De nieuwe Formost

formost

na een maandje plakken.
is hij bij na klaar
full

Viel niet mee om alles op zijn plaats te krijgen maar het is gelukt binnen kort zal ik een fotootje plaatsen hoe het geworden is.
Ik kan er nu wel om lachen.
gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
de beloofde foto,s

de beloofde foto,s
full

De rem kleppen heb je echt wel nodig op een klein veld de formost heeft als eigenschap dat hij behoorlijk kan zweven

full

full

de beloofde foto,s
full

De rem kleppen heb je echt wel nodig op een klein veld de formost heeft als eigenschap dat hij behoorlijk kan zweven

full

full

Hoi Gerritjan,ziet er ook weer goed uit ,zo hebben wij ook de flaps erop gemaakt, trouwens de golf ringen ben ik zaterdag vergeten mee te nemen ,maar zodra ik ze heb breng ik ze ,ook nog 0.2mm vulringen nodig ? heb ik ook voor je.
groetjes Rene.

Yessssssssssssssss

Je nieuwe Formost staat er weer spik en span bij, je hebt zelfs je klompen gezet op foto 2 natuurlijk in de hoop dat die sint er wat in mikt, maar dan mot je wel lief geweest zijn, anders natuurlijk de roe, maar dat zal wel lukken bij U.

Veel turbine vliegplezier gewenst door mij.

Gr Japioooooooooooooooooooooo

ZIet er weer goeduit G J en veel plezier ermee gewenst.

Wel een bekende striping op de vleugels ;-)

Zit deze ook aan je fail safe gekoppeld?

Gerald gebruikt hievoor een stukje draad, zo kan de kraan nooit meer opgezet worden dan alleen handmatig op de grond.

Vondt ik zelf ook wel een mooie (pas het alleen nog niet toe :roll: ).

kraan

nee dat niet moet ik even over denken wel of niet failsave ik heb met 35 MHZ wel eens rare berichten gehoord .
maar 2.4ghz is wel even wat anders natuurlijk

Met 35 heb ik nooit problemen gehad, net als met 2,4 maar ook daar kan het fout gaan :yes:

Yep, dat wel.

Heb nu ook de Fail Safe zo ingesteld dat mocht de ontvangst wegvallen (zal dan de eerste keer zijn met de Jeti dan gaat de motor uit.

Moet al voldoende zijn.

Maar als je de failsafe op de ecu zet zal deze de motor dicht gooien toen? Waarom dan nog deze extra optie?

66 motoren

Ik ben nog even aan het testen voor dat ik een motor in de formost ga bouwen.
De voor spanning lagers heb ik nog geen goed gevoel bij van daar dat ik golf ringen 0.2 en 0.3 besteld heb . ik voel af en toe een lichte trilling en dat wil ik er uit hebben .
de voor spanning wat minder versterkt de trilling dus wat meer voor spanning en het moet er uit zijn. en nog maar eens balanceren.
Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Ook de wielen los balanceren kan helpen. Ik weet niet of je dat al doet...

Dat trillen merk je bij aftoeren?

voor spanning lagers

Beide motoren getest van middag met de nieuwe golfringen.
beiden ben ik tevreden over het is gelukt .
verdere test moeten uit maken welke motor ik in de formost ga zetten de vermaakte 70 mm compressor haalt meer uit het motortje dat heb ik wel gezien.
Ik gebruik 608 lagers, SI3N4 kogels ,kooi loos ,kwaliteit ABEC-7 , speling C3
Voor de lief hebber die het wil proberen een set kost 35 euro ik heb nog een set liggen.
eventueel met golf ringen 0.2 of 0.3 . A .2 euro stuk

gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
full
`

Bij het aftoeren en op toeren jankt deze motor af en toe een o ring heb ik hier niet voor in wat denken jullie geen o ring is de hoor zaak of moeten de lagers net iets meer ruimte hebben.
dit is motor 2 motor 1 maak ik wel gebruik van een o ring en jankt niet.
De 70 mm compressor naar 66 draaide eerst goed beetje roken maar door de aan sluiting in laat en diff wat beter te maken was de hoeveel heid lucht toch te veel geworden een andere verbrandings kamer is de oplossing maar daar heb ik even geen zin in .

full

full

Back