De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Raar, altijd in Nederland gewerkt en in Duitsland gewoond.
Kon altijd wel kiezen.
Zal ik het altijd wel verkeerd hebben gedaan.
Ben nu een jaar of 3 weg uit Duitsland.
Zou kunnen dat er wat gewijzigd is, geen idee.

Van Duitsland gaan we weer terug naar Nederland.
Ik heb de komende dagen vliegtijd gereserveerd.
Daar komt vast wel weer een perikeltje uit.

Dank je Arnold.
De wielen van de Curare staan nu een serieus stuk naar voren, in de hoop dat hij bij opstijgen en landen niet zo snel voorover tuimelt.
Als je eerst de staart een beetje optilde, kantelde hij al.

Ik zou ook nog graag eenzelfde beugeltje hebben voor mijn MPX zender als ik had voor de Graupner. Maar dat schijnt er niet te zijn.
Nu hangt de zender niet zo lekker en moet ik hem meer tegenhouden. Dat is minder fijn met sturen.
Een vriend kan metaal draaien. Misschien kan hij iets in elkaar flatsen?

Als die Curare zo snel voorover kieper, ligt het zwaartepunt wel goed ? Niet teveel naar voren ?
Probeer het zwaartepunt zover mogelijk naar achteren te leggen. Bij mijn Curare ligt het 1 cm achter het opgeven punt van kato, je kunt nog verder naar achter als je het uitrekent.

De Curare vliegt bovendien nog neutraler en harder met het zwaartepunt naar achter verplaatst.

Grt,

Arnoud.

De wielen staan gewoon verkeerd.
Het hoort een 3 poot te zijn maar die is verkeerd verbouwd naar een 2 poot.
Als ie zo voorlijk zou zijn dat ie voorover kiept dan komt ie de bocht niet meer door.

GJ

Hoop dan ook ten zeerste dat dit gaat werken. Ohwieh...
Niet het geval? Dan zal het een 3D kist opstelling moeten worden.
Deze brommer hoort ook 'tricicalisch' te zijn...
Maar komt me goed uit, om een 13 x 10 rond te lummelen, stevige Saito op de boeg...

IMG_6736.jpg IMG_6738.jpg

Gr Bas

Helemaal eens, een Curare hoort een neuswiel te hebben.
Er zijn er echter heel veel uitgerust met een staartwiel die er goed mee vliegen. Vandaar mijn opmerking over het zwp. (Bij de meeste modellen ligt het relatief heel erg ver naar voren)

SPA Curare's uit de VS:
upload_2021-3-19_21-23-3.png

upload_2021-3-19_21-23-35.png

Grt,

Arnoud.

Als die Curare zo snel voorover kieper, ligt het zwaartepunt wel goed ? Niet teveel naar voren ?
Probeer het zwaartepunt zover mogelijk naar achteren te leggen. Bij mijn Curare ligt het 1 cm achter het opgeven punt van kato, je kunt nog verder naar achter als je het uitrekent.
De Curare vliegt bovendien nog neutraler en harder met het zwaartepunt naar achter verplaatst.
Grt,
Arnoud.

Het zwaartepunt is in orde.

Hoop dan ook ten zeerste dat dit gaat werken. Ohwieh...
Niet het geval? Dan zal het een 3D kist opstelling moeten worden.
Deze brommer hoort ook 'tricicalisch' te zijn...
Maar komt me goed uit, om een 13 x 10 rond te lummelen, stevige Saito op de boeg...

Bekijk bijlage 429096 Bekijk bijlage 429101

Gr Bas

Ik heb een aantal van dergelijke modellen met staartwiel, gaat prima.
Snelheid langzaam opvoeren bij de start en een beetje spelen met hoogteroer dan gaat het probleemloos.

Grt,

Arnoud.

En ...... het gras is nog niet gemaaid.
Men is de maaier aan het repareren.
Daarom heb ik de grote 10,5 cm wielen er weer onder gezet.

Lang gras gaat je inderdaad niet bepaald helpen met een staartwielmodel.
Bij mij op het veld is het altijd kort gemaaid. 51 mm wieltjes zijn geen probleem. (Wel een neuswiel Curare)

Grt,

Arnoud.

Lang gras gaat je inderdaad niet bepaald helpen met een staartwielmodel.
Bij mij op het veld is het altijd kort gemaaid. 51 mm wieltjes zijn geen probleem. (Wel een neuswiel Curare)

Grt,

Arnoud.

Morgen weet ik meer.
Het gras is vorig jaar ingezaaid en mocht tot op heden niet gemaaid worden van de grasmaaiermeneer.
De maaier heeft bovendien onderhoud nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back