De nieuwe Formost

lagers

Zo hoort het :)

Morgen (als het weer het toe laat) vlieg ik er ook weer mee met 1 van jouw lagers ;)

De lagers doen het prima en ze kosten mij niet veel 7 euro stuk kun je er nog eens één stuk maken.
full

je lager gaat ook langer mee als er geen vuil aan gezogen word

Laatst bewerkt door een moderator:
De lagers doen het prima en ze kosten mij niet veel 7 euro stuk kun je er nog eens één stuk maken.
full

je lager gaat ook langer mee als er geen vuil aan gezogen word

Ja Gerritjan ,ook wij hadden de boterbloemen en grassprietjes in de romp liggen,zo kort vlogen we nou ook weer niet achter je aan, het gras is nu weer korter .
volgende keer lucht opnames maken en dan maar hopen dat we je bij kunnen houden,jee wat gaat ie hard , de versterkingen hebben geholpen.
dus maar eens proberen met vol gas.

gr rene.

@Berto

volgens mij wel Berto en de neuspoot er weer ingeplakt kwam door een lompe landing, oeps o nee dat was een andere Formost, sorry Broek

Gr Japioooooooooo

versteviging

En verstevigd al helemaal :yes:
Het zwakke punt is de romp een buis er dwars door geeft voldoende versteveging. de buis heb ik gehaald in dronten fabriekje waar ze koolstof buis maken. de prijs viel mee.
De staart bomen heb ik vast gesopt aan de romp.
De staart bomen gepurt. geeft ook stevigheid hij kwispelt niet meer met zijn staart.
de vleugels verstevigt .
Met 9 kg heeft hij de vaart er wel erg goed in . eigelijk iets te, zal ik aan wennen moeten of gewoon gas terug nemen, maar met de start is het handig.
En Jaap hoe is het met jou moois vlieg je veel ? en hoe is het met je laats aan geschafte speeltje.
Gr Gerrit Jan

9 kg iets te? nee joh, dan doet ie het juist leuk, kun je verticaal omhoog :cool:

Bij de mijne waren de staartbomen niet verstevigd en niet gepurt.

En dat "zoeken" is ook iets dubbelstaarterigs, kun je opheffen door de richtingsroeren een fraktie naar binnen te zetten.

@GJB

Ja ik vlieg toch best wel regelmatig en vaak op verschillende vliegvelden, men nieuwe speeltje staat keurig in men hobbyschuurtje te wachten op de nodige onderdelen, die ik dit jaar ga aanschaffen en dan in alle rust de zooi inbouwen.

Maar als je eens in de buurt bent, dan doe maar ff een belletje kun je hem eens live zien.

Toedeloeeeeeeeee

Hoeveel gram restdruk heeft deze 9kg motor? Ik kreeg de formost met 540g niet meer aan de grond, er moeten dan nog betere remkleppen in.. of een chute :)

rest.druk

Hoeveel gram restdruk heeft deze 9kg motor? Ik kreeg de formost met 540g niet meer aan de grond, er moeten dan nog betere remkleppen in.. of een chute :)

Ik zou het zo niet weten maar zal niet veel zijn. 25k heeft de motor geen probleem mee
Ik heb er rem kleppen in die er voor zorgen dat hij lekker door zakt en goed af te vangen is.
goed met de neus om hoog lukt niet altijd omdat het veld wat te kort is.
maar is wel een mooi gezicht . en dat doet de formost zonder te protesteren
Het beste is een rondje vliegen met het gas op idle zo is de snelheid er een beetje uit
Dan kan ik de remflaps op twee standen zetten bij voluit gaat het pas echt werken.
Ik hoef het hoogte roer niet te mixen kom ik te kort geef ik gas bij

Berto bedankt voor de tip
.En dat "zoeken" is ook iets dubbelstaarterigs, kun je opheffen door de richtingsroeren een fraktie naar binnen te zetten.

gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
25k zal ik niet halen helaas, onder de 30 loopt hij toch minder mooi. Dan maar grotere remmen erop en richting de 90 graden ;)

En dat werkt Feilloos :yes:

Ik had dan de normale rolroeren en de flaps onder de romp.

reserve motor

full

Nu alles goed gaat met de motoren heb ik de reserve motor maar eens onderhanden genomen en hem maar eens strak gemaakt.
De compressor ga ik zo halen bij TNT 3038 KKK want in deze zit een klein scheurtje overgehouden van brandje crasch vorig jaar.
En dan maar eens kijken of de ecu ook inhoud bij 90 k .
Maar eerst ga ik starten met een gewone vaart regelaar tot 100k.
starten doe ik hand matig bevalt prima geen gedoe met mee draaien of stuk draaien start motor.
en de accu blijft wat langer vol. alleen koelen hand matig is een min puntje maar is ook goed te doen kleppen heb ik er ook niet tussen maar een kraan servo bediend geeft ook geen problemen.
gloeien doe ik ook niet maar even aan steken . maar wie weet doe ik het nog een keer weer vol automatische ook wel leuk.
gr Gerrit Jan

reserve motor

full

Nu alles goed gaat met de motoren heb ik de reserve motor maar eens onderhanden genomen en hem maar eens strak gemaakt.
De compressor ga ik zo halen bij TNT 3038 KKK want in deze zit een klein scheurtje overgehouden van brandje crasch vorig jaar.
En dan maar eens kijken of de ecu ook inhoud bij 90 k .
Maar eerst ga ik starten met een gewone vaart regelaar tot 100k.
starten doe ik hand matig bevalt prima geen gedoe met mee draaien of stuk draaien start motor.
en de accu blijft wat langer vol. alleen koelen hand matig is een min puntje maar is ook goed te doen kleppen heb ik er ook niet tussen maar een kraan servo bediend geeft ook geen problemen.
gloeien doe ik ook niet maar even aan steken . maar wie weet doe ik het nog een keer weer vol automatische ook wel leuk.
gr Gerrit Jan

De motor heb ik laten draaien met vaart regelaar perfect hij volgt de stick razend snel.
100k< de motor is voor zien van nieuwe diff werkt beter.
volgende keer `met xicoy ecu kijken of hij nog van die grappen vertoont [90k inhouden en dan in één keer door schieten]

ecu

Deze week gevlogen met de fadec ecu met nieuwe soft ware. eindelijk dus goed
Bij de eerste start al voelde het goed .
motor houd niet meer in.
De motor heeft nu 15 uur gedraaid en luisterd goed naar de knuppel stand super snel.
binnen kort een test vlucht met de reserve kj66.
full

je ziet de temperatuur toerental, lengte puls zender , en de pwm ,als laats
mooie waarden toch voor een kj 66 De lengte puls varieerd van 1tot 2 milliseconden zo werken alle servo,s 996 in tabel is 1.996 volgas bij na 2 milliseconden

formost duo .

Hallo, vandaag weer lekker dagje Oldebroek, met twee formosten gelijk in de lucht,prachtig om te zien.
video dit weekend monteren en weer op de site te zien.

r0013152.jpg

By rmt at 2010-08-13

Back