Hallo allemaal,
2007, het eerste officiele DLG jaar, hebben ook de mini's elke wedstrijd meegevlogen.
In de mini klasse werd er geen officiel NK gevlogen, simpelweg omdat deze klasse niet
als dusdanig geregistreerd staat.
Wel is op het forum al eens een keer een reglement gepresenteerd voor deze klasse, wat
trouwens afwijkt van het F3K reglement waar het de taken betreft (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=55462)
De vraag is nu hoe verder te gaan met mini ? Er zijn een paar goede redenen om verder te gaan in het huidige format, er zijn echter ook een paar goede redenen om mini geheel op te laten gaan in de klasse F3K...............
Voor de verduidelijking nog eens de huidige situatie toelichten. Op wedstrijden vliegen de
mini's tesamen in een aparte groep vlgs een eigen reglement. Dit reglement is aangepast vooral
voor wat betreft de maximaum vliegtijden omdat a. een mini de F3K tijden veel moeilijker haalt vanwege zijn afmetingen (minder goed zichtbaar en moeilijker terug te sturen naar het startgebied) en b. om ook de beginner een kans te geven een acceptabele score neer te zetten wat motiverend zou moeten werken.
Nu is uit goede gronden geopperd Mini in 2008 op te laten gaan in F3K. Dus samen vliegen met de "grote jongens" en niets geen aangepast reglement meer o.i.d.
De reden om dit te doen zijn a. dat de aparte mini ronde (te veel) tijd kost, b. dat het seperate mini reglement verwarring veroorzaakt c. dat enkele toppers in de mini klasse de beginners sowieso kansloos laten.
Ook hier is natuurlijk iets voor (of tegen) te zeggen. Omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening van de Mini piloten wil ik eens voor een keer het "POLL" instrument, hier op het forum gebruiken. De stelling is dan ook: "ook in 2008 vliegen we de mini klasse vlgs de huidige opzet" of "mini's en F3K gaan tesamen vliegen in 2008"
Ben nieuwsgierig naar jullie meningen en kommentaren ( al was het alleen maar al omdat ik
"donateur" ben van de "Holland Beker" voor de mini klasse.........)
Arno
2007, het eerste officiele DLG jaar, hebben ook de mini's elke wedstrijd meegevlogen.
In de mini klasse werd er geen officiel NK gevlogen, simpelweg omdat deze klasse niet
als dusdanig geregistreerd staat.
Wel is op het forum al eens een keer een reglement gepresenteerd voor deze klasse, wat
trouwens afwijkt van het F3K reglement waar het de taken betreft (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=55462)
De vraag is nu hoe verder te gaan met mini ? Er zijn een paar goede redenen om verder te gaan in het huidige format, er zijn echter ook een paar goede redenen om mini geheel op te laten gaan in de klasse F3K...............
Voor de verduidelijking nog eens de huidige situatie toelichten. Op wedstrijden vliegen de
mini's tesamen in een aparte groep vlgs een eigen reglement. Dit reglement is aangepast vooral
voor wat betreft de maximaum vliegtijden omdat a. een mini de F3K tijden veel moeilijker haalt vanwege zijn afmetingen (minder goed zichtbaar en moeilijker terug te sturen naar het startgebied) en b. om ook de beginner een kans te geven een acceptabele score neer te zetten wat motiverend zou moeten werken.
Nu is uit goede gronden geopperd Mini in 2008 op te laten gaan in F3K. Dus samen vliegen met de "grote jongens" en niets geen aangepast reglement meer o.i.d.
De reden om dit te doen zijn a. dat de aparte mini ronde (te veel) tijd kost, b. dat het seperate mini reglement verwarring veroorzaakt c. dat enkele toppers in de mini klasse de beginners sowieso kansloos laten.
Ook hier is natuurlijk iets voor (of tegen) te zeggen. Omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening van de Mini piloten wil ik eens voor een keer het "POLL" instrument, hier op het forum gebruiken. De stelling is dan ook: "ook in 2008 vliegen we de mini klasse vlgs de huidige opzet" of "mini's en F3K gaan tesamen vliegen in 2008"
Ben nieuwsgierig naar jullie meningen en kommentaren ( al was het alleen maar al omdat ik
"donateur" ben van de "Holland Beker" voor de mini klasse.........)
Arno