De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan en mag niet stemmen.
Ik krijg wel een belastingaanslag, ze weten dus wel waar ik ben maar om te stemmen moet ik zelf actie ondernemen, dan moet ik een forumulier invullen en dan mag ik de volgende verkiezingen weer stemmen.
Raar geregeld.

GJ

Stemmen in Nederland.
In Duitsland kreeg ik wel een oproep om te kiezen voor de deelstaat.
Maar als Nederlander in het buitenland moet je je registreren dat je wilt stemmen in je geboorteland, heel raar.
Ze willen wel dat je belasting betaald in Nederland maar je kan niet stemmen.

GJ

Stemmen in Nederland.
In Duitsland kreeg ik wel een oproep om te kiezen voor de deelstaat.
Maar als Nederlander in het buitenland moet je je registreren dat je wilt stemmen in je geboorteland, heel raar.
Ze willen wel dat je belasting betaald in Nederland maar je kan niet stemmen.

GJ
Nou zo raar vind ik dat eigenlijk helemaal niet, je bent toch ingeschreven en geregistreerd als duitser, dan zou je wel het recht moeten hebben om daar te mogen stemmen,
Zou een gekke boel zijn als iedereen die dit land de rug toekeert om dat hij liever in een ander land wil wonen hier alsnog zijn politieke invloed wil inbrengen...... nee dat mag je dan fijn doen in het land waar je op dat moment verblijft

Dat je wel belasting betaald komt omdat je vanuit dit land je euro’s gestort krijgt, je hebt hier jarenlang gewerkt en premie betaald en daarom krijg je een uitkering waar je recht op hebt, keerzijde is dan wel dat je ook de belasting kan afdragen..... wel zo eerlijk..

• Like
Reactions: Cnn
Ik ben niet geregistreerd als duitser, ik ben gewoon een nederlander die in Duitsland woont.
En ik ben nog steeds afhankelijk van de politiek in Nederland.
Als die ineens de uitkeringen verhogen of verlagen dan merk ik dat.
Ook de gezondheidszorg, belastingen.
Ik wil dan wel kunnen bepalen welke partij aan de macht komt.
Maar dan moet ik me dus eerst registreren en dan mag ik stemmen.
Maar om belasting te mogen betalen hoef ik me niet te registreren.

GJ

In dat geval is het inderdaad vreemd dat je niet kan stemmen, als je nederlands staatsburger bent die langdurig kampeert in het oosten dan blijf je nog steeds een ollander

• Like
Reactions: Cnn
Laten we zeggen dat ik in sommige gevallen rechts ben en andere weer links.
Dus gemiddeld in het midden?

Wil... verhuis naar Duitsland..
Tandarts is hier gratis, tenminste, zit bij de ziektekostenverzekering van 90 Euro per maand.

GJ
Hoe zit dat eigenlijk... als je nog steeds nederlander bent dan bennje toch verplicht hier in nl een ziektekosten verzekering te betalen ??

Nee, je kan je niet eens verzekeren in Nederland.
Geen enkele verzekering, allleen mijn levensverzekering kon ik behouden.
Het UWV betaald de zorgverzekering in Duitsland direct vanaf de WIA uitkering aan de duitse Krankenkasse.
Als je gewoon een modaal salaris zou hebben in Duitsland dan moet je je ook aansluiten bij een Krankenkasse.
Zit je hoger dan modaal dan moet je een prive verzekering afsluiten.
Het is zoals het vroeger was in Nederland, een soort ziekenfonds en verdiende je meer dan moest je een prive verzekering nemen.

GJ

Zelf 20 jaar in Duitsland gewoond en in Nederland gewerkt.
Moest altijd zowel in Nederland als in Duitsland aangemeld zijn voor ziektenkostenverzekering.
Je betaald echter voor 1 land.
Wat de belasting aangaat...Was altijd een eigen keuze of je belastingplichtig wilde zijn in Nederland of in Duitsland (Buitenlands belastingplichtig).
Dus volgens mij heb je niet de verplichting om in Nederland belasting te betalen.
Ook niet als je geld uit Nederland afkomstig is.

Jawel, ik krijg een uitkering vanuit Nederland, ik kan niet kiezen.
Als je voor een werkgever werkt in Duitsland dan kan je wel kiezen, als je in Nederland loon ontvangt ben je belastingplichtig in Nederland.
Ik had collega's bij AEG die bij Duitsland in dienst waren en in Nederland woonden, die betaalden loonbelasting in Duitsland omdat dat stukken lager is dan in Nederland.
Ik heb hier een ziektekostenverzekering die samenwerkt met Zilveren Kruis, dat is internationaal zo geregeld.
Dus ik betaal hier aan de Krankenkasse en dan ben ik ook nog in het "buitenland" dus Nederland, verzekerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back