de Mini klasse, DLG's met max. 100 cm spanwijdte

Hoe gaan we verder met de mini-klasse in 2008

• Total voters
    353
@ iedereen

De vlgd logische stap lijkt mij om ervoor te zorgen dat we in de Mini klasse een echt Nederlands Kampioenschap kunnen organiseren.
Een mailtje aan Peter Keim (KNVvLsport hier op het forum) leerde mij dat daarvoor een voorstel plus een bijbehorend reglement op de vliegersvergadering van 9 december voorgelegd moet worden. Dat is alles...... Ff dus een voorstelletje dichten en het reglement ligt er in feitte al (actie Eric..?)
Vlgd. jaar hebben we dus een Nederlands Kampioen in de klasse F3K mini 8)

Arno

Ik ben niet helemaal op de hoogte van het minigebeuren in het buitenland maar ik heb het idee dat we met onze miniwedstrijden mondiaal voorop lopen. Prachtig toch? Hier mogen we trots op zijn.
Dit verdiend best wat bekendheid. Is het een idee om hierover wat te schrijven op RC-groups en het duitse forum? Hoeft niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden en zo ontstaan er misschien in de toekomst ook internationale mini wedstrijden.

Theo zei:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van het minigebeuren in het buitenland maar ik heb het idee dat we met onze miniwedstrijden mondiaal voorop lopen. Prachtig toch? Hier mogen we trots op zijn.
Dit verdiend best wat bekendheid. Is het een idee om hierover wat te schrijven op RC-groups en het duitse forum? Hoeft niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden en zo ontstaan er misschien in de toekomst ook internationale mini wedstrijden.

Ja, meteen doen, succes ermee.
En dank aan Arno en ieder die zich er mee bezig heeft gehouden.

Loet

prachtig dit

ik zie hier geen kemphanen meer :lol: (zal dat woord niet meer gebruiken )
maar een grote groep F3K liefhebbers die er voor gaan (knallen term sietse )

arno mooi gedaan (en natuurlijk de undercover groep :wink: )

groeten arnold

Eric van Dijken zei:
arno888 zei:
Dat is alles...... Ff dus een voorstelletje dichten en het reglement ligt er in feitte al (actie Eric..?)

Zie graag het voorstel in mijn mailbox verschijnen. Zal ik zorgen dat we het indienen.

Hallo allemaal'

Het zal toch niet de bedoeling zijn dat een "buitenlander" nu ook nog het voorstel om van mini een NK klasse te maken moet dichten..........
Maar vooruit, ik ben de beroerste niet; als jullie er niet uit komen wil best een keer de dikke van Dalen uit de kast halen :lol:

Arno

arno888 zei:
Eric van Dijken zei:
arno888 zei:
Dat is alles...... Ff dus een voorstelletje dichten en het reglement ligt er in feitte al (actie Eric..?)

Zie graag het voorstel in mijn mailbox verschijnen. Zal ik zorgen dat we het indienen.

Hallo allemaal'

Het zal toch niet de bedoeling zijn dat een "buitenlander" nu ook nog het voorstel om van mini een NK klasse te maken moet dichten..........
Maar vooruit, ik ben de beroerste niet; als jullie er niet uit komen wil best een keer de dikke van Dalen uit de kast halen :lol:

Arno

Hoi Arno,

Je hoefde niet meteen in de pen te springen hoor, leek me een goed punt voor onze F3K vergadering.
Maar als je je aanbied, mijn zegen heb je hoor ;)

Beste Eric,

Aan jouw laatste bijdrage in dit draadje wil ik hier geen waardeoordeel toekennen, echter.........

De mensen die jij geacht wordt te vertegenwoordigen hebben duidelijk hun mening naar voren gebracht.
Lijkt me dus niet meer als logisch dat jij dit nu omzet; ook al ben jij het niet eens met het feit dat Mini gewild is.

Arno

arno888 zei:
Beste Eric,

Aan jouw laatste bijdrage in dit draadje wil ik hier geen waardeoordeel toekennen, echter.........

De mensen die jij geacht wordt te vertegenwoordigen hebben duidelijk hun mening naar voren gebracht.
Lijkt me dus niet meer als logisch dat jij dit nu omzet; ook al ben jij het niet eens met het feit dat Mini gewild is.

Arno

Helaas Arno, ben ik het hier niet met je eens. Een voorstel mag door iedereen geschreven worden, niet alleen door mij.
Daarna zullen we het voorstel in de F3K vergadering tot stemming brengen. En een voorstel dat het haalt, zal ik dan indienen voor de RB Zweef Vliegersvergadering. Dat is de manier waarop het is afgesproken en de manier waarop we het gaan doen.

En persoonlijk; ja, ik ben bang voor de F3K klasse. Bang dat de mini klasse de wedstrijddagen van de F3K te lang maakt, waardoor we niet genoeg rondes kunnen vliegen. Maar ik ben zeker niet tegen een Mini klasse, dat is een misverstand.

@ Theo, Frans, Loet , Bart, Arnold 2, Fotor, Peter, Sietse, Hunter 58, Allroumder, Crins en alle andere DLG'rs.

Met een grootte meerderheid hebben jullie besloten door te willen gaan met mini, iets waar ik zelf ook voor ben !
Het voorwerk is gedaan en bovendien is aan alle randvoorwaarden voldaan ( een reglement b.v.).
Nu is alleen het probleem dat Eric van Dijken, de man die DLG'nd Nederland wordt geacht te vertegenwoordigen , zich niet geroepen voelt hierover een voorstel te doen bij de KNVvL zodat er vlgd jaar een officieel NK gevlogen kan worden.

Persoonlijk vind ik dit laatste niet mijn taak. (als lid van een buitenlandse aeroclub) Wie wil dit erder afhandelen?

Dit is overigens mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp !

Arno

Arno,

Helemaal mee eens. Ik denk dat als we een laptop hebben tijdens de vergadering
we een vast wel een voorstel op papier kunnen zetten.

Eric zou jij zo vriendelijk willen zijn een datum te prikken voor de onderlinge
vergadering (ik kan zelf niet de laatste week van November).

Ook moeten we nog afspreken waar de vergadering zal worden gehouden.

Cheers

Bart

arno888 zei:
Nu is alleen het probleem dat Eric van Dijken, de man die DLG'nd Nederland wordt geacht te vertegenwoordigen , zich niet geroepen voelt hierover een voorstel te doen bij de KNVvL zodat er vlgd jaar een officieel NK gevlogen kan worden.

Altijd fijn een persoonlijke aanval :cry:

Je kunt mij altijd overtuigen, maar dwingen laat ik mij niet. Daarnaast heb ik je net verteld waaraan voldaan moet worden om het voorstel geaccepteerd te krijgen. Natuurlijk kun je altijd proberen het toch weer anders te willen doen. Maar je maakt dan meer kapot dan je lief is. Je zaait namelijk tweestrijd, daar waar eigenlijk iedereen het eens is...

Dus laten we een datum prikken voor de F3K vergadering, zondag 11 of 18 November. Een lokatie hebben we, bij Loet thuis tenslotte.
Daar kunnen we dan over het voorstel praten en zorgen dat we dat op 9 December in de Vliegersvergadering bekrachtigen.

Back