De nieuwe Formost

Mooi mannen, scheelt wel dat jullie een rode en witte versie hebben ;-)

Ja het is goed uitkijken, wel een gaaf geluid als ze naast elkaar voorbij komen.

r0013150.jpg

By rmt at 2010-08-13

Laatst bewerkt:
duo vlucht.

De video is nu te bekijken , de buitenlanding niet gefilmt,toch een beetje paniek na flameout, vervuiling in toevoer hoppertank.
verder geen schade aan de formost .

tunnel turbine

Na meer als 15 uur gedraaid te hebben en prachtig gevlogen te hebben toerde de motor niet meer lekker op.
Tijd om te kijken wat er aan de hand is.
Ik gebruik voor en achter een golf ring voor een zware achter een lichte.
Wat is nu het geval achter het lager is een groef ontstaan door het schrapen van de veer.
zo dat de voor spanning nu af en toe niet meer goed is.
NU ben ik opzoek naar een druk veer ulrich tiel van de ut 160 heeft ze na 3weken weer.
wie kan mij sneller helpen.
Gr Gerrit Jan
Met de reserve motor net gevlogen oke zondag proef gedraaid ging niet lekker even met de polijst borstel door de lager passing voor en je kent het motortje niet weer terug .

Laatst bewerkt:
Als je me ff de maten stuurt dan zal ik even informeren aan de zaak wat ze kosten , druk moet je ook ff opgeven.
Vandaag de Vision een kleurtje gegeven samen met Henk,mooi werk om te doen ,volgende week maak ik het hoofd landinggestel.
als dat klaar is gaat het snel de afbouw.
gr Rene.

veer vision

Als je me ff de maten stuurt dan zal ik even informeren aan de zaak wat ze kosten , druk moet je ook ff opgeven.
Vandaag de Vision een kleurtje gegeven samen met Henk,mooi werk om te doen ,volgende week maak ik het hoofd landinggestel.
als dat klaar is gaat het snel de afbouw.
gr Rene.

Druckfeder D-232K
d=1,8, D=18,2, De=20, Lo=34,1
DIN 2076-D

De vision ziet er perfect uit toch maar eens denken aan een tweede motor kun je wat makkelijker switchen formost vliegt ook best aardig.
gr Gerrit Jan

test lager op stelling

full

Dit is een nieuwe test lager op stelling.
Van achter naar voor turbine wiel , lager zonder kooi , afstand ring , druk veer, bus ,
golf ring dun, lager met kunstof kooi, o ring, afstands bus die de tunnel af sluit, compressor , .

Het ziet er veel belovend uit eigelijk heeft het nog nooit zo mooi gelopen. de voor spanning is 20N

Door dat de voorste boring rond 22 veel langer is lager plus bus kon ik de achterste passing perfect in lijn draaien door een as van rond 22 te draaien en de tunnel daar op te krimpen even warm maken na het draaien en je pak hem er zo weer af.

Ik heb nog een variant waarvan het voorste lager in de bus zit bus is 23.5 rond moet nog aan gewerkt worden bij 105k lichte trilling .

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Gert-jan,

Ik moet nog veel leren qua turbine motoren maar zulke foto's maken veel duidelijk;) bedankt:D.
Zodra ik er een in mijn handen heb die ook echt van mij is..........dan ben ik in :shock:.

Speciaal voor Edwin,

hier mijn P80 uit elkaar (okee, op het turbinewiel van de as af na dan):
p80trouble5.jpg

full

Van avond gevlogen met motor twee .

'Perfect de voor spanning is ook 20N het lager voor zit in een lange bus van 23.5 mm
Achter heb ik een stalen bus in gekrompen.
De boringen liggen strak in lijn.
gr Gerrit Jan

formost

full

Van avond gevlogen met motor twee .

'Perfect de voor spanning is ook 20N het lager voor zit in een lange bus van 23.5 mm
Achter heb ik een stalen bus in gekrompen.
De boringen liggen strak in lijn.
gr Gerrit Jan

Dit weekend lekker zonder problemen kunnen vliegen .

Ik heb besloten om deze motor vol automatische weer te laten starten.
gr Gerrit Jan

Tataaa Gerrit Jan.

Moest effe melden van Japio dat het gezellig was vanmiddag.
En effe vragen of de stroopwavels gesmaakt hadden.:p
Je had nog al goed huis gehouden met de formost.;)
En zo hoort het ook.

Groeten van Japio en mij natuurlijk.

Han.

beetje pech of toch niet

Morgen zou het gebeuren ik vliegen met een echte Jet alles was oke ervaring oke uren oke flaps ervaring oke maar helaas heb ik geen geldig medical en mag ik volgende maand weer gekeurd worden. Zes maand geleden was het even niet zo best met mij maar gelukkig zijn er knappe koppen die mij er snel weer boven op geholpen hebben.
Dus jammer niet 1op1 jetten maar ik kan er morgen door te kijken vast wel van genieten.
Wat een geluk.
FFBUv-QYU6M[/media] - Glider HPH with turbo engine at Voghera 2008

1 :1 jetten

Morgen zou het gebeuren ik vliegen met een echte Jet alles was oke ervaring oke uren oke flaps ervaring oke maar helaas heb ik geen geldig medical en mag ik volgende maand weer gekeurd worden. Zes maand geleden was het even niet zo best met mij maar gelukkig zijn er knappe koppen die mij er snel weer boven op geholpen hebben.
Dus jammer niet 1op1 jetten maar ik kan er morgen door te kijken vast wel van genieten.
Wat een geluk.
FFBUv-QYU6M[/media] - Glider HPH with turbo engine at Voghera 2008

Mischien een volgende keer wel 1:1 jetten , ik hoop dat je er morgen erveel plezier aan beleeft,belangrijkste is dat je erweer boven op bent gekomen!!
gr rene.

hier is hij dan

full

Dit motortje heeft een stuw druk van 400N en de zwever gaat in rechtlijnige vlucht 180 km per uur verbruik 33 liter uur gemiddeld .
full

full

Jup, is ook een monster om te zien :) Lag bij amt in de stand op jetpower....... Echt een beest van een motor :)

Back