De "oudjes" van Marui, wie rijdt er nog mee of heeft er eentje gehad? Of altijd al willen hebben?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Indoorvlieger, 28 mei 2013.

1. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik heb nog steeds een berg onderdelen in de schuur liggen.

2. Djendjensen

Djendjensen

Lid geworden:
    15 jan 2019
    Dit is mischien well heeeeeelll ver geschoten.(aangezien we inmiddels 5jaar verder zijn)
    Maar denk je dat deze doos met banden nog bestaat/berijkbaar is? Of dat je uberhoubt nog contact hebt met deze persoon?
    Heb namenlijk (licht uitgedrukt) “wel interesse” in deze banden.

Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar.

3. iwan c

iwan c

Lid geworden:
    10 feb 2019
    goedemiddag, gisteren na 30 jaar mijn Golden Eagle CJ-7 ook is uit de kast gehaald. Batterijen er in en hij doet het nog! vanmorgen met mijn zoon is even op straat ermee gereden, maar zoals ik me nog herinnerde was het differentieel tandwiel al een stukje heen. Na 10 minutjes flink rijden was het gebeurd, te veel slip en tandwiel overleden. In mijn onderdelen doos heb ik nog 4 versleten differentieel tandwielen meer zitten.. het tussentandwiel 28 en ook 32 tanden heb ik nog voldoende alleen het differtieel tandwiel (plastic) is stuk, ik weet dat dit een bekend probleem is, en er schijnt een upgrade voor te zijn onder nummer #048, echter ik kan deze niet zo maar vinden. Iemand nog tips of onderdelen om het differentieel probleem op te lossen?
    Tevens 2 foto's toegevoegd, de kap is wel wat geel geworden :)

Bijgevoegde bestanden:

4. iwan c

iwan c

Lid geworden:
    10 feb 2019
  5. iwan c

iwan c

Lid geworden:
    10 feb 2019
    van de week contact opgenomen met iemand die 3d print, ik heb ze laten printen en morgen worden ze bezorgd. Wordt vervolgt.

6. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Ik kom in dit deel van het forum niet zo vaak, maar heb dik 25jaar geleden MARUI Shogun gehad. Hierin later een Conrad GZ1200 motor gezet en reed met SANYO rood 8,4V 1200mA. Zodra ik de nieuwe motor erin had gezet, fikte eerst de mechanische regelaar eruit (was een schuif regelaar). Daarna voor een kapitaal (200gulden) een elektronische regelaar van futaba gekocht. Even later sneuvelde de Diff-tandwielen bij het leven en bleek dat de hele tandwielkast vervormd was (stond bol). Deze vervangen en meteen verstevigd met alu platen. weer later een heel nieuw chasis gemaakt van printplaat en alu, omdat van het oude de oren voor de achterbrug eraf waren getrokken. een jaartje of 3 later heb ik een 1:8 brandstof Buggy gekocht (Garbo Mitika dacht ik), deze heb ik nu nog steeds op zolder staan en staat al bijna 20jaar stil. Na de brandstof buggy met grondverzet begonnen en dit doe ik nu nog, vandaar mijn avatar.

Deel Deze Pagina