de perfecte bash auto

Hallo iedereen ben al een tijdje aant het kijken op dit topic en heb nergens deze vraag gevonden:
Kan je met een shortcourse truck zo goed bashen als met een monster truck?
Ik ben nog steeds opzoek naar een wagen waar ik goed mee kan bashen maar heb er nog steeds geen gevonden dat voldoet aan deze kenmerken:
goed bestuurbaar.
Heel goede basher.
En zeer belangrijk: moet snel zijn!
Er goed uitzien is niet zo belangrijk ...
en liefst geen buggy...
Maar moet heel stevig zijn.
En dat allemaal rond de 500 euro.
Mag 2e hands zijn maar liever niet.
En een thunder tiger liever ook niet, Ik ben gewoon niet zo voor dat merk.

Ik weet dat het veel eisend is maar als ik zoveel geld uitgeef wil ik toch graag een goeie rc wagen.

Alvast bedankt,
Gilles

Je weet wel dat je nu om persoonlijke meningen vraagt he..
iedereen gaat nu het merk aanraden waar ze zelf mee rijden.

Welk type spreekt je het meest aan, wat voor motor combo zoek je, wat heb je al voor onderzoek gedaan door bijvoorbeeld filmpjes en onafhankeljke reviews te kijken?

Goed bestuurbaar, ligt grotendeels aan je eigen skills
Snel.. Is relatief.. Wat noem je snel. Eerste weg van de streep of hogere topsnelheid?
Goede Basher.. Wat noem jij bashen?

Ik zoek iets met een combo die zeker tot 100 km/h kan gaan
met bashen bedoel ik op plaatsen jumpen hard over alles soorten terreinen kunnen scheuren.
heb zelf al veel onderzoek gedaan maar ik vind niet echt iets...
dit word trouwen mijn eerste auto dus ik weet eigenlijk niet of 100 km/h zo een goed idee is ...
en geef je persoonlijke mening maar dat kan nooit kwaad denk ik ...

100 per uur.. HAHAHAHAHAH Wat is dat toch..

Heb je al eens gezien hoe hard dat is.. Vast niet..
Zeker voor je eerste auto.

Leer eerst eens rijden en dan eens een snelheid behalen.

enne.. Veel onderzoek.. Vertel eens wat je hebt gedaan en wat je bent tegengekomen.

Maar vooral.. Wat is niet wat je zoekt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar 6O mijl komt wel al behoorlijk dicht in de buurt denk ik :)
Ik denk tot nu toe aan een Team Associated ProLite 4x4 Short Course Truck of een vaterra halix of hpi trophy truggy flux het geen wat ik zeker niet wil is een e-revo want dan ga je meer geld besteden aan het repareren dan aan die auto zelf die onderdelen zijn wel redelijk duur vind ik...
Ik heb wel al een rc auto gehad een himoto emxt-1 mr die was onbestuurbaar.
en jha Ik ben ook blij met dingen onder de 100 km/h :)

60 mijl per uur is bijna 100 kph..

Maar wat betreft je rijtje modellen.

Ikzelf ben ook aan het kijken voor een auto in die prijsklasse,De ProLite spreekt mij ook enorm aan.
Maar echt een bash auto zou ik persoonlijk niet zeggen. Een short course is imo meer een trackauto.
Mijn keuze ligt nu tussen een ProLite 4x4 en een RB E one.
De vaterra Halix is ook wel leuk maar volgens mij ben je dan van PK afhankelijk om in nederland onderdelen te krijgen.. Of valt dat mee?

Dat filmpje heb ik toevallig net een uur geleden bekeken.. :)

Dat viel mij ook al op jah. Maar dat is op te lossen door kleine aanpassingen denk ik..

De RB E One is een buggy..

Ik weet niet maar als je naar filmpjes kijkt zie je vaak een slash die hoger boven de grond staat met lekker dikke banden zou dat ook bij de TA kunnen
volgens mij valt er dan al veel beter mee te bashen...
ik heb ook gezien dat er bigbores op staan maar vraag mij af of je die moet vervagen als je er grotere banden opzet en of er miss nog dingen zijn de je moet vervangen?

Er is geen perfecte Bash auto , lees eens wat draadjes door van diverse vraag topics over bash auto's , en kom niet aan met 100 Km/h en meer , je weet niet hoe hard dat gaat laat staan dat je dat kan controleren .(wat is de leeftijd ?)

Daarbij is het ooohh zooo persoonlijke keuze / mening ....

zoek de plaatjes en kleur ze in ....;)

Ja die 100 heb ik al lang laten vallen caretaker heeft mij erachter laten komen dat het idd overdreven is. de perfecte r/c bestaat er volgens mij wel miss niet voor iedereen je kan hem customizen naar hoe je zelf wilt
dan heb je toch jouw eigen "perfecte" r/c auto anders zou niemand de r/c die hij heeft aanraden. ik ben 14 jaar maar volgens mij maakt dat niet veel uit zolang je maar weet waar en hoe je moet/mag rijden...

Toen ik net begon was 40 km/h al hard zat. Je rijd in het begin nog niet enorm goed en meer snelheid is dus meer brokken. Leuk dat je die 100km/h hebt laten vallen, rijd maar eens 50-60 per uur offroad... Voor te bashen is zelfs 40 al genoeg, alsnje maar trekkracht hebt.Fixeer je niet op die gasten die speedruns doen, das een paar keer en de lol is er ook af. Doe het zelf ook soms met mijn rustler maar uiteindelijk moet je dan om te bashen terug je vertanding gaan aanpassen enz...100 per uur onroad is naar mijn mening makkelijker te sturen dan 50 per uur offroad.Het lijkt al veel sneller offroad en het is zowizo een pak meer werk om de auto recht te laten gaan.

ah ok bedankt dan denk ik dat ik toch maar ga gaan voor de TA prolite 4x4
dan gha ik maar wat sparen ik denk dat ik over een maand of 2 wel genoeg geld heb om hem te kopen alleen nu zit ik met nog een vraag wat is het verschil tussen een prolite en een sc10 bij urc zeggen ze dat de prolite meer voor bashen is maar volgens mij kan je met de sc10 beter bashen omdat die mij steviger lijkt met zijn big bores

Ze zijn toch niet helemaal hetzelfde ?
bedoel je zoals peugeot en citroën?
want het kan ook meer zijn zoals volkswagen en bugatti ook allebei dezelfde fabrikant maar totaal andere auto...

Vaak wordt 100kph overschat hoor. Voor een offroad is 80 al hard zat. Belangrijker voor bashen is de koppel en acceleratie. Anders heb je er echt niks aan. Heb zelf rustler brushless, vind 2s tot nu toe wel zat.
Ook belangrijk: welke schaal? 1/10 of 1/8?
Voor 500 heb je een erg goede 1/10 en een 1/8 zal dan niet sneller zijn ofzo.
Ook al gedacht of je snel aan onderdelen kan komen? Hier is associated echt niet snel met leveren en hebben ze ook niet veel. Denk daar ook maar goed overna ;-) wachten op onderdelen gaat ook vervelen

Ze zijn toch niet helemaal hetzelfde ?
bedoel je zoals peugeot en citroën?
want het kan ook meer zijn zoals volkswagen en bugatti ook allebei dezelfde fabrikant maar totaal andere auto...

Peugeot en citroen werken wel eens samen. Bugatti is gekocht door volkswagen en er ligt in de veyron een w16 volkswagen motor..

Peugeot en citroen werken wel eens samen. Bugatti is gekocht door volkswagen en er ligt in de veyron een w16 volkswagen motor..[/Q

bij peugeot en citroën is zogoed als alles het zelfde...
maar bij vw en bugati is niets het zelfde volgens mij is het hoogste dat volkswagen is gegaan een w12 in hun nardo concept dan gaan ze volgens mij geen w16 steken in een auto dat amper de naam van vw draagt hoor...
De meesten zeggen dat er een in toon gehouden vliegtuigmotor in zit
en ja over de rustler ik zou hem direct kopen als hij 4wd zou zijn...

maar ik wil er gewoon mee zeggen dat het niet is omdat de wagens de zelfde leverancier hebben dat ze ook hetzelfde zijn ik weet niet of dat op het vlak van r/c auto's hetzelfde is ...

@caretaker: ausiercplayground heeft 4 shortcourse trucks vergeleken en vind de TA prolite zelfs minder goed in prijs/kwaliteit dan de slash terwijl urc het dan weer helemaal andersom vind...

Klopt allemaal wel en TT en TA zijn noet hetzelfde, maar alles wordt in dezelfee fabriek gemaakt, dus hebben wel zelfde spul/kwaliteit enz erop zitten.

@Gilles. Daarom zeg ik ook dat het nu puur om persoonlijke voorkeur gaat.

Ik heb nog een optie gevonden die mij persoonlijk dan weer aanspreekt. Qua model
Alleen even kijken of ze nog leverbaar zijn.
HPI Apache C1 en als je toch voor short course gaat de Apache CS.. Alleen €699 als ik het zoz ie.

Back