De governor bepaalt het pwm% wat gelijk is aan de spanning op de motor. En een elektromotor levert vermogen als deze wordt afgeremd. Hoeveel de motor afgeremd wordt, oftewel hoe zwaar hij belast wordt bepaald de piloot met zijn collective management. En die belasting bepaald tevens hoeveel stroom er gaat lopen dus dan heb je idd de U en I die jij zelf al aangeeft.
En er valt zeker over te discussieren of die 12S noodzakelijk was. Maar dan zou je meer info moeten geven over je 6 en 12S setup. Waarschijnlijk heeft het wel verschil gemaakt maar dat ligt maar voor een klein deel aan de motor en daar hadden we het hier over. Maar mijn punt is dat vergelijkbare motoren amper verschillen geven, dus een 4035 500kv of pyro 700-52 of ...
Belangrijkste is het kv en of de motor mechanisch aan je eisen voldoet. Ook de manier van wikkelen is belangrijk voor sommige regelaars.
Dat klopt ook wel en daarvoor kun je kijken naar het kv, aantal toegestane cellen, max current, max power ed.
Maar meestal weet men gewoon dat een 4025 in een 600 past en een 4035 in een 700 en dan kijk je vervolgens voornamelijk naar het kv en de afmetingen, asdikte, aslengte, lagers ed.
Een motor die voor 1000W max cont power gemaakt is die kan best in een 700 size eventjes goed vliegen alleen zullen snel je lagers, of zelfs de bedrading zelf het niet overleven. en die zal dus ook eventjes een stuk meer vermogen leveren dan die 1000W.