De nieuwe honey Bee FP

ik heb net even de onderdelen bekeken en vindt het jammer dat ze de rotor hub set niet vernieuwd hebben.
bij de GWS dragonfly kan deze namelijk nooit stuk gaan.
Verder valt me op dat behalve de tail fin en de nieuwe look er verder weinig tot niks veranderd is.
Met andere woorden dezelfde belabberde kwaliteit maar dan in een nieuw jasje.

niks echt nieuws dus qua verbetering mbt het vlieggedrag.
best stom, enkele landingsskid, tailfin en canopy vernieuwd en verder de zelfde ellendige kwaliteit van parts

Standaard betere skids, lipo powered.
Niet echt veel verbetering, maar zou er persoonlijk wel voor gaan denk ik.
Mits hij niet de hoofdprijs gaat kosten.:yes:

Vandaag de nieuwe Honey Bee FP in handen gehad. Mag nog geen foto’s plaatsen (komt later wel). Hierbij de verschillen met de huidige:
  • Dikkere hefrotorbladen
  • Metalen flybar en een andere (betere) aanhechting aan de paddles
  • Metalen staartbuis die niet geplakt zit maar aan beide zijden geschroefd
  • Andere bevestiging van de hekrotor (geen rubbertje meer)
  • Echte staartvin
  • Ander beter chassis
  • Ander beter landingsgestel
  • Plaats voor de controller (4,2 Ghz) aan de achterkant van het chassis
  • Plaats voor de accu (3 cel LiPo aan de voorkant van het chassis. En daar ruimte zat voor een hele grote accu. Helaas wel even het kapje eraf halen als je van accu wisselt
  • Ander mooier kapje
  • Langer rotje voor bevestiging van het kapje
Al met al een heeel mooie 2e versie. Zullen we er allemaal een bestellen met z'n 100derden krijgen dan een behoorlijke korting denk ik en over een week of 6 een fantastische heli
Groeten
Martin

Ben ook van plan om men eerste RC-heli stappen te zetten met dit type. Dan toch maar wachten tot deze in de handel is zeker? Wanneer gaat hij te koop zijn? Wat gaat de prijs doen?

HIER kan je hem al bestellen!!! Had het bijna gedaan, tot ik eens rondsnuffelde op internet. Komt uit Hong Kong, en als je pech hebt krijg je achteraf nog een mooi rekening van de douane!

Dan maar even wachten ;-) tot ergens in europa available!

Uit Hongkong kost hij inc. verzendkosten net geen 100 euro.
Niet duur, tenzij je er douane rechten moet gaan betalen, dan ben je waarschijnlijk net zoveel kwijt als dat je hem in NL besteld.
Hier zal hij denk ik een paar tientjes meer als het oude model gaan kosten.

Weet iemand of dit een fatsoenlijke heli is voor buiten ivm wind? En is dit nou makkelijker of moeilijker te besturen dan bv. een Esky belt cp?

Gisteren hoorde ik dat er een aantal binnen een dag of 10 in Nederland zijn. Komen vliegen hoorde ik (zal we meevliegen zijn). Ben benieuwd en naar de prijs
Groeten
Martin

Binnen 4 à 6 weken in nederlandse online stores.

Ik ga afzien van bestelling in HongKong, risico niet waard. Als je pech hebt, krijg je nog een pak douane kosten en houden ze daar het toestel weeeeken achter.

Prijs, zal in de 100-130€ range liggen vermoed ik.

Heb vandaag op een voetbalveld gevlogen met een coaxiaal helicopter, maar deze had gewoon niet genoeg power om tegen de wind in te komen :p
Ga toch maar de nieuwe honey bee fp bestellen, want buiten vliegen is toch wel wat leuker als in de woonkamer:D

Heeft iemand nog tips wat voor reserveonderdelen ik nodig heb, en zijn een aantal onderdelen van de oude fp ook te gebruiken voor de nieuwe???

Ja, alleen alles rond de mainas. De rest is nieuw
...... ik hoorde dat er een paar aankomen vliegen, voor het einde van de week
Groeten
Martin

Back