je dat vooroordelen.

Ik had een Futaba 6EX maar heb die er uit gedaan en de DX 7 gekocht vanwege het grote probleem hierboven beschreven. Geen manier om subtrim in te stellen. Plus dat Futaba toen geen ontvangers had die in een T-250 paste.

Plus een ander voordeel, toen, was Modelmatch van Spektrum. Of eigenlijk receiver match.
Is de receiver eenmaal gebonden met een bepaald geheugen model zal hij niks doen als een ander geheugen model wordt opgestart. Dus nooit meer proberen een helicopter te vliegen terwijl er een vliegtuig in het geheugen staat.

Spectrum heeft bij 2 zender software problemen gehad.
Beide waren redelijk slordig

De 7 heb ik niet veel van gezien, maar eerdere grappen dragen niet bij aan een gerust gevoel..

Ach, ik leef graag op het randje :mrgreen:

Ik heb een 10, nooit problemen gehad
Degene die ik wel heb gehad, waren door mezelf veroorzaakt :mrgreen:

Back