Een volgeladen NiMH batterij heeft een spanning van pakweg 1.4V he
1.2V is nominaal. Zelfde verhaaltje als bij LiPo's. Die hebben een nominale spanning van 3.7V per cel, maar volgeladen is deze 4.2V.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat dat het probleem mogelijk op zou lossen, maar dan nog ben ik van mening dat je dan de symptomen gaat wegwerken en het probleem er eigenlijk nog is.
Frett, heb je al geprobeerd de heli gewoon op de grond te laten staan en de cyclic bewegen terwijl je steeds verder loopt? Dan kun je iemand anders bij je heli laten staan om te kijken of het daadwerkelijk zo is, of dat je misschien gewoon de controle kwijtraakte, of dat de windvlaag hem zo mee nam dat het net leek of je cyclic het niet deed.
Ik gebruik overigens in mijn ESky zender altijd normale batterijen. Bij de aldi hebben ze ook gewone penlites van Topkraft ofzoiets. Met (volgeladen) oplaadbare batterijen komt mijn zender namelijk ook niet boven de 3 streepjes.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dat het probleem mogelijk op zou lossen, maar dan nog ben ik van mening dat je dan de symptomen gaat wegwerken en het probleem er eigenlijk nog is.
Frett, heb je al geprobeerd de heli gewoon op de grond te laten staan en de cyclic bewegen terwijl je steeds verder loopt? Dan kun je iemand anders bij je heli laten staan om te kijken of het daadwerkelijk zo is, of dat je misschien gewoon de controle kwijtraakte, of dat de windvlaag hem zo mee nam dat het net leek of je cyclic het niet deed.
Ik gebruik overigens in mijn ESky zender altijd normale batterijen. Bij de aldi hebben ze ook gewone penlites van Topkraft ofzoiets. Met (volgeladen) oplaadbare batterijen komt mijn zender namelijk ook niet boven de 3 streepjes.