De nieuwe Formost

He verdorie dat ik dat weer gemist heb :mad:

Hoorde mijn collega erover dat ie geweest is, was zeker zelf jetten ;-)

Lag ook nog een ander monster. De nieuwe ... 70kg versie. Is het eerste proto type.

De Titan (40kg) is een motor die veel voor het UAV platform wordt gebruikt.
De Olympus (23kg) is momenteel onder een certificering programma bij de EASA (europeese luchtvaart autoriteiten). We hebben veel uren erin gestoken om te bewijzen dat de motor betrouwbaar is. Denk aan testwerk op gebied van trillingen, materialen, veiligheid en electronische aansturing. Dus veel (heel veel kero) verstookt. Gelukkig veel bijdrage van de studenten van de Aachen Fachhoch schule waar bij zij een mooi studie object hadden en wij veel data gekregen.

Gr. Ray

shark

full

Laatst bewerkt door een moderator:
jetten

Van middag 8 vluchten gemaakt met de formost.
Geen problemen gehad.
het landen zonder wind was wat lastiger niet elke landing was ik over tevreden maar er waren er wel een paar uit het boekje bij, zo ook de laatste.
Dus ben ik tevreden naar huis gereden.

gr Gerrit Jan

Goed te horen, was vandaag dan ook weer heerlijk vliegweer.

En ach, die landingen, ook ik verpruts er wel weens wat, dat maakt het ook zo leuk.
Als elke landing perfect zou zijn was er niks meer aan ;-)

Mooi nieuws :) Op ons veld zijn nog steeds drijvers nodig ;) :(

Landen zonder wind zou met die remkleppen geen enkel probleem moeten zijn als je optijd laag bent. Ik moet met de remmen erop minimaal 1/4 gas erop houden en zodra je dan gas wegneemt komt hij naar beneden en rap ook.

nat veld

Mooi nieuws :) Op ons veld zijn nog steeds drijvers nodig ;) :(

Landen zonder wind zou met die remkleppen geen enkel probleem moeten zijn als je optijd laag bent. Ik moet met de remmen erop minimaal 1/4 gas erop houden en zodra je dan gas wegneemt komt hij naar beneden en rap ook.

In Oldebroek kun je ook niet vliegen op dit moment maar op de hei geen probleem .
Tijdens de landing was het zicht ook al wat minder , lekker gevlogen mijn in schattingen waren nu vliegen anders kon het wel eens niet meer gaan dit jaar ,maar wie weet.
gr Gerrit Jan.

Laatst bewerkt:
vliegen

Van middag gevlogen op de zweefvlieg club met de formost gaat wel lekker, verharde baan de wind stond er recht op.
Een meter of 8 en hij vloog.
Het zicht was niet al te best en het is gebleven bij wat rondjes vliegen.
Het landen was met de stevige wind geen probleem.
Gr Gerrit Jan

Hoi Gerrit Jan.

De volgende keer wel effe de graszoden weer goed leggen.
Staat zo slorderig.;);) zoon spoor in het gras.

Succes met.....!

Han.

formost

Er was geen wind het veld is klein kwam iets te snel binnen.
Moest kiezen de hei in of een scherpe bocht maken aan het eind van het veld.
IK heb gekozen voor het laatste met als gevolg het schotje los .
Het schotje zit er al weer in nachtje uit harden en een paar kleine scheurtjes weg werken.
blijft moeilijk de juiste snelheid in schatten.
De formost vliegt verder prima en het motortje loopt zonder problemen nog steeds.
gr Gerrit Jan

Er was geen wind het veld is klein kwam iets te snel binnen.
Moest kiezen de hei in of een scherpe bocht maken aan het eind van het veld.
IK heb gekozen voor het laatste met als gevolg het schotje los .
Het schotje zit er al weer in nachtje uit harden en een paar kleine scheurtjes weg werken.
blijft moeilijk de juiste snelheid in schatten.
De formost vliegt verder prima en het motortje loopt zonder problemen nog steeds.
gr Gerrit Jan

Gewoon door blijven gaan , kist vliegt prima en landingen zijn ook netjes dus maar weer snel weer verder. zwaarte punt is nu ook goed dus volgende keer het grote veld kiezen!
nu maar hopen op beter weer!!!
groetjes Rene.

Back