Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De v2 werkt standaard op 3S. 3S wordt dan ook standaard meegeleverd. De v1 draait op 2S of een Ni-Mh accu (zeer oud model). De v2 kan volgens mij niet op 2S... of heeft iemand daar wel ervaring mee?
@Frett: de externe gyro er al opzitten ? Welke heb je ?
Ok.. had ik mijn FP2 net mooi klaar met externe BEC, xtreme 380 motor (10 pinion), en DD staart motor van de CP.. vliegt super ! Paar dagen geleden laat ik het ding op weg naar buiten uit mijn handen vallen (grr crashen zonder te vliegen) ! Flinke klap op de zijkant, niets stuk op het oog.. gelukkig maar.
Toen vliegen: staart super onrustig.. geprobeerd met de gain wat bij te regelen.. resulteert in het totaal niet meer vasthouden van de staart, of nog veel erger zwabberen. Met de heli in de lucht zwabbert te pas en onpas (om de 2 seconden ofzo) de staart op en neer: hij is dus heel ff stil, dan weer zwabber; er is amper nog goed mee te vliegen; je corrigeerd je een ongeluk !
Wie heeft er een idee wat gebeurd kan zijn ? Zou met het vallen (ik schat vol op de 4in1 aangezien hij op de zijkant viel) de interne gyro een klap gehad hebben ? Kan dat dit soort problemen opleveren ? Is daar nog wat aan te doen, of moet ik nou ook een externe gyro nemen ? Pff.. ondertussen dan bijna alles extern haha.
@Frett: de externe gyro er al opzitten ? Welke heb je ?
Greetz, Martijn
Ok.. goede tip ! Standaard zit de 4in1 maar met 1 dun streepje tape vast.. hij zat idd te los. Heb nog wat geprobeerd met de gain en het is nu acceptabel. Evengoed blijf ik het raar vinden dat de staartmotor nu nerveuzer klinkt als voor de val.
Misschien dat de motor ook een tik heeft gekregen, of de staartrotor is verbogen?
Je zou eens kunnen testen hoe de startmotor loopt als hij direct op de spanning zit, dus zonder gyro. Als ie dan al ongelijkmatig loopt kan de gyro niet goed zijn werk doen.
ter info,
Hier mijn Fuse mod, eenvoudig met twee glaszekering houders werkt perfect.
En in de nieuwe 2.4 Ghz zender heb ik binnenin in serie met de 4 NIMH accus er nog een extra geplaatst dus nu mooi 6 volt en alle ledjes branden en kan uren vliegen op een lading.
Let op wel met een goede NIHM lader en kabel opladen in de zender, nooit de kabel van de bijgeleverde 12 volt voeding aansluiten op de zender, die is alleen om te gebruiken met de bijgeleverde accu lader.
@Chariot
Ik ben zo blijer met de mod zoals ik hem nu heb. Met canopy erop en lipo erin zie je helemaal NIKS ervan. Dat was het doel ook een beetje. Zo onopvallend mogelijk.
Heb ook nog rechargeables nodig voor m'n zender en Hobbykoning zender die spoedig zal arriveren.
Wat zit er allemaal op je canopy mounting rod? Constructie loopt van de achterste servo tot aan anti-rotation bracket. Wat is het?