Ik zie waar het fout gaat.
In dit topic vind ik beeldschone, knap gebouwde modellen; deze moeten uiteraard voorzien zijn van eveneens fraaie onderstellen.
En daar gaat het fout.
Ik herinner mij mijn Coroplast (google het!) vliegtuig. Zo lelijk dat de grond het afstootte, wat crash-technisch voordelen bood.
Een vliegende tank. Ik heb er een mid-air mee gehad. Nadat ik mijn ongehavende kist rustig geland had, hielp ik het slachtoffer de fragiele balsa stukken op te rapen.
Onderstel was verenstaal inderdaad.
Met een spandraad er tussen om doorzakken te voorkomen. in het midden van deze spandraad een andere draad die verbonden was met de voorzijde van de contraptie, om achterwaards buigen te voorkomen. Misschien zat er ook nog een postbode-elastiek tussen om het geheel onder spanning te houden, ik weet dat niet meer.
Dit onderstel was onvernietigbaar, wat in relatie met mijn beperkte vlieg capaciteiten een goede combinatie was.
Met deze kist was ik overigens ook niet welkom meer bij vossejachten (videolint van een "vos"-vliegtuig af vliegen). Dit had vermoedelijk te maken met het feit dat ik ook de staart er af vloog.
Moraal: maak het niet te mooi. Ik ben daar goed in. En ductape helpt voor battle-scars.