De MS Vlieland.Ligt geheel in de ijskast.

Hallo allemaal,

Zo de hobbybeurs is alweer voorbij, dus we kunnen weer verder met het project.

Even een woord van dank aan de mensen die mij toch een hart onder de riem hebben gestoken inzake de bouw, want ik zag door de bomen het bos niet meer met dit bouwproject.

Dus we gaan gewoon weer verder.

Vandaag mede voor dit bootje een nieuwe zender gekocht (Robbe F14), dus daar kunnen we de eerste paar jaren mee vooruit.

Gelijk een nieuwtje ik ga binnenkort ook beginnen met de MS NOORD-NEDERLAND.

Dit is het vrachtschip speciaal voor vrachtauto's (ook van rederij doeksen) wat vaart tussen harlingen en terschelling.

Nou groetjes dan maar weer.

hier nog even de foto's ervan :

normal_nn2002_010.jpg

normal_nn2002_09.jpg

ik woon op vlieland, leuk dat ik dit hier op deze site vond. erg grappig. de vlieland IV is een mooie boot hoor. maar momenteel is de vlieland IV alweer uit de vaart om de laatste dingen af te werken. het zal nog enkele weken tot maanden duren tot hij weer vaart. nu vaart "de midsland" de route vlieland <-> harlingen. waarschijnlijk weet je het al maar je kunt altijd kijken op www.schepenvandoeksen.nl

greatz me.. de vlielander

Hallo Allemaal,

Een trieste mededeling :

Het blijkt (na het proberen op de Hobbybeurs en nu ook thuis)
dat de ms vlieland in aanbouw over de gehele twee drijvers tot aan de waterlijn niet waterdicht is. :evil: :evil: :evil: :evil:

Dit betekendt dat ik het schip (tot aan de waterlijn) geheel opnieuw moet gaan bekleden met polyester, helaas meer werk.

:idea: Maar ik heb een bedrijf hier in de buurt gevonden die spuiten polyester, dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor morgen om hem dan te laten spuiten.
Ja je moet toch wat.

:arrow: Oh ja, Het purschuim is er nu geheel uit anders kon ik niet zien waar het lek (de lekken) zat (en).

Voor nu groetjes,

Hallo allemaal,

Ja wiggie, ik zit er aan te denken om geheel overnieuw te beginnen.

Met een geheel nieuwe mal uit spanten en piepschuim inplaats van pur (dat is me niet bevallen). 8O

Anders blijf je bezig en dan maak ik hiervan wel de NOORD NEDERLAND.

Maar ja eerst maar afwachten wat die spuiter ervan zegt.

Ik heb trouwens hier nog een romp liggen, daarvan kan ik ook nog een paar boten van maken. 8O

Ja dit is egenlijk een harde mal uit een fabriek van 1 cm dik gemaakt van hard plastic.

Hier kan ik nog div boten van maken zoals een vissersboot, politieboot, doauneboot, een jager of een ander werkschip :lol: .

Dus nog mogelijkheden zat. 8)

Voor nu GROETJES.

victor post zei:
Met een geheel nieuwe mal uit spanten en piepschuim inplaats van pur (dat is me niet bevallen). 8O

:teacher: Ik kan me herinneren een tijd geleden PU-schuim al eens te hebben afgeraden :wink: ... nu even zonder dollen, erg jammer als je overnieuw zou moeten beginnen :cry:

Hallo allemaal,

Nieuwsupdate,

Vrijdag naar die spuiter geweest en gelijk bijna een hartaanval gekregen van de prijs.................. :evil:

80 TOT 100 EURO voor een laagje polyester, te gek voor woorden.

Dus toch maar met matjes gaan werken, daar ga ik volgende week mee beginnen.

Vandaag ga ik even spullen bestellen zoals :2 vaarregelaars, 2x 5 blads schoeven en schroefassen en wat servo's.

Ja conrad rekendt geen verzendkosten deze week, dus bestellen maar.

Nou tot zover maar weer, Groetjes.

Ahoi Victor,

Het lijkt mij verstandiger om opnieuw te beginnen, je huidige romp ligt al veelste diep, en dat zonder enige apparatuur !!!! je moet echt heel licht bouwen, ik zou de beide drijvers van polyesther maken en de rest van de opbouw uit kunsttofplaat anders ga je weer het schip in qua gewicht.

Tom Boere

Hallo Allemaal,

:( :( Helaas ik ga toch overnieuw beginnen. :evil: :evil:

Met een geheel nieuwe mal uit spanten en piepschuim.

Ik maak van deze wel de NOORD NEDERLAND.

Dus deze topic moet eigenlijk helaas worden:

Nieuwe bouwproject: De Noord Nederland.

Tot zover, groetjes.

Dan klopt de romp niet meer, de noord-nederland is anders.
als je toch overnieuw begint doe dan de Vlieland en Noord-nederland tegelijk.
heb je maar 1 keer werk met je polyester.
goede keuz de noord-nederland maar dan wel met vier schroeven he :wink: .

Hallo allemaal

In overleg met mijn vechtgenoot ga ik het volgende doen : :arrow:

:idea: Ik ga morgen eerst de boot waterdicht maken want ik heb toch genoeg GRATIS POLYESTER EN HARS gekregen.

En zodra hij waterdicht is dan testen in de FEC vijver,
dan kan ik ook zien hoe hij ligt in het water met accu's.

Als het geheel aan mijn wensen :lol: voldoet DAN:

Gaan we het geheel verder afbouwen en ZONIET :cry:

geheel overnieuw beginnen......................:evil: :evil:

toch spannend, gaat ie het redden of niet?? :P als ie het doet, neem je m dan ook nog een keer mee naar vlie? dat lijkt me nou gaaf :wink:

In de December uitgave van "Schip & Werf en de Zee" staat een artikel van de mv Vlieland, misschien staat er nog iets in wat van pas kan komen,

groeten,

Christiaan

Hallo Allemaal,

Whampsy Schreef:

toch spannend, gaat ie het redden of niet?? als ie het doet, neem je m dan ook nog een keer mee naar vlie? dat lijkt me nou gaaf

Ja dan neem ik hem zoiezo mee naar Vlie om in de ijsbaan te gaan varen, niet in de klaas douwensvijver want daar is het veels te smerig.

Voor de mensen die deze vijvers niet kennen, hier onze vaarvijver "De ijsbaan" :arrow:

normal_foto%208.jpg

normal_foto%206.jpg

Groetjes voor nu,

Hallo allemaal,

Nee ik heb verder geen NIEUWS, ik ben nu op Vlie kerst en oudnieuw vieren en natuurlijk goed dronken worden in de oude stoep en in de schuur.

Verder geen nieuws.

Voor iedereen goede kerstdagen en alvast gelukkig nieuwjaar.

Groetjes vanaf Vlieland.

Back